8,2
Utmärkt

  • Renoverad restaurang och terrass
  • Kvällsunderhållning
  • Miniklubb och lekplats

Trevligt mellanklass hotell med pool

Hotel President har en mängd faciliteter som gör din semester på Costa Brava oförglömlig. Njut av två stora pooler för uppfriskande dopp och ett mysigt terrass med solstolar för att koppla av i solen hela dagen.

Strand & pool

Med en kort promenad når du stranden som består av sand, här kan du ta sköna havsdopp och njuta av havsbrisen. Ditt boende erbjuder ett trevligt poolområde där solstolarna står uppradade runt poolen. Självklart finns även här en barnpool för de små hotellgästerna.

Under högsäsong är miniklubben öppen med aktiviteter som pyssel, vattenlekar och andra sportevenemang. De vänner de träffar under dagen träffar de igen på barnens mini-disco på kvällen.

Mat & dryck

I restaurangen på Hotel President kan du se fram emot en läcker buffé varje dag. Några kvällar är det olika teman som skapar en variation. För de barn finns ett speciellt område där de själva kan välja sina favoriträtter från buffén. Oavsett om du föredrar avslappnade måltider eller något mer formellt, kommer det finnas mat- och dryckesalternativ..

Omgivningarna

Hotel President har ett idealiskt läge och är omgivet av bekvämligheter. Med närheten till stranden och stadens faciliteter blir din vistelse både bekväm och spännande. Området har mycket att erbjuda och utforska.

Boendealternativ

Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 16m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • tv (satellittv, kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • uppvärmning (kostnadsfritt)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Enkelrum
för 1 person
  • yta cirka 16m²
  • 1 enkelsäng
  • balkong
  • tv (satellittv, kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • uppvärmning (kostnadsfritt)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Fyrapersonersrum standard
för 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 10 år

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 315
  • våningar: 7
  • byggnader: 1
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (3)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • gemensamt tv-område
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 1 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • duschrum på hemresedagen
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (1) (män och kvinnor måste bära lämpliga/täckande kläder och slutna skor i restaurangen )
  • barer: bar, poolbar
För barn
  • spjälsäng
  • barnstol
  • lekutrymme för barn
  • miniklubb, 4 t.o.m. 10 år, öppen från fredag 28 juni 2024 till onsdag 28 augusti 2024 (kostnadsfritt)
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: cirka 0,66 euro per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 18,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • deposition för värdeskåp: cirka 10,00 euro per styck (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool (1)(separerad)
  • utomhuspool (2)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll, utemöbler)
Sport och underhållning
  • biljard (mot betalning)
  • bordtennis (mot betalning)
  • underhållning, från juli till augusti, underhållning för barn under dagen kostnadsfritt, underhållning för vuxna på kvällen kostnadsfritt

Måltider

Halvpension
8.2
Utmärkt
Utifrån 90 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,2
Utmärkt Utifrån 90 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,8
Barnvänlighet
8,6
Städning
8,2
Prisvärt
7,8
Faciliteter
8,2
Boendet i allmänhet
7,8
Rum / lägenhet
8,1
Läge
8,8
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Costa Brava

Upptäck Costa Brava

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 450 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 500 m
Avstånd till gamla stadskärnan ca 650 m
Avstånd till bargata ca 100 m
Avstånd till flygplats BCN är ca 70 km: GRO är ca 40 km
Avstånd till tågstation ca 1 km
Avstånd till busshållplats ca 20 m
Närmaste butiker ca 50 m
Närmaste kiosk ca 30 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Närmaste apotek ca 150 m
Närmaste läkare ca 1 km
Närmaste sjukhus ca 1 km
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Barcelona eller Gerona. Flygresan tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av en medarbetare från vårt transferföretag (MTS Globe).

Transfer

Det är möjligt att lägga till en transfer i bokningsstegen, förutom om du ska till Barcelona. Transfertiderna från Barcelona är följande:

Calella - cirka 60 minuter

Pineda de Mar - cirka 75 minuter

Santa Sussana - cirka 110 minuter

Malgrat de Mar - cirka 120 minuter

Blanes - cirka 135 minuter

Lloret de Mar - cirka 150 minuter

Tossa de Mar - cirka 180 minuter

Transfertider från Gerona är som följer:

Calella - cirka 100 minuter

Pineda de Mar - cirka 80 minuter

Santa Sussana - cirka 65 minuter

Malgrat de Mar - cirka 80 minuter

Blanes - cirka 50 minuter

Lloret de Mar - cirka 30 minuter

Tossa de Mar - cirka 50 minuter

Platja d'Aro - ca 40 minuter

TRANSFER - VÄNLIGEN NOTERA!

Vid ankomst kommer du att rapportera direkt till transferföretaget och det kommer inte att finnas någon reseguide på flygplatsen. Vi strävar efter att alla ska vara på en transferbuss på väg till sitt boende inom högst 90 minuter efter den första kontakten med transferföretaget.

På transferkupongen hittar du en detaljerad förklaring av var du ska anmäla dig på flygplatsen. Läs dessa instruktioner noggrant.

Bussen kan behöva passera flera platser och därför kan transfertiderna öka. Trafikförseningar eller förseningar i skytteltrafiken kan också öka transfertiderna.

Det är inte säkert att du släpps av framför ingången till ditt boende.  Ombordstignings- och avstigningsplatsen kan variera. Kontrollera Sunweb-appen för upphämtningstid och plats för din transfer tillbaka till flygplatsen.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen anmäler du dig till transferföretaget med din voucher och de kommer att hänvisa dig till ditt transportmedel (detta kan vara en minibuss, stor buss eller taxi).

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.