9,8
Utmärkt

  • Direkt vid stranden och havet
  • Toppläge nära restauranger och barer
  • Swimmingpool med havsutsikt

Populärt boende med strandläge

Modernt förstaklasshotell med bra läge direkt vid sandstranden i Marmaris. Här trivs du som gillar att ha nära till salta bad och aktivera dig med långa morgonpromenader längs stranden. Bada kan du också göra i hotellets pool som ligger fint med vacker utsikt. På Marbella finns möjlighet till goda middagar på hotellet men du har även många restauranger i närheten.

Strand & pool

Poolområdet på hotellet bjuder på fina vyer över havet och stranden. Här vilar du upp dig från vardagsstressen på en solstol och njuter av tillvaron. Svalkande dopp i poolen och goda drinkar i baren är precis som det ska vara på semestern. Liten barnsektion finns i poolen för de små barnen.

Hotellet ligger direkt på sandstranden, bara strandpromenaden emellan. Här njuter du av dagen på en solstol framför det glittrande havet. Salta dopp och promenader i vattenbrynet för maximal avkoppling. Vill du aktivera dig finns olika vattensporter att prova. Blir du törstig så går du bara upp till poolbaren på hotellet, annars finns många restauranger och barer längs den trevliga strandpromenaden.

Mat & dryck

På första parkett framför stranden avnjuter du goda frukostar medan solens strålar letar sig fram. Du bjuds på en varierad och smakrik buffé på morgonen för en bra start på dagen. Vid poolen hittar du hotellets bar som serverar goda drinkar, ett perfekt stopp innan du går ut på stan.

Omgivningarna

Strand- och hamnpromenaden är fylld av restauranger med både turkiskt och internationellt kök. Snabbmatskedjor och genuina restauranger ligger längs gatorna inne i Marmaris och du hittar många mataffärer, de större i utkanten av staden. I marinan ligger kända kafékedjan Starbucks och bakom hamnpromenaden hittar den nöjeslystne bargatan, som är öppen inpå småtimmarna.

Boendealternativ

Dubbelrum havsutsikt
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 20m²
  • balkong
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum landsida
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 20m²
  • balkong
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum havsutsikt
för 1 person
  • yta cirka 20m²
  • balkong
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum landsida
för 1 person
  • yta cirka 20m²
  • balkong
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • antal rum: 84
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (1)
  • värdeskåp (på rummet)
  • roomservice
  • gemensamt tv-område
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 1 gång per dag
  • handdukar ingår bytas 1 gång per dag
  • filtar
  • tvättfaciliteter
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: poolbar
För barn
  • spjälsäng
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 1,50 euro per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )

Måltider

Frukost
9.8
Utmärkt
Utifrån 5 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9,8
Utmärkt Utifrån 5 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9,8
Städning
9,3
Prisvärt
9,7
Faciliteter
9,8
Boendet i allmänhet
9,6
Rum / lägenhet
9,4
Läge
9,8
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Marmariskusten

Upptäck Marmariskusten

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till centrum: ca 2 km
Avstånd till bargata ca 2 km
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Bordum eller Dalaman. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 55 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokal representant.

Transfer

Transfertider från Bodrum är som följer:

Marmaris - ca 135 minuter (från Dalaman ca 90 minuter)

Içmeler - ca 140 minuter (från Dalaman ca 130 minuter)

Hisaronu (nära Marmaris) - 150 minuter (från Dalaman ca.. 90 minuter)

Fethiye - 200 minuter (från Dalaman ca. 60 minuter)

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.