9,0
Utmärkt

  • Härliga gator inom räckhåll
  • Väldigt gästvänlig personal
  • Vackra, rymliga lägenheter

Bekvämt lägenhetshotell i Marmaris

Verona erbjuder dig en bekväm bas i den populära badorten Marmaris. Med sitt idealiska läge är det enkelt att utforska allt som denna livliga stad har att erbjuda, inklusive den närliggande boulevarden och den härliga stranden.

Strand & pool

Det tar bara några minuter att promenera till stranden från Verona, så du kan snabbt njuta av solen och havet. För familjer med yngre resenärer finns en barnpool där de kan leka i vattnet. Om du föredrar en större pool finns även en för vuxna, perfekt för att koppla av och njuta av en uppfriskande dopp.

Mat & dryck

Ingen restaurang på hotellet, men ute på gatorna öppnar en värld av kulinariska upplevelser upp sig för att erbjuda allt du kan önska. Den vänliga personalen står alltid redo att hjälpa dig med tips och råd. En gång i veckan anordnas både en turkisk kväll och ett poolparty, vilket ger extra glädje till din vistelse.

Omgivningarna

Verona ligger i närheten av Marmaris livliga boulevard och många restauranger och butiker. Det här är den perfekta platsen att utforska allt som staden har att erbjuda, och du kommer snart att känna dig som hemma i denna vänliga och bekväma miljö.

Boendealternativ

Trerumslägenhet
för 2 till 6 personer
  • yta cirka 70m²
  • antal bäddar: 6
  • balkong
  • kokvrå
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen (mot betalning))
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, toalett, hårfön
  • luftkonditionering: på begäran cirka 45,00 euro per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • luftkonditionering:, cirka 80,00 euro per enhet per vecka/veckor (betalas lokalt, på begäran)
Tvårumslägenhet
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 45m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong
  • kokvrå
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen (mot betalning))
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, toalett, hårfön
  • luftkonditionering: på begäran cirka 45,00 euro per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • luftkonditionering:, cirka 45,00 euro per enhet per vecka/veckor (betalas lokalt, på begäran)

 

På hotellet

Bra att veta
  • reception (öppen dygnet runt)
  • värdeskåp (på rummet)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 3 gånger per vecka
  • filtar
  • städning i rum 7 gånger per vecka
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 15,00 euro per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: på begäran cirka 45,00 euro per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • luftkonditionering:, cirka 45,00 euro per enhet per vecka/veckor (när en tvårumslägenhet har bokats) (betalas lokalt, på begäran)
  • luftkonditionering:, cirka 80,00 euro per enhet per vecka/veckor (när en trerumslägenhet har bokats) (betalas lokalt, på begäran)
Pooler
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) , utemöbler)
Sport och underhållning
  • biljard (kostnadsfritt)

Måltider

Kan även bokas med frukost.
Inga måltider
Frukost
9
Utmärkt
Utifrån 72 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9
Utmärkt Utifrån 72 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,9
Barnvänlighet
9,5
Städning
8,9
Prisvärt
8,7
Faciliteter
8,9
Boendet i allmänhet
9
Rum / lägenhet
8,8
Läge
9,3
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Marmariskusten

Upptäck Marmariskusten

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 600 m (kiselstenstrand)
Avstånd till centrum: ca 2100 m
Avstånd till bargata ca 2250 m
Avstånd till busshållplats ca 0 m
Närmaste butiker ca 0 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Bordum eller Dalaman. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 55 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokal representant.

Transfer

Transfertider från Bodrum är som följer:

Marmaris - ca 135 minuter (från Dalaman ca 90 minuter)

Içmeler - ca 140 minuter (från Dalaman ca 130 minuter)

Hisaronu (nära Marmaris) - 150 minuter (från Dalaman ca.. 90 minuter)

Fethiye - 200 minuter (från Dalaman ca. 60 minuter)

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.