9,0
Utmärkt

  • Vid stranden
  • Modern inredning
  • Barnvänligt

Stort hotell vid stranden för hela familjen

Olympia Hotel i Vodice är ett modernt hotell med hisnande utsikt över havet. Varje detalj i detta hotell har utformats med omsorg, från de rymliga rummen som är smakfullt inredda till de gemensamma utrymmena som utstrålar en känsla av lyx.

Strand & pool

Den stora lagunformade poolen är anpassad för hela familjen. Här finns vattenrutschkanor och en separat barnpool för de minsta. Poolen är omgiven av solstolar och parasoller där man kan slappna av med en bok eller sola. När du blir törstig kan du beställa en läskande dryck cocktail från baren. För den som vill skämma bort sig själv lite extra kan man besöka hotellets spa- och hälsocenter.

Nedanför hotellet ligger en härlig strand kantad av pinjeträd. Lägg dig på en filt under ett av träden eller hyr solstolar och parasoller. Vattnet här är kristallklart och turkosblått och den vita stranden är en blandning av sand och småsten.

Mat & dryck

Hotellet har en fin restaurang där du kan njuta av olika typer av rätter. Här finns även en vinbar och en strandbar.

Omgivningarna

Restaurangutbudet är varierat och bra i både Sibenik och Vodice. Den senare nämns som Dalmatiens mest restaurangtäta stad. Här äter du framför allt traditionellt kroatiskt men det finns också restauranger som serverar internationella rätter. Mataffärer finns i Sibenik och utanför Vodice.

Boendealternativ

Dubbelrum för eget bruk
för 1 person
  • yta cirka 19m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • uppvärmning (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum havsutsikt superior
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 19m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • uppvärmning (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badtofflor
Dubbelrum landsida
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 19m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • uppvärmning (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 241
  • våningar: 4
  • byggnader: 2
  • klassificering: komfort
  • modernt utrustat
  • barnvänligt
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (3)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • frukostrum
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 1 gång per vecka
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år 8,00 euro per enhet per natt
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (2), á la carte-restaurang, pizzeria, snackbar, take away är möjligt
  • barer: bar 2, lobbybar, loungebar, pool/snackbar, strandbar, krog
För barn
  • spjälsäng
  • barnstol
  • lekplats
  • miniklubb, öppen från lördag 15 juni 2024 till söndag 15 september 2024
Valbara tillägg
  • plats på parkeringsplats: cirka 9,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)
  • parkeringsgarage tillgängligt: cirka 15,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)
  • turistskatt: cirka 1,80 euro per person per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • inomhuspool(uppvärmd)
  • barnpool(delvis separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (4)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • spa med (mot betalning) : bastu, jacuzzi, gym (kostnadsfritt)
Sport och underhållning
  • cykeluthyrning (mot betalning)
  • underhållning, underhållning för barn, underhållning för vuxna

Måltider

Frukost
Halvpension
9
Utmärkt
Utifrån 3 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9
Utmärkt Utifrån 3 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
10
Städning
8,7
Boendet i allmänhet
8
Rum / lägenhet
10
Läge
9,3
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Dalmatien

Upptäck Dalmatien

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 50 m (kiselstenstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till centrum: ca 400 m
Avstånd till gamla stadskärnan ca 500 m
Avstånd till flygplats ca 70,0 km: Split ca 86 km
Avstånd till busshållplats ca 100 m
Avstånd till uttagsautomat ca 50 m
Närmaste butiker ca 400 m
Närmaste kiosk ca 400 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Närmaste apotek ca 500 m
Lugnt läge
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Split.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar till Split. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Seget Donji  ca 15 minuter

Trogir - ca 25 minuter

Split - ca 35 minuter

Vodice - ca en timme och femton minuter

Biograd - ca en timme och 20 minuter

Makarska - ca en och en halv timme

Bol - ca 2 timmar

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Färja

Om du bor på en av öarna ordnar vi färjeöverfarten åt dig. Från flygplatsen till hamnen tar transfern ca 30 minuter och efter överfarten tar en annan transfer dig till din semesteradress. Från hamnen i Split till Brač tar det mindre än en timme. Till Hvar tar det ca 2 timmar att segla.

Information om Kroatien

Huvudstad:

Kroatiens huvudstad heter Zagreb.

Språk:

Det officiella språket är kroatiska. På de flesta platser talas också tyska. I turistområdena talar många även engelska.

Tidsskillnad:

Det finns ingen tidsskillnaden mellan Sverige och Kroatien

Valuta:

Den officiella valutan är euro. I turiststäder (vid havet) finns det vanligtvis flera bankomater. Vill du betala med kreditkort? Dessa accepteras också på många ställen.

El:

Spänningen är 220 volt, som i Sverige. Uttagen är också detsamma.

Pass:

Svenskar måste ha ett giltigt pass när du anländer till Kroatien.

Telefon:

I Kroatien kan du ringa med din svenska leverantören om internationella samtal ingår i ditt abonemang. En avgift tillkommer oftast för samtal till Sverige, samt samtal inom Kroatien. Vill du ansluta till internet via telefon rekommenderar vi att du använder trådlöst nätverk, eftersom det är ofta är dyrt att använda dataroaming.

Nödsituation:

Numret för räddningstjänsten i Kroatien (polis, ambulans och brandkår) är 112.

Dricks:

Det är vanligt att man i Kroatien ger ca 10-15% dricks om du är nöjd med servicen.

Öppettider:

Butiker i Kroatien är öppen måndag till fredag ​​från 08:00 till 20:00. På lördag och söndag öppnar butikerna 14:00. Stormarknader är öppen måndag till lördag från 06:00 till 19:30.

Se mer om Kroatien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.