6,9
Utmärkt

  • Kan bokas med halvpension
  • Gångavstånd till stranden
  • Vacker tropisk trädgård

Smakfullt hotell med härligt poolområde

Girassol Hotel är ett mysigt 4-stjärnigt hotell med ett utmärkt läge nära stranden och centrala Funchal. På hotellet hittar du en vacker tropisk trädgård och gröna omgivningar som är perfekta för familjer och par. Här bor du i mysiga rum som rymmer upp till två personer och alla rum har balkong.

Strand & pool

Områdets stenstrand ligger inom gångavstånd från Girassol Hotel och här kan du njuta av svalkande bad under den värmande portugisiska solen. I den tropiska trädgården hittar du hotellets pool och en separat pool för de små hotellgästerna.

Mat & dryck

Din vistelse inkluderar frukost och du har även möjlighet att boka med halvpension. När kvällen faller behöver du inte leta länga efter en god bit mat och dryck eftersom hotellet har en egen restaurang där du kan äta en trevlig middag.

Omgivningarna

Hotellet ligger ca 2,5 km från Madeiras huvudstad, Funchal. Vill du utforska omgivningarna finns en busshållplats ca 100 meter från Girassol Hotel.

Boendealternativ

Dubbelrum
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • fläkt
  • uppvärmning (styrs centralt)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Enkelrum
för 1 person
  • 1 enkelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • fläkt
  • uppvärmning (styrs centralt)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 134
  • våningar:
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • frukostrum
  • restauranger: restaurang (2), á la carte-restaurang
  • barer: bar, loungebar, pool/snackbar
  • parkeringsplats (vid tillgänglighet)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 3 gånger per vecka
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger per vecka
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • plats på parkeringsplats: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (2), á la carte-restaurang
  • barer: bar, loungebar, pool/snackbar
För barn
  • spjälsäng
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: cirka 2,00 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 1,50 euro per enhet per dag (betalas lokalt)
  • deposition för värdeskåp: cirka 5,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool (1)(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (2)(endast vuxna, sötvatten, uppvärmd (1), utemöbler: stolar, parasoll)
Avkoppling och wellness
  • spa med (inträdesavgift): bastu, turkiskt ångbad, jacuzzi, relaxrum, massage (mot betalning), skönhetsbehandlingar (mot betalning)
  • gym (kostnadsfritt)

Måltider

Frukost
Halvpension
6.9
Utmärkt
Utifrån 9 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

6,9
Utmärkt Utifrån 9 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,7
Städning
6,4
Prisvärt
7
Faciliteter
6,8
Boendet i allmänhet
6,2
Rum / lägenhet
6,8
Läge
7,2
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Madeira

Upptäck Madeira

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 300 m (stenstrand)
I utkanten av centrum
Avstånd till gamla stadskärnan ca 2 km
Avstånd till flygplats ca 21 km
Avstånd till busshållplats ca 100 m
Avstånd till uttagsautomat ca 200 m
Närmaste butiker ca 200 m
Närmaste kiosk ca 250 m
Närmaste restaurang ca 10 m
På en huvudgata
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Madeira (Funchal). Flygresan tar ca 4 timmar. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av Airtours guide eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna från Funchal är följande:

Funchal - ca 30 minuter

Caniço - ca 15 minuter

Santa Cruz - ca 15 minuter

Calheta - ca 50 minuter

Machico - ca 15 minuter

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen, i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Portugal

Huvudstad:

Portugals huvudstad är Lissabon.

Språk:

Det officiella språket är portugisiska, men du kan också använda engelska eller franska.

Tid:

I Portugal är det en timme tidigare än i sverige.

Valuta:

Den officiella valutan är euro. Du kan med ditt bankkort ta ut pengar i en av det många bankomaterna. Betalning i (större) butiker är också möjligt med bankkort. Dessutom kan du betala med ditt kreditkort på flera platser. Detta är inte möjligt på små restauranger och butiker.

Volt:

Du behöver inte en adapter då det är 220 volt i uttagen.

Resedokument:

- Svenskt ID eller pass.

- ID är obligatoriskt för barn under 12 år.

- För personer under 18 år som reser utan vuxna krävs ett undertecknat uttalande från föräldrarna och / eller vårdgivaren. Detta kan begäras.

- Resedokumenten måste vara giltiga under hela vistelsen i Portugal.

- Om du inte har en svensk nationalitet rekommenderar vi att du kontaktar ambassaden eller konsulatet.

- Att ha rätt och giltiga resedokument är alltid ditt eget ansvar.

Observera!

För Portugal:

Om du reser med en grupp där ingen är äldre än 18 år, kan bokningen komma att inte godkänns. Det kan också begäras på hotellet/lägenheten. Detta fastställs i lag i Portugal. Airtours kan inte hållas ansvarig för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och resedata är det bäst att besöka webbplatsen för Institute of Tropical Medicine: https://www.itg.be/

Telefoni:

Du kan ringa med din mobiltelefon i Portugal. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga kostnaderna. Fråga din leverantör om detta innan du åker på avresa. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng alltid av din dataroaming utomlands.

Nödnummer:

Nödnumret i Portugal för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Under din semester i Portugal kommer du att njuta av det utsökta portugisiska köket. Vad sägs om Cataplana (en gryta av skaldjur med kokt skinka) eller kyckling Piri-Piri, fin och kryddig! Detta i kombination med ett gott glas vin eller en uppfriskande öl.

Dricks:

Det är vanligt i Portugal att lämna dricks mellan 5% och 10% i barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna i Portugal är öppna från måndag till fredag från 9 till 13 och från 15 till 19. På lördag är butikerna öppna från 9 till 13. Butiker är ofta öppna längre på turist- (bad) platser.

Se mer om Portugal

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.