8,1

  • Färgglatt hotell; varje våning är annorlunda
  • Stor pool med poolbar
  • Vackra stränder i området

Bo bra nära strand och centrum

Mirachoro Carvoeiro är ett bättre mellanklass hotell på en kulle nära Carvoeiro. Till vänster om hotellet finns flera restauranger och barer, och inom 5 minuters promenad till höger, förbi barer och butiker, är du på det livliga och centrala torget Carvoeiro. Vid torget finns en av de vackraste sandstränderna i området, en ultimat badort.

När du kommer in på hotellet infinner sig semsterkänslan omedelbart tack vare de fina färgerna i lobbyn. Varje våning på hotellet har även fått sin egen färg. Hotellet erbjuder en mysig bar som serverar läskande drinkar.

Strand & pool

Poolområdet är omgivet av palmträd och här finns solstolar placerade runt den stora fina poolen. Uppfriskande cocktails serveras i poolbaren som du kan simma upp till. Stranden nås inom en kort promenad och består utav sand. Här kan du njuta av havsbrisen och sköna havsdopp.

Boendealternativ

Dubbelrum ekonomi
för 2 personer
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum standard (double room - landview or poolview)
för 2 personer
  • yta cirka 22m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • rum anpassade för funktionsvarierade(på förfrågan)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Enkelrum
för 1 person
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön

Rumsinformation

När du bokar dubbelrummet (run of the house) bor du i ett rum på utsidan av hotellet och du ser ut över omgivningen eller ett dubbelrum på framsidan, med ditt rum på insidan av den u-formade byggnaden. Du kan ha delvis utsikt över poolen, Carvoeiro eller byggnaden.

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • klassificering: komfort
  • autentiskt atmosfär
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (4)
  • värdeskåp
  • lobby
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsplats
  • rum anpassade för funktionsvarierade
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • filtar
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • luftkonditionering: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar 2, poolbar
Valbara tillägg
  • turistskatt: cirka 2,00 euro per person per natt (betalas lokalt)
  • värdeskåp på rummet: cirka 20,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • deposition för värdeskåp: cirka 30,00 euro per styck (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • inomhuspool(sötvatten)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )

Måltider

Kan även bokas med halvpension.
Frukost
8.1
Utifrån 191 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,1
Utifrån 191 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
7,4
Barnvänlighet
8,3
Städning
8,1
Prisvärt
8
Faciliteter
8
Boendet i allmänhet
7,4
Rum / lägenhet
8,8
Läge
8,4
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Algarvekusten

Upptäck Algarvekusten

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 600 m (sandstrand, via trappor)
Avstånd till centrum: ca 500 m
Avstånd till flygplats ca 48 km
Avstånd till busshållplats ca 120 m
Avstånd till uttagsautomat ca 100 m
Närmaste butiker ca 120 m
Närmaste kiosk ca 120 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Lugnt läge
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Algarve (Faro). Flygningen tar cirka 4 timmar och 35 minuter. Vid ankomsten till flygplatsen möts en lokal representant. Det finns ingen reseledare på följande platser: Praia da Luz, Salema, Loule, Monchique, Montinhos och Lagos.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Quarteira - ca 30 minuter

Olhao - ca 30 minuter

Vilamoura - ca 45 minuter

Olhos d'Agua - ca 45 till 60 minuter

Albufeira - ca 60 till 90 minuter

Praia da Galé / dos Salgados - ca 70 till 90 minuter

Armaçao de Pêra - ca 90 till 120 minuter

Carvoeiro - ca 105 till 120 minuter

Ferragudo - ca 120 minuter

Praia da Rocha - ca 120 till 180 minuter

Praia do Vau - ca 120 till 180 minuter

Alvor - ca 120 till 180 minuter

Lagos - ca 150 till 180 minuter

Praia da Luz - ca 150 till 180 minuter

Santa Luzia Tavira - ca 60 minuter

Tavira - ca 60 minuter

Altura - ca 60 minuter

Monte Gordo - ca 60 till 90 minuter

Mante Rota - ca 60 till 90 minuter

* För små sällskap (mindre än 10 personer) är det möjligt att du kommer att tas till ditt boende med skyttelbuss. Vi strävar efter en maximal väntetid på 45 minuter.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen, i steg 2. På flygplatsen kan du rapportera till MTS-skrivbordet eller Café Central. Här kommer en lokal representant att hänvisa dig till din taxi.

Information om Portugal

Huvudstad:

Portugals huvudstad är Lissabon.

Språk:

Det officiella språket är portugisiska, men du kan också använda engelska eller franska.

Tid:

I Portugal är det en timme tidigare än i sverige.

Valuta:

Den officiella valutan är euro. Du kan med ditt bankkort ta ut pengar i en av det många bankomaterna. Betalning i (större) butiker är också möjligt med bankkort. Dessutom kan du betala med ditt kreditkort på flera platser. Detta är inte möjligt på små restauranger och butiker.

Volt:

Du behöver inte en adapter då det är 220 volt i uttagen.

Resedokument:

- Svenskt ID eller pass.

- ID är obligatoriskt för barn under 12 år.

- För personer under 18 år som reser utan vuxna krävs ett undertecknat uttalande från föräldrarna och / eller vårdgivaren. Detta kan begäras.

- Resedokumenten måste vara giltiga under hela vistelsen i Portugal.

- Om du inte har en svensk nationalitet rekommenderar vi att du kontaktar ambassaden eller konsulatet.

- Att ha rätt och giltiga resedokument är alltid ditt eget ansvar.

Observera!

För Portugal:

Om du reser med en grupp där ingen är äldre än 18 år, kan bokningen komma att inte godkänns. Det kan också begäras på hotellet/lägenheten. Detta fastställs i lag i Portugal. Airtours kan inte hållas ansvarig för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och resedata är det bäst att besöka webbplatsen för Institute of Tropical Medicine: https://www.itg.be/

Telefoni:

Du kan ringa med din mobiltelefon i Portugal. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga kostnaderna. Fråga din leverantör om detta innan du åker på avresa. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng alltid av din dataroaming utomlands.

Nödnummer:

Nödnumret i Portugal för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Under din semester i Portugal kommer du att njuta av det utsökta portugisiska köket. Vad sägs om Cataplana (en gryta av skaldjur med kokt skinka) eller kyckling Piri-Piri, fin och kryddig! Detta i kombination med ett gott glas vin eller en uppfriskande öl.

Dricks:

Det är vanligt i Portugal att lämna dricks mellan 5% och 10% i barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna i Portugal är öppna från måndag till fredag från 9 till 13 och från 15 till 19. På lördag är butikerna öppna från 9 till 13. Butiker är ofta öppna längre på turist- (bad) platser.

Se mer om Portugal

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.