8,3
Utmärkt

  • Flera pooler
  • Vattenpark
  • Flertalet restauranger och barer

Förstklassigt boende med vattennöje

På Liberty Kusadasi möter förstklassiga bekvämligheter en underhållningsrik atmosfär. Rummen och sviterna på Liberty Kusadasi är rymliga och bekvämt inredda. De har luftkonditionering, platt-TV, minibar och balkong eller terrass med utsikt över havet eller poolen.

Strand & pool

För de som söker spänning och ro finns det inget som slår poolområdet med flertalet pooler. Doppa dig i infinitypoolen och låt horisonten förlora sig i det kristallklara vattnet. För de äventyrslystna erbjuder vattenrutschbanor en adrenalinfylld upplevelse som passar både vuxna och barn. Låt skratten ekar över poolområdet medan du njuter av solens strålar och de uppfriskande vattnen.

Mat & dryck

Med flertalet restauranger och barer kommer din vistelse erbjuda en variation av internationella rätter till autentiska turkiska delikatesser. Liberty Golf & Resort Kusadasi har även ett flertalet barer som serverar utsökta cocktails och goda viner. Avsluta din dag i någon utav barerna och koppla av med trevliga samtal från dagens intryck.

Boendealternativ

Dubbelrum deluxe delvis havsutsikt
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 42m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum superior delvis havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 42m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Enkelrum superior delvis havsutsikt
för 1 person
  • yta cirka 42m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Juniorsvit standard havsutsikt
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 11 år)
  • yta cirka 70m²
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Svit deluxe delvis havsutsikt
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 62m²
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Svit deluxe havsutsikt
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 62m²
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Svit I delvis havsutsikt
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 11 år)
  • yta cirka 74m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • vardagsrum
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • badrum: 2 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, toalett, hårfön
  • badrum 2: dusch, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • antal rum: 392
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (8)
  • värdeskåp (på rummet)
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (7), snackbar
  • barer: bar 5, lobbybar, poolbar, strandbar
  • roomservice (mot betalning)
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade (rullstolsanpassat, anpassat badrum)
  • läkarservice
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 2 gånger i veckan
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • skönhetssalong (på boendet)
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (7), snackbar
  • barer: bar 5, lobbybar, poolbar, strandbar
För barn
  • spjälsäng (vid tillgänglighet)
  • barnstol (vid tillgänglighet)
  • miniklubb, 4 t.o.m. 12 år, öppen från 14:30 till 17:00 och från 19:00 till 23:00
  • barnklubb
Pooler
  • handduksservice
  • inomhuspool (6)(uppvärmd)
  • barnpool(delvis separerad)
  • utomhuspool (4)(sötvatten)
  • vattenrutschbanor öppen från 10:30 till 12:30 och från 14:00 till 16:00
Avkoppling och wellness
  • hamam (fri tillgång): hamam-behandlingar (mot betalning)
  • jacuzzi (mot betalning)
  • bastu (kostnadsfritt)
  • örtångbad
  • turkiskt ångbad (kostnadsfritt)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • spelrum (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • vattensporter: motorsport: mot betalning, inga motorfordon: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna under dagen och kvällen

Måltider

Ultra all-inclusive
8.3
Utmärkt
Utifrån 12 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,3
Utmärkt Utifrån 12 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,3
Barnvänlighet
8,4
Städning
7,9
Prisvärt
8,5
Faciliteter
8,2
Boendet i allmänhet
8,3
Rum / lägenhet
7,1
Läge
9,1
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kusadasi

Upptäck Kusadasi

Praktisk information

I området
Vid stranden (solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: ca 5 km
Avstånd till bargata ca 5 km
Närmaste restaurang ca 5 km
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Izmir eller Bodrum. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 55 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsprocessen.

Transfertider från Izmir är som följer:

Özdere - ca 60 minuter

Seferihisar - ca 75 minuter

Kusadasi - ca 90 minuter

Transfertider från Bodrum är följande:

Bodrum: ca 80 minuter

Gündogan, Türkbükü: ca 90 minuter

Bitez: ca 70 minuter

Didim: ca 100 minuter från BJV-flygplatsen och ca 140 minuter från ADB-flygplatsen.

Turgutreis: ca 110 minuter

Torba: ca 40 minuter

Guvercinlik: ca 25 minuter

Gümbet: ca 60 minuter

Kusadasi - ca 150 minuter

Özdere - ca 180 minuter

Gümüldür - ca 200 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.