8,9
Utmärkt

  • Buss till privat strand
  • Vattenrutschbanor och underhållning för barn
  • Lyxig inredning

Lyxigt all inclusive vid stranden

Villa Side Residence i Side har ett lugnt och avkopplande läge och den gyllene sandstranden ligger endast bara 300 meter bort. Det lyxiga hotellet är överdådigt inrett från topp till tå. Guldfärgade accenter ger de rymliga rummen både en modern och kunglig touch. Här kommer du kunna koppla av och få återhämtning.

Hotellet erbjuder flertalet restauranger, förutom buffétrestaurangen kan du välja mellan inte mindre än tre à la carte alternativ. Njut av den färskaste fisken, lokala specialiteter eller italienska rätter – här finns något för alla.

Villa Side Residence har något för alla åldrar, oavsett om du är ute efter avkoppling eller för roliga aktiviteter så finner du just detta här. Miniklubb och lekplats för de små, vattensporter, biljard och dart för de äldre. Avkoppling finner du i wellnessavdelningen, njut av en avkopplande skönhetsbehandling.

Strand & pool

Hotellet är strandnära, med en kort promenad är du vid den fina sandstranden. Känner du inte för att promenera kan du ta den kostnadsfria hotellbussen till stranden. Här kan du njuta av havet och ha fina stranddagar med salta dopp. Hotellet har även ett trevligt poolområde där du kan koppla av under ett parasoll med en god bok. För den som uppskattar lite fart och fläkt finns här vattenrutschkanor.

Omgivningarna

Side erbjuder många restauranger och barer. Inne i Sides gamla stad och vid hamnen kryllar det av matserveringar och trevliga barer. Här äter du god mat som kebab eller grillspett av lamm och grönsaker till riktigt bra priser. Även i kvarteren ovanför hamnen och väster om finns det gott om restauranger, barer och mataffärer nära hotellen.

Boendealternativ

Dubbelrum ekonomi
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 24-28m²
  • balkong eller fransk balkong
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum komfort
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 28-35m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum standard
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 9 år)
  • yta cirka 28-34m²
  • balkong
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum ekonomi
för 1 person
  • yta cirka 24-28m²
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt): bord
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum komfort
för 1 person
  • yta cirka 23-28m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum standard
för 1 person
  • yta cirka 28-34m²
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt): bord
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Familjerum duplex
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 54m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt): bord
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 2 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, toalett, hårfön
  • badrum 2: bad eller dusch, toalett, hårfön
Familjerum standard
för 3 till 4 personer
  • yta cirka 60m²
  • antal bäddar: 5
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt): bord
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 3 sovplatser (fällsäng för 1 person; 2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad och dusch, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • antal rum: 334
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (3)
  • värdeskåp (på rummet)
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (3) (mot betalning, bokning krävs), italiensk restaurang (mot betalning, bokning krävs), turkisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), fisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), snackbar
  • barer: bar 5, lobbybar, vitaminbar, poolbar, strandbar
  • gemensamt tv-område
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade (rullstolsanpassat, anpassat badrum)
  • läkarservice
  • anslutningsbuss ( till stranden)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • tvättfaciliteter (tvättstuga: på boendet)
  • diskotek (på boendet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • barnstol i restaurangen: på begäran (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (3) (mot betalning, bokning krävs), italiensk restaurang (mot betalning, bokning krävs), turkisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), fisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), snackbar
  • barer: bar 5, lobbybar, vitaminbar, poolbar, strandbar
För barn
  • spjälsäng
  • barnstol
  • lekplats
  • miniklubb, 4 t.o.m. 12 år, 6 gånger per vecka (kostnadsfritt)
Pooler
  • handduksservice
  • inomhuspool (1, öppen från 10:00 - 18:00, öppen från onsdag 1 november 2023 till. söndag 17 mars 2024)(sötvatten, uppvärmd)
  • barnpool(delvis separerad)
  • utomhuspool (2)(sötvatten, uppvärmd (1), solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
  • vattenrutschbanor (öppen från måndag 18 mars 2024 till torsdag 31 oktober 2024) (kostnadsfritt)
Avkoppling och wellness
  • spa med (inträdesavgift): bastu (kostnadsfritt), örtbastu, hamam-behandlingar (mot betalning), turkiskt ångbad, massage, skönhetsbehandlingar
  • gym (kostnadsfritt)
Sport och underhållning
  • spelrum (mot betalning)
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • bowlingbana (mot betalning)
  • vattensporter: motorsport (mot betalning)
  • underhållning, underhållning för barn under dagen, underhållning för vuxna under dagen, på kvällen

Måltider

Ultra all-inclusive

Alla måltider serveras som buffé

* Frukost från 07:30 till 10:00

* Sen frukost från 10:00 till 11:00

* Lunch från 12:30 till 14:00

* Mellanmål från 15.30 till 16:30

* Kaffe och tårta från 16:00 till 17:00

* Glass från 18.00 till 20:00

* Middag från 18:00 till 20:00

* Midnattsmål från 00:00 till 07:00

* Lokala (alkoholfria) drycker 24 timmar om dygnet

* Minibar är fylld med vatten, läsk och öl och fylls på dagligen

À la carte-restaurangerna kostar 8 euro per person och måltid (turkiskt, italienskt och fisk; bokning krävs)

8.9
Utmärkt
Utifrån 50 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,9
Utmärkt Utifrån 50 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,7
Barnvänlighet
9,2
Städning
8,8
Prisvärt
8,7
Faciliteter
8,7
Boendet i allmänhet
8,8
Rum / lägenhet
8,9
Läge
8,8
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Turkiets sydkust

Upptäck Turkiets sydkust

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 300 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: kumkoy är ca 200 m, side är ca 5,5 km
Närmaste butiker ca 100 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Dolmus till Side City centre
Observera

* Klädkod gäller i restaurangerna. Långa byxor eller byxor / kjol till knä är tillåtna. Badkläder och tofflor är inte tillåtna.

* Mellan 1 april och 1 maj byter hotellet från vinter till sommar koncept. Under denna månad öppnar fler anläggningar (simbassänger, vattenrutschkanor, pir, snacks och luftkonditionering).

* Mellan 1 oktober och 1 november byter hotellet från sommar till vinterkoncept. Under denna månad kommer fler anläggningar att stängas (simbassänger, vattenrutschkanor, pir, utomhusrestauranger och luftkonditionering).

* Den uppvärmda inomhuspoolen är öppen från 1 november till 31 mars.

* Strandbaren är endast öppen vid bra väder.

Flygresan
Flygresan

Du flyger till Antalya. Denna flygning tar ca 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna från Antalya är följande:

Antalya Lara - 30 till 90 minuter

Antalya Kundu - 30 till 95 minuter

Antalya - 30 till 95 minuter

Belek - 45 till 120 minuter

Side - 60 till 120 minuter

Kemer - 90 till 150 minuter

Alanya - 120 till 240 minuter

Transfertider från Gazipasa är som följer:

Alanya - 60 till 120 minuter

Side - 120 till 240 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.