8,6 10

Tivoli Alvor Algarve Resort

Förstklassigt boende med centralt läge

Tivoli Alvor Algarve Resort är ett fantastiskt boende som är perfekt för både familjer, en grupp vänner eller par.

Här kan du koppla av på en solstol på den rymliga terrassen och ta ett dopp i den stora poolen. Hotellet erbjuder ett fint poolområde med trädgård och palmer som fin inramning runt poolerna. Barnen kan roa sig vid barnpoolen eller minigolfbanan.

För extra avkoppling kan du besöka wellnesscentret med bastu och jacuzzi, samt möjlighet att boka massage. (mot avgift)

För en god drink finns här ett flertal barer och god mat serveras i de olika restaurangerna. Fisk, italienskt och en omfattande buffé. Njut av en härlig semester!

Boendealternativ

Dubbelrum deluxe
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 26m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • nespresso kaffemaskin
  • vattenkokare
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl, mellanmål)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (kan justeras)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, badrock, badtofflor
  • wake-up call
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
  • spjälsäng: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • handduksservice: (gratis)
Enkelrum deluxe
för 1 person
  • yta cirka 26m²
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar
  • nespresso kaffemaskin
  • vattenkokare
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl, mellanmål)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (kan justeras)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, badrock, badtofflor
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
  • spjälsäng: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • handduksservice: (gratis)
Familjerum deluxe
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 30m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • nespresso kaffemaskin
  • vattenkokare
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl, mellanmål)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (kan justeras)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad, handfat, toalett, badrock, badtofflor
  • wake-up call
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
  • spjälsäng: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • handduksservice: (gratis)
Familjerum standard
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 25m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • nespresso kaffemaskin
  • vattenkokare
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl, mellanmål)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (kan justeras)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 4 sovplatser (1 dubbelsäng; 1 bäddsoffa med 2 bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • wake-up call
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
  • spjälsäng: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • handduksservice: (gratis)
Svit premium
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 55m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • nespresso kaffemaskin
  • vattenkokare
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl, alkoholhaltiga drycker, mellanmål)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan justeras)
  • vardagsrum, sitthörna
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • wake-up call
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
  • spjälsäng: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • handduksservice: (gratis)

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • antal rum: 491
  • modernt utrustat
  • barnvänligt
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss huvudbyggnad
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • roomservice
  • gemensamt tv-område
  • anslutningsbuss ( till centrum kostnadsfritt; till stranden kostnadsfritt)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • handduksservice: (gratis)

 

Måltider

All Inclusive

Måltider i bufféstil

* Frukost 07.30 - 12.30

* Lunch 12.30 - 14.30

* Middag 18.30 - 22.30

* Lokala alkoholfria drycker 11.00 - 00.00

 

 

* Bufférestaurang Essenze (lunch & middag) 11.30 - 22.30

* Mad Med - Medelhavsrestaurang med "à la carte" huvudrätter (middag) 18.30 - 22.30

* Carosello - Italiensk restaurang (middag) 18.30-22.30

* Roastic - Steak House (middag) 18.30-22.30

* Salty Bar - drycker & snacks 11.00 - 00.00

* Shore Bar - drycker & snacks 11.00 - 00.00

* Matvagnar 15.00 - 18.00

 

 

* All inclusive-programmet ingår från incheckning (15:00) till utcheckning (12:00)

* Minibar på standardrum ingår (vatten, öl, läsk och standarddelikatesser) - påfyllning mot extra kostnad

* Rumsservice mot extra avgift

* En kredit som gäller för restauranger som hotellet har ett partnerskap med

* För vistelser på sju dagar eller mer, få en gratis biljett per person till Zoomarine, Slide & Splash eller Zoo de Lagos

 

Extra premium

* Allt från "standard"-tjänsterna

* Checka in/ut i exklusiv premium lounge (förfriskningar och snacks finns också tillgängliga här hela dagen)

* Minibar i premiumrum ingår (vatten, kolsyrat vatten, läsk, juice, lättare snacks och vin) - påfyllning mot extra kostnad

* Frukost i VIP-området

* En 30-minuters massage per person vid vistelser på sju nätter eller mer

Ultra All inclusive

Måltider i bufféstil

* Frukost 07.30 - 12.30

* Lunch 12.30 - 14.30

* Middag 18.30 - 22.30

* Lokala alkoholfria drycker 11.00 - 00.00

 

 

* Bufférestaurang Essenze (lunch & middag) 11.30 - 22.30

* Mad Med - Medelhavsrestaurang med "à la carte" huvudrätter (middag) 18.30 - 22.30

* Carosello - Italiensk restaurang (middag) 18.30-22.30

* Roastic - Steak House (middag) 18.30-22.30

* Salty Bar - drycker & snacks 11.00 - 00.00

* Shore Bar - drycker & snacks 11.00 - 00.00

* Matvagnar 15.00 - 18.00

 

 

* All inclusive-programmet ingår från incheckning (15:00) till utcheckning (12:00)

* Minibar på standardrum ingår (vatten, öl, läsk och standarddelikatesser) - påfyllning mot extra kostnad

* Rumsservice mot extra avgift

* En kredit som gäller för restauranger som hotellet har ett partnerskap med

* För vistelser på sju dagar eller mer, få en gratis biljett per person till Zoomarine, Slide & Splash eller Zoo de Lagos

 

Extra premium

* Allt från "standard"-tjänsterna

* Checka in/ut i exklusiv premium lounge (förfriskningar och snacks finns också tillgängliga här hela dagen)

* Minibar i premiumrum ingår (vatten, kolsyrat vatten, läsk, juice, lättare snacks och vin) - påfyllning mot extra kostnad

* Frukost i VIP-området

* En 30-minuters massage per person vid vistelser på sju nätter eller mer

8.6
Utmärkt
Utifrån 23 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,6
Utmärkt Utifrån 23 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,6
Barnvänligt
8,7
Städning
8,2
Pris/kvalitet
8,6
Faciliteter
8,4
Semester
8,7
Boende
8
Läge
8,7
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Algarvekusten

Upptäck Algarvekusten

Praktisk information

I området
avstånd till stranden ca 1 km (sandstrand)
i utkanten av centrum
avstånd till centrum: alvor är ca 400 m
avstånd till flygplats ca 73 km
avstånd till tågstation ca 25 km
avstånd till busshållplats ca 300 m
avstånd till uttagsautomat ca 400 m
närmaste butiker ca 500 m
närmaste kiosk ca 400 m
närmaste apotek ca 500 m
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Faro.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 30 minuter till Faro. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Olhos d'Agua: ca 45-60 minuter

Albufeira: ca 60-90 minuter

Carvoeiro: ca 105-120 minuter

Praia da Rocha: ca 120 minuter

Observera att angivna tiderna för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av på hotell längs vägen.

Information om Portugal

Huvudstad:

Portugals huvudstad är Lissabon.

Språk:

Det officiella språket är portugisiska, men du kan också använda engelska eller franska.

Tid:

I Portugal är det en timme tidigare än i sverige.

Valuta:

Den officiella valutan är euro. Du kan med ditt bankkort ta ut pengar i en av det många bankomaterna. Betalning i (större) butiker är också möjligt med bankkort. Dessutom kan du betala med ditt kreditkort på flera platser. Detta är inte möjligt på små restauranger och butiker.

Volt:

Du behöver inte en adapter då det är 220 volt i uttagen.

Resedokument:

- Svenskt ID eller pass.

- ID är obligatoriskt för barn under 12 år.

- För personer under 18 år som reser utan vuxna krävs ett undertecknat uttalande från föräldrarna och / eller vårdgivaren. Detta kan begäras.

- Resedokumenten måste vara giltiga under hela vistelsen i Portugal.

- Om du inte har en svensk nationalitet rekommenderar vi att du kontaktar ambassaden eller konsulatet.

- Att ha rätt och giltiga resedokument är alltid ditt eget ansvar.

Observera!

För Portugal:

Om du reser med en grupp där ingen är äldre än 18 år, kan bokningen komma att inte godkänns. Det kan också begäras på hotellet/lägenheten. Detta fastställs i lag i Portugal. Airtours kan inte hållas ansvarig för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och resedata är det bäst att besöka webbplatsen för Institute of Tropical Medicine: https://www.itg.be/

Telefoni:

Du kan ringa med din mobiltelefon i Portugal. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga kostnaderna. Fråga din leverantör om detta innan du åker på avresa. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng alltid av din dataroaming utomlands.

Nödnummer:

Nödnumret i Portugal för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Under din semester i Portugal kommer du att njuta av det utsökta portugisiska köket. Vad sägs om Cataplana (en gryta av skaldjur med kokt skinka) eller kyckling Piri-Piri, fin och kryddig! Detta i kombination med ett gott glas vin eller en uppfriskande öl.

Dricks:

Det är vanligt i Portugal att lämna dricks mellan 5% och 10% i barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna i Portugal är öppna från måndag till fredag från 9 till 13 och från 15 till 19. På lördag är butikerna öppna från 9 till 13. Butiker är ofta öppna längre på turist- (bad) platser.

Se mer om Portugal

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.