9,4
Utmärkt

  • Frukost ingår
  • Lyxhotell
  • Vid stranden

Lyxig semester med förstklassiga faciliteter

The Cliff Bay är en elegant pärla som ligger precis vid havet och inte alltför långt från Funchals historiska centrum. Utsikten på klassiska The Cliff Bay sträcker sig över Atlanten och så långt ögat kan nå.

Strand & pool

Svalka dig i den härliga saltvattenpoolen, ta ett varmt dopp i jacuzzin eller ett uppfriskande dopp i havet. Det finns gott om alternativ för en dag med vattennöje. För avkoppling kan du besöka hälsocentret och för en aktiv eftermiddag kan du spela tennis på tennisbanan eller släppa loss i gymmet. Hotellet ligger precis vid havet och här finns ingen strand utan en brygga med stege för att ta sig ner för ett svalkande havsdopp.

Mat & dryck

För en spännande kulinarisk upplevelse är det här stället att vara på. Den 2 Michelin-stjärniga restaurangen Il Gallo d'Oro serverar medelhavs- och iberiska rätter. Kocken Benoît Sinthon ser till att du serveras färska rätter av hög kvalitet. Smutta på en fräsch cocktail i en av barerna eller beställ rumsservice från ditt rum. Oavsett vad du väljer kommer du garanterat att bli förvånad över den goda servicen på The Cliff Bay Hotel.

Omgivningar

Hotellet ligger ca 2 km utanför centrumet. Du finner en busshållplats ca 100 meter ifrån The Cliff Bay Hotel, så du kan lätt upptäcka omgivningarna.

 

Boendealternativ

Dubbelrum begränsad havsutsikt klassiskt
för 2 till 3 personer
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (kostar extra)
  • tv (smart televisie)
  • telefon
  • cd/dvd-spelare
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (individuellt styrd: hela dagen)
  • separat toalett
  • badrum med: bad och dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock
Dubbelrum havsutsikt klassiskt
för 2 till 3 personer
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (kostar extra)
  • tv (smart televisie)
  • telefon
  • cd/dvd-spelare
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (individuellt styrd: hela dagen)
  • separat toalett
  • badrum med: bad och dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock
Dubbelrum översta våningen havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 30-36m²
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (kostar extra)
  • tv (smart televisie)
  • telefon
  • cd/dvd-spelare
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (individuellt styrd: hela dagen)
  • separat toalett
  • badrum med: bad och dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • kuddmeny
Dubbelrum översta våningen superior (Zeezicht)
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 30-36m²
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (kostar extra)
  • tv (smart televisie)
  • telefon
  • cd/dvd-spelare
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (individuellt styrd: hela dagen)
  • separat toalett
  • badrum med: bad och dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • kuddmeny
Dubbelrum standard klassiskt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 30-36m²
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (kostar extra)
  • tv (smart televisie)
  • telefon
  • cd/dvd-spelare
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (individuellt styrd: hela dagen)
  • separat toalett
  • badrum med: bad och dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock
Dubbelrum utsikt över golfbana standard
för 2 till 3 personer
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (kostar extra)
  • tv (smart televisie)
  • telefon
  • cd/dvd-spelare
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (individuellt styrd: hela dagen)
  • separat toalett
  • badrum med: bad och dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • antal rum: 202
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: á la carte-restaurang (öppen från 19:00 till 22:00) , internationell restaurang (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen )
  • barer: bar 2, strandbar
  • roomservice (mot betalning)
  • bibliotek
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår
  • handdukar ingår
  • bagageförvaring
  • hårfrisör
  • diverse affärer
  • städning i rum
  • husdjur inte tillåtna
Restauranger och barer
  • restauranger: á la carte-restaurang (öppen från 19:00 till 22:00) , internationell restaurang (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen )
  • barer: bar 2, strandbar
För barn
  • spjälsäng
  • lekutrymme för barn
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: cirka 2,00 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • inomhuspool(uppvärmd)
  • barnpool
  • utomhuspool(saltvatten, solstolar, parasoll)
Avkoppling och wellness
  • spa med: bastu (mot betalning), hamam-behandlingar (mot betalning), turkiskt ångbad (mot betalning), cyklonisk dusch, jacuzzi, relaxrum, massage (mot betalning), skönhetsbehandlingar (mot betalning)
Sport och underhållning
  • biljard (kostnadsfritt)
  • golfbana (mot betalning)
  • tennisbana (utomhus)
  • bordtennis
  • dykning (mot betalning)
  • underhållning

Måltider

Helpension
Frukost
Halvpension
9.4
Utmärkt
Utifrån 7 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9,4
Utmärkt Utifrån 7 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9,6
Städning
8,6
Prisvärt
9,1
Faciliteter
9,4
Boendet i allmänhet
9,4
Rum / lägenhet
9,4
Läge
9,6
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Madeira

Upptäck Madeira

Praktisk information

I området
Avstånd till centrum: ca 2 km
Avstånd till gamla stadskärnan ca 3 km
Vid havet (ingen strand)
Avstånd till flygplats ca 17 km
Avstånd till busshållplats ca 200 m
Avstånd till uttagsautomat ca 500 m
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Madeira (Funchal). Flygresan tar ca 4 timmar. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av Airtours guide eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna från Funchal är följande:

Funchal - ca 30 minuter

Caniço - ca 15 minuter

Santa Cruz - ca 15 minuter

Calheta - ca 50 minuter

Machico - ca 15 minuter

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen, i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Portugal

Huvudstad:

Portugals huvudstad är Lissabon.

Språk:

Det officiella språket är portugisiska, men du kan också använda engelska eller franska.

Tid:

I Portugal är det en timme tidigare än i sverige.

Valuta:

Den officiella valutan är euro. Du kan med ditt bankkort ta ut pengar i en av det många bankomaterna. Betalning i (större) butiker är också möjligt med bankkort. Dessutom kan du betala med ditt kreditkort på flera platser. Detta är inte möjligt på små restauranger och butiker.

Volt:

Du behöver inte en adapter då det är 220 volt i uttagen.

Resedokument:

- Svenskt ID eller pass.

- ID är obligatoriskt för barn under 12 år.

- För personer under 18 år som reser utan vuxna krävs ett undertecknat uttalande från föräldrarna och / eller vårdgivaren. Detta kan begäras.

- Resedokumenten måste vara giltiga under hela vistelsen i Portugal.

- Om du inte har en svensk nationalitet rekommenderar vi att du kontaktar ambassaden eller konsulatet.

- Att ha rätt och giltiga resedokument är alltid ditt eget ansvar.

Observera!

För Portugal:

Om du reser med en grupp där ingen är äldre än 18 år, kan bokningen komma att inte godkänns. Det kan också begäras på hotellet/lägenheten. Detta fastställs i lag i Portugal. Airtours kan inte hållas ansvarig för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och resedata är det bäst att besöka webbplatsen för Institute of Tropical Medicine: https://www.itg.be/

Telefoni:

Du kan ringa med din mobiltelefon i Portugal. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga kostnaderna. Fråga din leverantör om detta innan du åker på avresa. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng alltid av din dataroaming utomlands.

Nödnummer:

Nödnumret i Portugal för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Under din semester i Portugal kommer du att njuta av det utsökta portugisiska köket. Vad sägs om Cataplana (en gryta av skaldjur med kokt skinka) eller kyckling Piri-Piri, fin och kryddig! Detta i kombination med ett gott glas vin eller en uppfriskande öl.

Dricks:

Det är vanligt i Portugal att lämna dricks mellan 5% och 10% i barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna i Portugal är öppna från måndag till fredag från 9 till 13 och från 15 till 19. På lördag är butikerna öppna från 9 till 13. Butiker är ofta öppna längre på turist- (bad) platser.

Se mer om Portugal

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.