8,1

  • Wellness-avdelning
  • Orientalisk atmosfär
  • Stor trädgård

Lyxigt familjehotell vid stranden

Med en oslagbara kombination av lyx, komfort och gästfrihet är Limak Lara Hotel det ultimata valet. Här bor du i moderna rum med elegant inredning och mycket god komfort. Limak Lara Hotel erbjuder ett stort utbud av faciliteter som kommer ge dig en ypperlig hotellvistelse och ett fint semesterminne.

Strand & pool

Hotellet är belägen precis vid stranden. Välj din stol för dagen, koppla av i solen och bada i det salta havsvattnet. Njut av en dag med total avkoppling vid poolområdet eller upplev total förnyelse i det lyxiga spa och wellnesscenter. Med en rad behandlingar, bastu och ångbad är det en plats där du finner återhämtning och välbefinnande.

Mat & dryck

Limak Lara erbjuder en kulinarisk resa runt om i världen med flera mångsidiga restauranger och barer. Från färska medelhavsdelikatesser till internationella rätter och läckra cocktails vid solnedgången.

Omgivningarna

Hotellet ligger ca 500 meter ifrån Lara där du finner ett bra utbud av butiker, caféer, barer och restauranger.

Boendealternativ

Dubbelrum ekonomi
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 14 år
  • yta cirka 30m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler
  • vattenkokare
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: bad eller dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum standard
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 14 år
  • yta cirka 32m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler
  • vattenkokare
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: bad eller dusch, toalett, hårfön
Enkelrum standard
för 1 person
  • yta cirka 32m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • vattenkokare
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: bad eller dusch, toalett, hårfön
Familjerum standard 2 rum
för 3 till 5 personer max. 4 vuxna och 1 barn t.o.m. 14 år
  • yta cirka 65m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler
  • vattenkokare
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • vardagsrum: 2 sovplatser
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad och dusch, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • klassificering: lyx
  • barnvänligt
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • läkarservice
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 1 gånger per dag
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär
  • bageri (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • skönhetssalong (på boendet)
  • städning i rum 1 gånger per dag
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis)
  • barnstol i restaurangen: på begäran (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang, asiatisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), italiensk restaurang (mot betalning, bokning krävs), mexikansk restaurang (mot betalning, bokning krävs)
  • barer: bar, lobbybar
Pooler
  • handduksservice (kostnadsfritt)
  • inomhuspool(sötvatten, uppvärmd)

Måltider

All inclusive

Alla måltider serveras som buffé

- Kaffe, te och kex från 16:00 till 17:00

- Midnatt soppa från 11:00 till 01:00

- Alla lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker från 10:00 till midnatt

-1x middag i à la carte-restaurangerna (turkiskt, bokning krävs)

- Minibaren fylls dagligen med läsk

8.1
Utifrån 18 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,1
Utifrån 18 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
8,1
Barnvänlighet
8,1
Städning
7,5
Prisvärt
7,9
Faciliteter
8
Boendet i allmänhet
8,2
Rum / lägenhet
8,5
Läge
7,9
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Turkiets sydkust

Upptäck Turkiets sydkust

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till centrum: lara är ca 500 m, antalya är ca 17 km
Närmaste butiker ca 100 m
Närmaste restaurang ca 1300 m
Dolmus ( till centrum)
Observera

Inte alla faciliteter är tillgängliga från 1 november till 31 mars:

- Vattenrutschbanor, utomhuspool och vissa barer är stängda

och underhållningen är begränsad

- Det finns inga solstolar och parasoller på stranden

Flygresan
Flygresan

Du flyger till Antalya. Denna flygning tar ca 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsprocessen.

Transfertiderna från Antalya är följande:

Antalya Lara - ca 15 till 50 minuter

Antalya Kundu - ca 25 till 65 minuter

Antalya -  ca 50 till 65 minuter

Belek -  ca 45 till 90 minuter

Side - ca 60 till 120 minuter

Kemer - ca 90 till 150 minuter

Alanya - ca 120 till 240 minuter

Transfertider från Gazipasa är som följer:

Alanya - ca 60 till 120 minuter

Side -  ca 120 till 240 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.