8,3

  • Vid stranden
  • Ljust och välkomnande
  • Barnklubb och underhållning

Strandparadis vid Tahiti Playa Suites

Tahiti Playa Suites är ditt lyxiga boende direkt vid den makalösa stranden i närheten av Santa Susanna's strandpromenad. Den fantastiska poolanläggningen och solterrassen väntar på dig för total avkoppling, där du kan luta dig tillbaka på en solstol och njuta av solen.

Strand & pool

Efter ett dopp i poolen finns  möjligheter till aquagym, aerobics, danslektioner och fotboll för de sportiga gästerna. Stranden är bara ett stenkast bort, vilket gör det enkelt att växla mellan pool och hav för en dag av roliga vattenaktiviteter.

För barn finns det en barnpool och lekplats. Miniklubben erbjuder allt från filmvisning till kreativt skapande och ansiktsmålning. Avsluta dagen med en minidisco – det blir en riktig fest!

Mat & dryck

På terrassen finns ett café där du kan njuta av läckra snacks och glass, eller varför inte ett glas sangria? Under högsäsong kan du också bli underhållen av spännande kvällsshower. Bufférestaurangen erbjuder havsutsikt och en interaktiv matupplevelse där du kan se en del rätter bli tillredda framför dina ögon. På kvällen är baren en mysig plats för en drink.

Boendealternativ

Dubbelrum A superior
för 2 personer
  • yta cirka 20m²
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • uppvärmning
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
Dubbelrum B superior
för 3 personer
  • yta cirka 20m²
  • 2 dubbelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • uppvärmning (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
Dubbelrum C poolutsikt (SUPERIOR)
för 2 personer
  • yta cirka 22m²
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
Dubbelrum D poolutsikt (SUPERIOR)
för 3 till 4 personer
  • yta cirka 22m²
  • 2 dubbelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
Svit D standard
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 30m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • strykbräda
  • strykjärn
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 bäddsoffa med 2 bäddar)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel

Rumsinformation

  • När du bokar ett dubbelrum med 4 personer kan utrymmet bli väldigt begränsat. En bädd kommer att placeras i rummet för den fjärde personen.
  • Sviterna (de sista 3 bilderna) ligger i en separat byggnad intill huvudbyggnaden.

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4,5 stjärnor
  • antal rum: 530
  • våningar: 7
  • byggnader: 2
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (6)
  • lobby
  • gemensamt tv-område
  • rum med anslutande dörr (på begäran)
  • parkeringsgarage
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • turistskatt (betalas kontant)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan: extra byte på begäran
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • diskotek (i närområdet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • transferbuss: transferbussens hållplatser vid bus stopt bij hotel alhambra,, ca 100 m bort
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar, lobbybar, poolbar, strandbar från juni till september
För barn
  • biljard (kostnad ca 2,00 euro per gång)
  • bordtennis (mot deposition)
  • underhållning, underhållning för barn under dagen, på kvällen kostnadsfritt, underhållning för vuxna under dagen, på kvällen kostnadsfritt
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 16 år cirka 1,32 euro per person per natt betalas kontant (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 8,00 euro per styck per natt (betalas lokalt)
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,50 euro per styck per dag (betalas lokalt)
  • parkeringsgarage tillgängligt: cirka 25,00 euro per enhet per dag (betalas lokalt)
  • pakeringsdeposition: cirka 40,00 euro per enhet (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool (1)(separerad)
  • utomhuspool (1)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • jacuzzi utomhus
Sport och underhållning
  • biljard (kostnad ca 2,00 euro per gång)
  • bordtennis (mot deposition)
  • underhållning, underhållning för barn under dagen, på kvällen kostnadsfritt, underhållning för vuxna under dagen, på kvällen kostnadsfritt

Måltider

Helpension består av frukost, lunch och middag exklusive dryck. Alla måltider serveras som buffé. Frukost serveras från 07:30-10:00, lunch från 13:30-14:30 och middag från 19:30-21:30.
Helpension
Halvpension
8.3
Utifrån 109 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,3
Utifrån 109 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
8,7
Barnvänlighet
8,3
Städning
8
Prisvärt
8
Faciliteter
8
Boendet i allmänhet
8
Rum / lägenhet
8,8
Läge
8,5
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Costa Brava

Upptäck Costa Brava

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 600 m
Avstånd till flygplats GRO är ca 40 km: BCN är ca 70 km
Avstånd till tågstation ca 1 km
Avstånd till uttagsautomat ca 200 m
Närmaste butiker ca 50 m
Närmaste kiosk ca 50 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Observera
  • Hotel Tahiti Playa kan nås från bussparkeringen via en gångtunnel (med trappor/backar) som går under tågspåren. Om du har bokat transfer också: transferbussen stannar nära gångtunneln
  • Om du bokar ett dubbelrum för 4 personer är utrymmet i rummet mycket begränsat. Det kommer då att finnas två dubbelsängar
  • Sviterna (de 3 sista bilderna) ligger i en separat byggnad, alldeles intill huvudbyggnaden
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Barcelona eller Gerona. Flygresan tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av en medarbetare från vårt transferföretag (MTS Globe).

TRANSFER

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen, förutom om du åker till Barcelona. Transfertiderna från Barcelona är följande:

Calella - ca 60 minuter

Pineda de Mar - ca 75 minuter

Santa Sussana - ca 110 minuter

Malgrat de Mar - ca 120 minuter

Blanes - ca 135 minuter

Lloret de Mar - ca 150 minuter

Tossa de Mar - ca 180 minuter

Transfertider från Gerona är som följer:

Calella - ca 100 minuter

Pineda de Mar - ca 80 minuter

Santa Sussana - ca 65 minuter

Malgrat de Mar - ca 80 minuter

Blanes - ca 50 minuter

Lloret de Mar - ca 30 minuter

Tossa de Mar - ca 50 minuter

Platja d'Aro - ca 40 minuter

TRANSFER - VÄNLIGEN NOTERA!

Bussen kan behöva passera alla platser, i vilket fall dessa tider varierar kraftigt och transfertiderna kan öka. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafik eller förseningar i skytteltrafiken. Och transferbussen kör inte alltid till orterna i en fast ordning.

Airtours använder en skytteltrafik. Vid ankomst rapporterar du direkt till transferföretaget och det kommer inte att finnas någon reseguide på flygplatsen. Vi strävar efter att alla ska sitta i en transferbuss på väg till sitt boende inom högst 90 minuter från första kontakten med transferbolaget.

På transfervouchern hittar du en detaljerad förklaring av var du ska rapportera på flygplatsen. Läs dessa instruktioner noggrant.

Du får inte släppas av framför ingången till ditt boende.  Påstignings- och avstigningsplatsen kan skilja sig åt.

PRIVAT TRANSFER

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen anmäler du dig till vår reseledare med din voucher, så visar de dig till ditt transportmedel (det kan vara en minibuss, stor buss eller taxi). För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.