8,3
Utmärkt

  • Ett litet paradis vid stranden
  • Hemtrevligt
  • För dig som vill ha lugn och ro

Lägenhetshotell direkt på stranden i Lefkos

När du anländer till Potali Bay känner du direkt att semestern har börjat! Lägenhetshotellet är perfekt för dem som söker avkoppling och lugn och ro. Den vänliga familjen som äger Potali Bay finns alltid där för dig och ser till att lägenheterna håller den standard som utlovas.

Strand

Den fina stranden och det vackra havet ligger bokstavligen precis utanför hotellet. Här kan du njuta av havsbrisen och det kristallklara havsvattnet. Koppla av på en solstol mellan baden, läs en god bok eller ta en skön tupplur till ljudet av havbruset.

Mat & dryck

I à la carte-restaurangen kan du beställa läckra grekiska maträtter med grönsaker från den egna trädgården. Personalen är alltid där för en pratstund eller för att ge dig bra tips om området.

Omgivningarna

En kilometer från lägenheterna ligger byn Lefkos. En trevlig plats som är perfekt för naturälskare och utforskare. Den typisk grekiska byn är definitivt värd ett besök. Du kan njuta av de lokala specialiteterna på en av de trevliga tavernorna, samtidigt som du har utsikt över de vackra vita sandstränderna och det klarblå havet.

Boendealternativ

Studiolägenhet
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 45-46m²
  • antal bäddar: 2
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kök
  • kyl (liten) (frysfack)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • brödrost
  • strykbräda
  • strykjärn
  • luftkonditionering (mot betalning)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar), mathörna
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Tvårumslägenhet maisonette
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 70m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong
  • terrass
  • kök
  • kyl (liten)
  • kokplatta (4 gasbrännare)
  • frys
  • ugn (liten)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • brödrost
  • luftkonditionering (mot betalning)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor), bottenvåning, mathörna, sitthörna
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng), första våningen
  • maisonette(r)
  • badrum: 2 badrum
  • badrum 1, bottenvåning: handfat, toalett
  • badrum 2, första våningen: dusch, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 12
  • våningar: 2
  • klassificering: komfort
  • autentiskt atmosfär
  • barnvänligt
  • reception
  • ingen hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • frukostrum
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 6 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: 10,00 euro per enhet per vecka/veckor
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: á la carte-restaurang
  • barer: lobbybar
För barn
  • spjälsäng (vid tillgänglighet)
  • barnstol (vid tillgänglighet)
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • luftkonditionering: cirka 8,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)

Måltider

Inga måltider
8.3
Utmärkt
Utifrån 25 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,3
Utmärkt Utifrån 25 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,3
Barnvänlighet
9,1
Städning
8,2
Prisvärt
7,6
Faciliteter
8,2
Boendet i allmänhet
8,7
Rum / lägenhet
8,9
Läge
7,8
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Karpathos

Upptäck Karpathos

Praktisk information

I området
Vid stranden (kiselstenstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till centrum: ca 900 m
Avstånd till flygplats ca 30 km
Avstånd till busshållplats ca 2 km
Avstånd till uttagsautomat ca 900 m
Närmaste butiker ca 500 m
Närmaste kiosk ca 150 m
Närmaste restaurang ca 700 m
Lugnt läge
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Karpathos. Denna flygning tar ca 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna från Karpathos är följande:

Amopi - ca 30 minuter

Arkasa - ca 20 minuter

Pigadia och Karpathos stad - ca 30 till 60 minuter

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen, i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.