5,9
Mycket bra

  • Flera pooler och separat barnpool
  • Njut av all-inclusive och separat barnbuffé
  • Moderna rum

Förstklassig semester för hela familjen

Ett förstklassigt hotell som erbjuder en minnesvärd semester med härliga aktiviteter och god mat.

Hotellrummen har en smakfull inredning på detta mycket moderna hotell. Rummen erbjuder en härlig komfort med sköna hotellsängar där du kommer att sova gott.

Strand & pool

Koppla av vid det fina poolområdet med en god bok under ett parasoll och varva med ett uppfriskande dopp i den svalkande poolen. Här finns fyra olika pooler att välja emellan och ett vattenland som kommer hålla dig och ditt resesällskap sysselsatta. Den närmaste stranden ligger ca 1 km ifrån hotellet och består av sand.

För ytterligare guldkant på din vistelse kan du besöka wellnessavdelningen, unna dig en välbehövlig massage eller koppla av i hotellets hamam.

Mat & dryck

Hotellet har ett fantastiskt all inclusive program med underbara kulinariska läckerheter i de gastronomiska restaurangerna. Det finns flera restauranger på hotellet vilket gör att variationen av dina måltider under din vistelse är mycket bra.

Omgivningarna

Side erbjuder många restauranger och barer. Inne i Sides gamla stad och vid hamnen kryllar det av matserveringar och trevliga barer. Här äter du god mat som kebab eller grillspett av lamm och grönsaker till riktigt bra priser. Även i kvarteren ovanför hamnen och väster om finns det gott om restauranger, barer och mataffärer nära hotellen. Bor du längs kusten ovanför stranden finns det inte lika gott om matställen, några ligger längs med den stora vägen, men istället har de flesta hotell all inclusivekoncept.

Boendealternativ

Dubbelrum II
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 30m²
  • 2 enkelsängar
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 25m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum standard
för 1 person
  • yta cirka 25m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Familjerum duplex
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 35m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • sovrum
  • rum med anslutande dörr: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar), första våningen
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng), andra våningen
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Familjerum standard
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 42m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • sovrum
  • rum med anslutande dörr: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • antal rum: 385
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (6)
  • värdeskåp (på rummet)
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (3), italiensk restaurang (bokning krävs), turkisk restaurang (bokning krävs), fisk restaurang (bokning krävs), snackbar
  • barer: bar 4, lobbybar, poolbar, strandbar
  • roomservice (mot betalning)
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade (rullstolsanpassat, anpassat badrum)
  • läkarservice
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 4 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 6 gånger i veckan
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • tvättfaciliteter (tvättstuga: på boendet)
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (3), italiensk restaurang (bokning krävs), turkisk restaurang (bokning krävs), fisk restaurang (bokning krävs), snackbar
  • barer: bar 4, lobbybar, poolbar, strandbar
För barn
  • spjälsäng (vid tillgänglighet)
  • barnstol (vid tillgänglighet)
  • lekplats
  • miniklubb, 4 t.o.m. 12 år, öppen från 10:00 till 12:00 och från 15:00 till 17:00
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (4)(sötvatten)
  • vattenland öppen från 10:00 till 12:00 och från 14:00 till 17:00
Avkoppling och wellness
  • hamam (fri tillgång): hamam-behandlingar (mot betalning)
  • bastu (kostnadsfritt)
  • turkiskt ångbad (kostnadsfritt)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • spelrum (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • vattensporter: motorsport: mot betalning, inga motorfordon: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna 6 gånger per vecka under dagen och kvällen

Måltider

All inclusive

Alla måltider serveras i bufféform

*Frukost 07.00 - 10.00

*Sen frukost 10.00 - 10.30

*Lunch 12.30 - 14.30

*Snacks 12.00 - 14.00

*Kaffe och sötsaker 11.00 - 17.00

*Gozleme 14.00 - 15.00

*Glass 3 p.m. - 6 p.m.

*Middag 19.00 -21.00

*Tre à la carte-restauranger: turkisk, italiensk och fisk och skaldjur: En av restaurangerna 1 x gratis per vistelse

*Midnattssnack 23.00 - 23.30

* Lokala (alkoholhaltiga och alkoholfria) drycker 10.00 - 00.00

5.9
Mycket bra
Utifrån 9 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

5,9
Mycket bra Utifrån 9 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,2
Barnvänlighet
5,6
Städning
5,7
Prisvärt
5,8
Faciliteter
5,7
Boendet i allmänhet
6,1
Rum / lägenhet
6,1
Läge
5,9
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Turkiets sydkust

Upptäck Turkiets sydkust

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 1 km (sandstrand, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: kumkoy är ca 1000 m
Avstånd till bargata ca 1000 m
Närmaste butiker ca 700 m
Närmaste restaurang ca 700 m
Dolmus ( till centrala mot betalning)
Observera
  • Hotellet erbjuder en gratis shuttle som ofta kör till stranden.
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Antalya. Denna flygning tar ca 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna från Antalya är följande:

Antalya Lara - 30 till 90 minuter

Antalya Kundu - 30 till 95 minuter

Antalya - 30 till 95 minuter

Belek - 45 till 120 minuter

Side - 60 till 120 minuter

Kemer - 90 till 150 minuter

Alanya - 120 till 240 minuter

Transfertider från Gazipasa är som följer:

Alanya - 60 till 120 minuter

Side - 120 till 240 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.