7,6
Utmärkt

  • Atmosfärisk spansk by
  • Lugnt läge
  • Lägenheter för 5 personer

Trevliga lägenheter i mysiga Nerja

Lägenhetskomplexet El Capistrano Village har ett lugnt läge vid den trevliga staden Nerja. Lägenhetskomplexet består av många lägenheter på olika nivåer och är omgivet av gröna växter och färgglada blommor, vilket ramar in vistelsen och gör boendet mysigt. Alla lägenheter har en unik men enkel inredning och här finns allt du behöver för din semester. Den traditionella spanska byggnadsstilen med fina vita hus och smala gator gör området till en sevärdhet i sig självt. Nerjas centrum ligger inte långt från lägenhetskomplexet, och det är också här du hittar restauranger och butiker.

Strand & pool

Stranden ligger cirka 1200 meter bort, men om du vill ta ett svalkande dopp i sommarvärmen har El Capistrano Village tre pooler som du kan njuta av. Vid poolområdet finns också solstolar och parasoller där du kan ligga och njuta av en god bok eller en drink från baren. Om du blir hungrig har anläggningen också en restaurang där du kan äta en bit mat.

Vi rekommenderar El Capistrano Village till dem som vill ha en semester i en mysig och lokal miljö.

Boendealternativ

Trerumslägenhet I
för 2 till 5 personer max. 4 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • antal bäddar: 6
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten) (frysfack)
  • kokplatta (3 gasbrännare)
  • ugn (liten)
  • mikrovågsugn
  • kaffe-/tekokare
  • vattenkokare
  • brödrost
  • tvättmaskin
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er), franskspråkiga kanal(er))
  • ingen luftkonditionering
  • fläkt
  • uppvärmning
  • vardagsrum: 2 sovplatser (bäddsoffa för 1 person), mathörna
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett
Trerumsvilla A
för 2 till 5 personer max. 4 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • antal bäddar: 5
  • terrass med utemöbler
  • privat trädgård: stolar, parasoll, solstolar, bord
  • kokvrå
  • kyl (liten) (frysfack)
  • kokplatta (3 gasbrännare)
  • ugn (liten)
  • mikrovågsugn
  • kaffe-/tekokare
  • vattenkokare
  • brödrost
  • strykbräda
  • strykjärn
  • tvättmaskin
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er), franskspråkiga kanal(er))
  • ingen luftkonditionering
  • fläkt
  • uppvärmning
  • vardagsrum: 1 sovplats (utdragssäng för 1 person), mathörna
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett
Tvårumslägenhet I
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten) (frysfack)
  • kokplatta (3 gasbrännare)
  • ugn (liten)
  • mikrovågsugn
  • kaffe-/tekokare
  • vattenkokare
  • brödrost
  • strykbräda
  • strykjärn
  • tvättmaskin
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er), franskspråkiga kanal(er))
  • ingen luftkonditionering
  • fläkt
  • uppvärmning
  • vardagsrum: 2 sovplatser (bäddsoffa för 1 person)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: en nyckel
  • antal rum: 50
  • våningar: 3
  • klassificering: komfort
  • autentiskt atmosfär
  • reception (öppen måndag till lördag, från 10:00 till 14:00 och från 16:00 till 18:00, öppen från söndag till söndag, från 10:00 till 14:00, från 10:00 till 14:00 och från 10:00 till 14:00, stängd den söndag)
  • ingen hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • restauranger: restaurang, internationell restaurang
  • barer: bar, poolbar
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (mot betalning), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår för vistelser från 7 nätter, bytas 1 gånger i veckan
  • handdukar ingår för vistelser från 7 nätter, bytas 1 gånger i veckan
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • livsmedelsaffär (i närområdet)
  • städning i rum 1 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
Deposition
  • deposition: cirka 30,00 euro per vistelse (betalas lokalt, obligatorisk)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, internationell restaurang
  • barer: bar, poolbar
För barn
  • spjälsäng
  • barnstol
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: på begäran cirka 30,00 euro per enhet (betalas lokalt)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 4,00 euro per enhet per natt (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
  • barnstol på rummet: cirka 3,00 euro per enhet per natt (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
  • wi-fi på rummet: cirka 10,00 euro per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: på begäran cirka 20,00 euro per vecka/veckor (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (3)(sötvatten, solstolar (mot betalning) , parasoll (kostnadsfritt) )

Måltider

Inga måltider
7.6
Utmärkt
Utifrån 82 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,6
Utmärkt Utifrån 82 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,3
Barnvänlighet
7,5
Städning
7,7
Prisvärt
7,2
Faciliteter
7,6
Boendet i allmänhet
7,3
Rum / lägenhet
8,3
Läge
7,6
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Costa del Sol

Upptäck Costa del Sol

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 1200 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 1500 m, ca 1,5 km
Avstånd till flygplats ca 50 km
Avstånd till busshållplats ca 200 m
Avstånd till uttagsautomat ca 0 m
Närmaste butiker ca 1000 m
Närmaste kiosk ca 500 m
Närmaste apotek ca 1000 m
Närmaste läkare ca 1000 m
Lugnt läge
Observera

- För att använda poolen i El Capistrano Village behöver du ett poolkort. En deposition på 30 euro krävs vid utfärdandet av kortet. Med det här kortet kan du använda poolen i den del av anläggningen som du bor i. Du får tillbaka depositionen när du lämnar tillbaka kortet i slutet av din semester.

- På grund av de många höjdskillnaderna rekommenderas inte detta hotell för funktionshindrade gäster.

- Avståndet till centrum och stranden kan variera beroende på vilket område du befinner dig i.

Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Malaga. Denna flygning tar cirka 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av en lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är ungefär enligt följande:

Benalmádena - ca 45 minuter

Estepona - ca 120 - 180 minuter

Fuengirola - ca 35 - 70 minuter

Frigiliana - ca 60 - 90 minuter

Marbella - ca 60 - 120 minuter

Mijas - ca 35 -  80 minuter

Mijas Costa - ca 40 - 80 minuter (Vik Gran Costa del Sol - ca 120 minuter)

Motril - ca 90 minuter

Almuñecar

Frigiliana och Nerja - ca 60 - 90 minuter

Torremolinos - ca 15 - 45 minuter

TRANSFER - VÄNLIGEN NOTERA!

Bussen kan behöva passera alla platser, i vilket fall dessa tider varierar mycket och kan adderas upp. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafikförseningar eller förseningar i skytteltrafiken. Och transferbussen kör inte alltid ner till platserna i en fast ordning.

Det är möjligt att en skytteltrafik kommer att användas för Sunweb för små ankomster. I det här fallet försöker vi sträva efter en maximal väntetid på 60 minuter på flygplatsen efter första kontakten med reseguiden, innan skyttelbussen tar dig till ditt boende.

Det är inte alltid som du kan släppas av framför boendet. Om du körs till boendet med en skytteltrafik kan upphämtnings- och avlämningsplatsen skilja sig åt.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till ditt transportmedel (detta kan vara en minibuss, stor buss eller taxi). För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.