4,8
Mycket bra

  • Direkt på stranden
  • Centralt beläget i hjärtat av Gümbet
  • Swimmingpool omgiven av palmer

Strandnära boende för hela familjen i Gümbet

Sami Beach, beläget mitt i Gümbet, är en oas på sandstranden. Med en separat barnpool, underhållning för vuxna och det perfekta läget för tonåringar, är detta platsen där alla kan njuta av en avkopplande och solig semester.

Strand & pool

Hotellet ligger direkt på den gyllene sandstranden, vilket gör det till en perfekt destination för sol- och badälskare. För de små finns en separat barnpool, medan vuxna kan njuta av poolområdet och stranden.

Mat & dryck

Hotel Sami Beach erbjuder en mängd faciliteter, inklusive restaurang och flera barer, där du kan njuta av en mångfald av rätter och drycker. Perfekt för att stilla din aptit och njuta av lokala smaker.

Omgivningarna

Beläget i centrum av Gümbet har du allt inom räckhåll. Njut av omgivningens charm, utforska lokala butiker och upplev det pulserande nattlivet. Hotel Sami Beach ger dig det bästa av Gümbet, direkt vid din dörr.

Boendealternativ

Dubbelrum huvudbyggnad havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 16-20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum huvudbyggnad landsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 16-20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, toalett, hårfön
Enkelrum huvudbyggnad havsutsikt
för 1 person
  • yta cirka 16-20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, toalett, hårfön
Enkelrum huvudbyggnad landsikt
för 1 person
  • yta cirka 16-20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (1)
  • värdeskåp (på rummet)
  • gemensamt tv-område
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 2 gånger per vecka
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör
  • skönhetssalong
  • tvättfaciliteter (tvättstuga: på boendet)
  • växelkontor (på boendet)
  • städning i rum 1 gångper dag
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar 3, lobbybar, poolbar, strandbar
För barn
  • spjälsäng (vid tillgänglighet)
  • miniklubb, öppen från 10:00 till 16:00
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool (1)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • hamam (fri tillgång)
  • bastu (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • underhållning, underhållning för vuxna under dagen

Måltider

All inclusive
4.8
Mycket bra
Utifrån 5 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

4,8
Mycket bra Utifrån 5 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
2
Barnvänlighet
4,2
Städning
6
Prisvärt
4,4
Faciliteter
4,2
Boendet i allmänhet
3,8
Rum / lägenhet
8,2
Läge
4,6
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Bodrum halvon

Upptäck Bodrum-halvön

Praktisk information

I området
Vid stranden (kiselstenstrand, solstolar, parasoll)
I centrum
Avstånd till centrum: bodrum är ca 3 km
Avstånd till bargata ca 150 m
Avstånd till busshållplats ca 0 m
Närmaste butiker ca 150 m
Närmaste restaurang ca 150 m
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Bodrum. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 45 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna är enligt följande:

Guvercinlik - cirka 45 minuter

Torba - cirka 60 minuter

Bodrum - cirka 60 till 100 minuter

Gümbet - cirka 70 till 120 minuter

Gündogan, Türkbükü, Ortakent och Yalikavak - cirka 100 till 120 minuter

Ortakent - cirka 90 till 120 minuter

Bitez - cirka 90 till 120 minuter

Didim - ca 100 minuter från BJV flygplats och ca 140 minuter från ADB flygplats

Turgutreis - cirka 105 till 120 minuter

Güllük - cirka 30 minuter

Yaliciftlik - cirka 60 till 90 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.