8,6
Utmärkt

  • Direkt tillgång till stranden
  • Vid strandpromenaden
  • Endast vuxna

Strandnära hotell för vuxna

Cettia Beach Resort erbjuder direkt tillgång till stranden och ett privilegierat läge nära både strand och stad. Här välkomnar vi enbart vuxna gäster till en oas av bekvämligheter.

Strand & pool

Hotellets poolområde är perfekt för solälskare och avkopplingssökande. Unna dig en avslappnande massage eller hamam-upplevelse. Aktiva gäster kan träna på vårt fitnesscenter. Föredrar du  stranden finner du den precis utanför dörren, här kan du njuta av solen och prova olika vattensporter. Det finns något för alla!

Mat & dryck

Detta hotell erbjuder utsökt mat utan att du behöver ta dig långt, njut i hotellets restaurang och fyll på energiförrådet i snackbaren. Vill du släcka törsten kan du göra det med drycker från lobbybaren eller poolbaren.

Omgivningarna

Hotellet ligger i närheten av underhållning och det livliga centrumet i Marmaris, som enkelt nås med dolmusen. Utforska omgivningarna och njut av bekvämt avstånd till lokala faciliteter.

Boendealternativ

Dubbelrum ekonomi
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 24m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 24m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum standard
för 1 person
  • yta cirka 24m²
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (2)
  • värdeskåp (på rummet)
  • gemensamt tv-område
  • läkarservice
  • wi-fi på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, snackbar
  • barer: lobbybar, poolbar
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 16,00 euro per vecka/veckor (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice (kostnadsfritt)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • bastu (kostnadsfritt)
  • turkiskt ångbad (mot betalning)
  • gym
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • vattensporter
  • underhållning, underhållning för vuxna

Måltider

All inclusive

- Alla måltider serveras i bufféform

- Frukost från 07:00 till 10:00

- Tidig frukost från 07:00 till 07:30

- Sen frukost från 10:00 till 10:30

- Snacks från 14:00 till 17:00

- Kaffe, te och kakor från 17:00 till 18:00

- Glass från 15:00 till 16:00

- Middag från 19:00 till 21:00

- Nattmat från 23:30 till 00:00

- Soppa från 00:00 till 00:30

- Alla lokala alkoholhaltiga och Alkoholfria drycker från 10:00 till 00:00

- Minibaren  innehåller vatten, juice, läsk och öl

8.6
Utmärkt
Utifrån 22 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,6
Utmärkt Utifrån 22 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,5
Städning
8,4
Prisvärt
8,6
Faciliteter
8,9
Boendet i allmänhet
7,9
Rum / lägenhet
9,4
Läge
9,4
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Marmariskusten

Upptäck Marmariskusten

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till centrum: ca 3500 m
Avstånd till bargata ca 3650 m
På huvudgatan
Närmaste butiker ca 100 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Dolmus till city centre
Observera
Hotellet har en åldersgräns på 16 år
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Bordum eller Dalaman. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 55 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokal representant.

Transfer

Transfertider från Bodrum är som följer:

Marmaris - ca 135 minuter (från Dalaman ca 90 minuter)

Içmeler - ca 140 minuter (från Dalaman ca 130 minuter)

Hisaronu (nära Marmaris) - 150 minuter (från Dalaman ca.. 90 minuter)

Fethiye - 200 minuter (från Dalaman ca. 60 minuter)

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.