8,8

  • Nära till det livliga centrum av Alanya
  • Efter några få steg kommer dina fötter att vara i sanden
  • Relaxa vid poolen

Familjepärla med två pooler och all inclusive

Familjer trivs på detta hotell då de yngre barnen gärna leker i vattenruschkanan medan de äldre ligger på stranden under en parasoll och slappnar av vid havet. Eftersom mat och dryck redan är ordnat, kan all energi läggas på att stressa av och må gott. Hotellet består av fyra byggnader med poolerna placerade däremellan och stranden ligger bara på andra sidan vägen. Semestern kan börja.

Strand & pool

Poolbadare väljer någon av de två poolerna på hotellområdet för sina dopp och barnen har sin egen pool. Större barn kan också ha roligt i vattenrutschkanan. Runt poolerna är utrymmet något begränsat men solstolar och parasoll finns för dig som helst njuter av semestern vid poolen. I poolbaren väljer du dina favoriter bland varma och kalla drycker.

Stranden och havet väntar precis tvärs över gatan. Det är Östra stranden och den del som kallas Begonvil där hotellet har egna solstolar och parasoller och sin strandbar. Längs stranden finns en strandpromenad hela vägen in mot Alanya med lekparker, barer, restauranger och möjlighet till vattensport. Sanden är en grovkornig blandning av sand och grus. Stranden är cirka 5 km lång, omväxlande smal och bred, och den är bitvis långgrund vilket gör den lämplig för barn. Väg måste korsas.

Mat & dryck

I bufférestaurangen som har två våningar serveras huvudmålen tre gånger om dagen. Det finns en snackbar där du kan äta en sen frukost, eftermiddags- och nattsnacks. Drycker, såväl varma som kalla, finns alltid nära till hands då de serveras i flera barer, både vid poolen och stranden samt inomhus. Hotellet har även ett café.

Omgivningarna

I Alanya finns ett myller av restauranger och barer. Här äter du genuint turkiskt men även internationellt, du hittar tapasbarer, grillrestauranger, hamburgerkedjor och en mängd kaféer. Behöver du handla frukostmat eller annat i matväg så finns det mataffärer i utkanten av centrum.

Boendealternativ

Dubbelrum ekonomi (Cozy Room)
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
  • värdeskåp på rummet: cirka 1,00 euro per natt (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • deposition för handduksservice: cirka 10,00 euro per vistelse (betalas lokalt)
Dubbelrum komfort havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 18m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
  • värdeskåp på rummet: cirka 1,00 euro per natt (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • deposition för handduksservice: cirka 10,00 euro per vistelse (betalas lokalt)
Dubbelrum komfort landsikt
för 2 personer
  • yta cirka 16m²
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
  • värdeskåp på rummet: cirka 1,00 euro per natt (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • deposition för handduksservice: cirka 10,00 euro per vistelse (betalas lokalt)
Dubbelrum superior delvis havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 16m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
  • värdeskåp på rummet: cirka 1,00 euro per natt (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • deposition för handduksservice: cirka 10,00 euro per vistelse (betalas lokalt)
Dubbelrum superior havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 18m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
  • värdeskåp på rummet: cirka 1,00 euro per natt (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • deposition för handduksservice: cirka 10,00 euro per vistelse (betalas lokalt)
Enkelrum ekonomi (Cozy Room)
för 1 person
  • yta cirka 20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
  • värdeskåp på rummet: cirka 1,00 euro per natt (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • deposition för handduksservice: cirka 10,00 euro per vistelse (betalas lokalt)
Enkelrum komfort landsikt
för 1 person
  • yta cirka 16m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
  • värdeskåp på rummet: cirka 1,00 euro per natt (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • deposition för handduksservice: cirka 10,00 euro per vistelse (betalas lokalt)
Enkelrum superior delvis havsutsikt
för 1 person
  • yta cirka 16m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
  • värdeskåp på rummet: cirka 1,00 euro per natt (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • deposition för handduksservice: cirka 10,00 euro per vistelse (betalas lokalt)

Rumsinformation

Om du bokar ett superiorrum får du extra förmåner: gratis värdeskåp, vattenkokare + te- och kaffefaciliteter och en 10-minuters massage (en gång per vistelse, endast vuxna).

 

På hotellet

Bra att veta
  • antal rum: 181
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (4)
  • värdeskåp (på rummet)
  • gemensamt tv-område
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • filtar
  • hårfrisör (på boendet)
  • skönhetssalong (på boendet)
  • tvättfaciliteter: tvättstuga: på boendet
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, snackbar
  • barer: bar 4, lobbybar, poolbar 2, strandbar
För barn
  • biljard (kostnadsfritt)
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna på kvällen
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 1,00 euro per natt (betalas lokalt)
  • deposition för handduksservice: cirka 10,00 euro per vistelse (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(delvis separerad)
  • utomhuspool (2)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
  • vattenrutschbanor öppen från 11:00 till 12:00 och från 15:00 till 17:00
Avkoppling och wellness
  • hamam (mot betalning )
  • turkiskt ångbad (mot betalning)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • biljard (kostnadsfritt)
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna på kvällen

Måltider

All inclusive

Alla måltider serveras som buffé

*Frukost 07.00 - 09.30

*Sen frukost 09.30 - 10.30

*Lunch 12.30 - 14.00

*Mellanmål 12.00 - 00.00

*Kaffe och te 11.30 - 18.00

*Glass 12.00 - 17.00

*Middag 19.00 - 21.00

*Midnattssnack 12.00 - 00.00

*Alla lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker 10.00 - 00.00

8.8
Utifrån 40 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,8
Utifrån 40 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
8,3
Städning
8,7
Semester
8,1
Boende
9,2
Läge
9,5
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Turkiets sydkust

Upptäck Turkiets sydkust

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 30 m (kiselstenstrand, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: alanya är ca 1,5 km
Avstånd till bargata ca 2 km
Närmaste butiker ca 200 m
Närmaste restaurang ca 300 m
Dolmus ( till centrala mot betalning)
Observera
Familjerummen ligger i annexet "Park Hotel" och är ca 500 meter från Monart City. Detta boende har 3+ stjärnor istället för 4 stjärnor. Det finns inget wi-fi tillgängligt i annexbyggnaden.
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Antalya.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 45 minuter till Antalya. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Antalya: ca 60 minuter

Antalya Lara: ca 40 minuter

Antalya Kundu: ca 40 minuter

Belek: ca 80 minuter

Kemer: ca 110 minuter

Side: ca 75 minuter

Alanya: ca 220 minuter

Transfer från Gazipasa:

Alanya: ca 90 minuten

Side: ca 160 minuten

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.