7,9
Utmärkt

  • Fantastiskt läge
  • Mysig stadsdel
  • Vid stranden

Trivsamt hotell med bra läge

Hotel Pedro ligger i det tidigare fiskeområdet La Carihuela, i den populära orten Torremolinos. Om du letar efter en strandsemester har du kommit till rätt plats på Costa del Sol, korsa Boulevard och njut av den varma sanden.Rummen är enkla, men bekvämt inredda och de flesta rum har havsutsikt. Det småskaliga Hotel Pedro har drivits av samma spanska familj i åratal. Precis utanför hotellet hittar du den livliga boulevarden med alla dess butiker, trevliga barer och mysiga restauranger.

Strand

Här kan du uppleva oändliga stranddagar under den varma spanska solen. Ta en promenad och njut av den mysiga atmosfären längs stranden eller slå dig ner på en uteservering med utsikt över havet. Hotellet är perfekt för de som vill kombinera avkopplande dagar på stranden med festliga kvällar i staden.

Mat & dryck

Det är ett trivsamt boende med en restaurang där en (enkel) frukost serveras varje dag. Här kan du också njuta av din frukost medan du tittar ut över Medelhavet.

Vi rekommenderar Hotel Pedro till alla som letar efter ett centralt läge under sin solsemester!

Boendealternativ

Dubbelrum standard delvis havsutsikt
för 1 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 7 år
  • yta cirka 16m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • vattenkokare (att låna)
  • kyl (liten)
  • tv (hollänska kanal(er))
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett
  • fri användning av wi-fi
Dubbelrum standard havsutsikt
för 1 till 2 personer
  • yta cirka 16m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • vattenkokare (att låna)
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, hollänska kanal(er))
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett
  • fri användning av wi-fi
Fyrapersonersrum baksida 2 rum
för 3 till 4 personer
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • vattenkokare (att låna)
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett
  • fri användning av wi-fi
Trepersonersrum delvis havsutsikt 2 rum
för 2 till 3 personer
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • vattenkokare (att låna)
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett
  • fri användning av wi-fi

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 1 stjärna
  • antal rum: 19
  • våningar: 4
  • byggnader: 1
  • klassificering
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen, på rummet
  • sängkläder ingår bytas 1 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 6 gånger per vecka
  • liten livsmedelsaffär
  • diverse affärer (i närområdet)
  • städning i rum 6 gånger per vecka
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar
För barn
  • spjälsäng
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 7,00 euro per enhet per vistelse (betalas lokalt)

Måltider

Frukost
7.9
Utmärkt
Utifrån 400 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,9
Utmärkt Utifrån 400 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
5,9
Barnvänlighet
7,9
Städning
8,3
Prisvärt
7
Faciliteter
7,7
Boendet i allmänhet
7,3
Rum / lägenhet
9,6
Läge
8
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Costa del Sol

Upptäck Costa del Sol

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand)
I centrum
Avstånd till flygplats ca 10 km
Närmaste butiker ca 0 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 0 m
Observera
  • Dubbelrum typ B är samma som typ A, men klassificeras annorlunda, vilket gör att det kan finnas en tredje säng.
  • Transferbussen stannar cirka 200 meter från hotellet. Observera att transfer inte ingår i priset för flygresor.
  • Reception och restaurang är stängda på tisdagar, men kan öppnas med en nyckel. Rummen städas inte heller på tisdagar, men det är frukost som vanligt.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Malaga. Denna flygning tar cirka 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av en lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är ungefär enligt följande:

Benalmádena - ca 45 minuter

Estepona - ca 120 - 180 minuter

Fuengirola - ca 35 - 70 minuter

Frigiliana - ca 60 - 90 minuter

Marbella - ca 60 - 120 minuter

Mijas - ca 35 -  80 minuter

Mijas Costa - ca 40 - 80 minuter (Vik Gran Costa del Sol - ca 120 minuter)

Motril - ca 90 minuter

Almuñecar

Frigiliana och Nerja - ca 60 - 90 minuter

Torremolinos - ca 15 - 45 minuter

TRANSFER - VÄNLIGEN NOTERA!

Bussen kan behöva passera alla platser, i vilket fall dessa tider varierar mycket och kan adderas upp. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafikförseningar eller förseningar i skytteltrafiken. Och transferbussen kör inte alltid ner till platserna i en fast ordning.

Det är möjligt att en skytteltrafik kommer att användas för Sunweb för små ankomster. I det här fallet försöker vi sträva efter en maximal väntetid på 60 minuter på flygplatsen efter första kontakten med reseguiden, innan skyttelbussen tar dig till ditt boende.

Det är inte alltid som du kan släppas av framför boendet. Om du körs till boendet med en skytteltrafik kan upphämtnings- och avlämningsplatsen skilja sig åt.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till ditt transportmedel (detta kan vara en minibuss, stor buss eller taxi). För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.