8,2
Utmärkt

  • Precis vid strandpromenaden
  • Lyxiga rum
  • Miniklubb och underhållning

Mitt i centrum vid den vackra strandpromenaden

Aqua Hotel Promenade har det perfekta läget mitt i centrala Pineda de Mar, direkt vid den livliga strandpromenaden. Här hittar du butiker, barer och restauranger. Hotellet erbjuder lyxiga rum och alla bekvämligheter för en avkopplande semester på Costa Brava.

Strand & pool

Hotellet har en uppfriskande pool och under hela säsongen arrangeras olika aktiviteter. Under högsäsong kan du till och med delta i sportaktiviteter vid den närliggande stranden. För de små finns en mini-klubb som är öppen hela sommaren, och på kvällarna kan de dansa i mini-discot.

Mat & dryck

Njut av god mat från de smakrika bufféerna varje kväll efter en aktiv dag. Efter middagen kan du njuta av en show, live musik eller delta i roliga spel. För de som önskar träna individuellt finns även ett välutrustat fitnessrum. Avsluta dagen med en avkopplande massage för total avslappning.

Omgivningarna

På Aqua Hotel Promenade har du allt inom räckhåll, inklusive strand, butiker, och restauranger längs den livliga strandpromenaden. Du behöver inte gå långt för att hitta allt du behöver för en minnesvärd vistelse.

Boendealternativ

Dubbelrum standard (Standaard)
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 24m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (kostnadsfritt; individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön
Dubbelrum superior havsutsikt (PREMIUM)
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 23m²
  • balkong med utemöbler
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (kostnadsfritt; individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön
Enkelrum
för 1 person
  • balkong med utemöbler
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (kostnadsfritt; individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön
Familjerum
för 4 personer
  • yta cirka 38m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (individuellt styrd: hela dagen)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad, bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Fyrapersonersrum superior havsutsikt (PREMIUM)
för 4 personer
  • yta cirka 23m²
  • 2 dubbelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 172
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (2)
  • värdeskåp (på rummet: mot betalning, kostar ca 18,00 euro per vecka, deposition på ca 10,00 euro)
  • lobby
  • gemensamt tv-område
  • rum anpassade för funktionsvarierade
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 1 gånger per dag
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • städning i rum 1 gånger per dag
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar 1
För barn
  • spjälsäng
  • miniklubb, 4 t.o.m. 10 år, från april till oktober
  • barnklubb, 11 t.o.m. 15 år, från maj till september
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 16 år cirka 1,32 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • parkeringsgarage tillgängligt: cirka 15,00 euro per styck per dag (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
  • värdeskåp på rummet: cirka 20,00 euro per enhet per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • deposition för värdeskåp: cirka 10,00 euro per enhet per vistelse (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool (1, 80 m2)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • biljard
  • bordtennis
  • underhållning, underhållning för barn under dagen kostnadsfritt, på kvällen kostnadsfritt, underhållning för vuxna under dagen, på kvällen

Måltider

Helpension
Halvpension
8.2
Utmärkt
Utifrån 21 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,2
Utmärkt Utifrån 21 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,2
Barnvänlighet
8,4
Städning
8,1
Prisvärt
8,1
Faciliteter
8,3
Boendet i allmänhet
8,1
Rum / lägenhet
8,6
Läge
8,5
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Costa Brava

Upptäck Costa Brava

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 50 m (kiselstenstrand, via trappor)
I centrum
Avstånd till flygplats Barcelona är ca 58 km: Girona är ca 30,0 km
Avstånd till tågstation ca 50 m
Avstånd till uttagsautomat ca 50 m
Närmaste butiker ca 30 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Vid en järnväg
Observera
  • Gratis Wi-Fi i Premium-rum
  • Gratis badhandduksservice i Premium-rum
  • Vintern 2023/24 kommer rummen och poolen att renoveras. Det kommer också att finnas ett nytt spa endast för vuxna. Bilderna på detta är artist impressions. Så snart vi får riktiga foton kommer vi att lägga upp dem på webbplatsen.
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Barcelona eller Gerona. Flygresan tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av en medarbetare från vårt transferföretag (MTS Globe).

TRANSFER

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen, förutom om du åker till Barcelona. Transfertiderna från Barcelona är följande:

Calella - ca 60 minuter

Pineda de Mar - ca 75 minuter

Santa Sussana - ca 110 minuter

Malgrat de Mar - ca 120 minuter

Blanes - ca 135 minuter

Lloret de Mar - ca 150 minuter

Tossa de Mar - ca 180 minuter

Transfertider från Gerona är som följer:

Calella - ca 100 minuter

Pineda de Mar - ca 80 minuter

Santa Sussana - ca 65 minuter

Malgrat de Mar - ca 80 minuter

Blanes - ca 50 minuter

Lloret de Mar - ca 30 minuter

Tossa de Mar - ca 50 minuter

Platja d'Aro - ca 40 minuter

TRANSFER - VÄNLIGEN NOTERA!

Bussen kan behöva passera alla platser, i vilket fall dessa tider varierar kraftigt och transfertiderna kan öka. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafik eller förseningar i skytteltrafiken. Och transferbussen kör inte alltid till orterna i en fast ordning.

Airtours använder en skytteltrafik. Vid ankomst rapporterar du direkt till transferföretaget och det kommer inte att finnas någon reseguide på flygplatsen. Vi strävar efter att alla ska sitta i en transferbuss på väg till sitt boende inom högst 90 minuter från första kontakten med transferbolaget.

På transfervouchern hittar du en detaljerad förklaring av var du ska rapportera på flygplatsen. Läs dessa instruktioner noggrant.

Du får inte släppas av framför ingången till ditt boende.  Påstignings- och avstigningsplatsen kan skilja sig åt.

PRIVAT TRANSFER

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen anmäler du dig till vår reseledare med din voucher, så visar de dig till ditt transportmedel (det kan vara en minibuss, stor buss eller taxi). För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.