8,8

  • Precis vid boulevarden och sandstranden
  • Lyxhotell
  • Modernt inredda rum och sviter

Modernt förstklassigt hotell vid strandpromenaden

Välkommen till det lyxiga och moderna Hotell Da Rocha.

Hotellet ligger vackert vid strandpromenaden i Praia da Rocha. Du har allt till hands för en oförglömlig semester. Sol, hav, strand och ett mysigt poolområde. I din närhet har du även mysiga restauranger och trevliga butiker. Den vackra småbåtshamnen i Portimão ligger också inom gångavstånd.

Alla rum och sviter är vackert inredda i en elegant designstil. För lite extra guldkant bokar du ett rum med vacker havsutsikt.

Dessutom prisas detta hotell för sin omfattande och rikliga frukostbuffé! Kort sagt, allt du behöver göra är att koppla av och njuta av din semester!

Boendealternativ

Svit delvis havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 40m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • vattenkokare
  • minibar
  • mikrovågsugn
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 4 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar; 1 dubbel bäddsoffa eller 2 enkla bäddsoffor), sitthörna
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön
Svit havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 40m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • vattenkokare
  • minibar
  • mikrovågsugn
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 4 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar; 1 dubbel bäddsoffa eller 2 enkla bäddsoffor), sitthörna
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön
Svit landsida
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 40m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • vattenkokare
  • minibar
  • mikrovågsugn
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 4 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar; 2 enkla bäddsoffor), sitthörna
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 158
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (2)
  • värdeskåp (på rummet)
  • roomservice
  • parkeringsgarage
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (mot betalning, med luftkonditionering)
  • barer: bar
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 13 år cirka 2,00 euro per person per dag (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • utomhuspool(solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)

Måltider

Halvpension
8.8
Utifrån 60 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,8
Utifrån 60 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
7,6
Barnvänlighet
8,8
Städning
8,5
Prisvärt
8,3
Faciliteter
8,7
Boendet i allmänhet
8,9
Rum / lägenhet
9
Läge
8,8
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Algarvekusten

Upptäck Algarvekusten

Praktisk information

I området
Separerad från stranden av boulevarden
Vid stranden (sandstrand)
I centrum
På huvudgatan
Avstånd till flygplats ca 70 km
Avstånd till busshållplats ca 200 m
Avstånd till uttagsautomat ca 150 m
Närmaste butiker ca 100 m
Närmaste kiosk ca 500 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Närmaste apotek ca 300 m
Observera
  • Festival Praia da Rocha
  • Den 26-28 juni 2024 kommer en stor festival att äga rum på stranden i Praia da Rocha. Observera därför att detta kan orsaka bullerstörningar. Detta gäller även för den montering och demontering som kommer att äga rum några veckor före och efter evenemanget.
  • Du når stranden via en trappa med ca 65 trappsteg.
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Algarve (Faro). Flygningen tar cirka 4 timmar och 35 minuter. Vid ankomsten till flygplatsen möts en lokal representant. Det finns ingen reseledare på följande platser: Praia da Luz, Salema, Loule, Monchique, Montinhos och Lagos.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Quarteira - ca 30 minuter

Olhao - ca 30 minuter

Vilamoura - ca 45 minuter

Olhos d'Agua - ca 45 till 60 minuter

Albufeira - ca 60 till 90 minuter

Praia da Galé / dos Salgados - ca 70 till 90 minuter

Armaçao de Pêra - ca 90 till 120 minuter

Carvoeiro - ca 105 till 120 minuter

Ferragudo - ca 120 minuter

Praia da Rocha - ca 120 till 180 minuter

Praia do Vau - ca 120 till 180 minuter

Alvor - ca 120 till 180 minuter

Lagos - ca 150 till 180 minuter

Praia da Luz - ca 150 till 180 minuter

Santa Luzia Tavira - ca 60 minuter

Tavira - ca 60 minuter

Altura - ca 60 minuter

Monte Gordo - ca 60 till 90 minuter

Mante Rota - ca 60 till 90 minuter

* För små sällskap (mindre än 10 personer) är det möjligt att du kommer att tas till ditt boende med skyttelbuss. Vi strävar efter en maximal väntetid på 45 minuter.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen, i steg 2. På flygplatsen kan du rapportera till MTS-skrivbordet eller Café Central. Här kommer en lokal representant att hänvisa dig till din taxi.

Information om Portugal

Huvudstad:

Portugals huvudstad är Lissabon.

Språk:

Det officiella språket är portugisiska, men du kan också använda engelska eller franska.

Tid:

I Portugal är det en timme tidigare än i sverige.

Valuta:

Den officiella valutan är euro. Du kan med ditt bankkort ta ut pengar i en av det många bankomaterna. Betalning i (större) butiker är också möjligt med bankkort. Dessutom kan du betala med ditt kreditkort på flera platser. Detta är inte möjligt på små restauranger och butiker.

Volt:

Du behöver inte en adapter då det är 220 volt i uttagen.

Resedokument:

- Svenskt ID eller pass.

- ID är obligatoriskt för barn under 12 år.

- För personer under 18 år som reser utan vuxna krävs ett undertecknat uttalande från föräldrarna och / eller vårdgivaren. Detta kan begäras.

- Resedokumenten måste vara giltiga under hela vistelsen i Portugal.

- Om du inte har en svensk nationalitet rekommenderar vi att du kontaktar ambassaden eller konsulatet.

- Att ha rätt och giltiga resedokument är alltid ditt eget ansvar.

Observera!

För Portugal:

Om du reser med en grupp där ingen är äldre än 18 år, kan bokningen komma att inte godkänns. Det kan också begäras på hotellet/lägenheten. Detta fastställs i lag i Portugal. Airtours kan inte hållas ansvarig för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och resedata är det bäst att besöka webbplatsen för Institute of Tropical Medicine: https://www.itg.be/

Telefoni:

Du kan ringa med din mobiltelefon i Portugal. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga kostnaderna. Fråga din leverantör om detta innan du åker på avresa. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng alltid av din dataroaming utomlands.

Nödnummer:

Nödnumret i Portugal för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Under din semester i Portugal kommer du att njuta av det utsökta portugisiska köket. Vad sägs om Cataplana (en gryta av skaldjur med kokt skinka) eller kyckling Piri-Piri, fin och kryddig! Detta i kombination med ett gott glas vin eller en uppfriskande öl.

Dricks:

Det är vanligt i Portugal att lämna dricks mellan 5% och 10% i barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna i Portugal är öppna från måndag till fredag från 9 till 13 och från 15 till 19. På lördag är butikerna öppna från 9 till 13. Butiker är ofta öppna längre på turist- (bad) platser.

Se mer om Portugal

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.