8,5

  • Liten charmig hotell
  • På Postira boulevarden
  • Pool

Litet hotell i traditionell stil mitt i fiskebyn Postira

På den lilla strandvägen i fiskebyn Postira ligger detta populära hotell som är byggt i traditionell stil vilket passar den historiska omgivningen. Hotellets insida är istället inredd i mer modern stil vilket ger dig det bästa av två världar. Här har du en vacker vy över byn och tittar du mot horisonten kan du skymta fastlandet. På hotellets trevliga café/bar samlas både turister och bybor för dagens första morgonkaffe.

Strand & pool

När du vill ligga i en solstol och koppla av eller ta ett svalkande dopp finns hotellets pool nära till hands. Hotellet har också en liten spaavdelning med ett urval av behandlingar.

När du vill bada i det kristallklara Adriatiska havet finns en klapperstensstrand och ett klippbad endast 300 meter från hotellet. På Brac badar man främst från klippor, badbryggor och klapperstenstränder så badskor kan vara skönt att ha, sådana finns att köpa på plats. Klipporna och klapperstenen gör att det turkosblåa vattnet blir alldeles kristallklart vilket förhöjer badupplevelsen.

Mat & dryck

Hotellets servering ut mot gatan lockar både turister och bybor. Här kan du njuta av ett glas vin från den imponerande vinlistan eller smutta på uppfriskande drinkar medan du njuter av utsikten över havet och folklivet i byn. På restaurangterrassen blir du serverad utsökta lokala och internationella rätter tillagade med råvaror från hotellets egna odlingar.

Omgivningarna

Bol, Supetar och Postira har alla ett liknande utbud av restauranger och barer. Här äter man traditionell kroatisk mat som sköljs ner med en kall öl eller ett glas lokalproducerat vin. Ofta ligger restaurangerna och barerna vid hamnen där du kan slå dig ner och njuta av färsk tonfisk, sardiner och oliver. Ät gott och njut av öns egna viner.

Boendealternativ

Dubbelrum begränsad havsutsikt (Seaside view)
för 2 till 3 personer
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller fransk balkong
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum ekonomi
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller fransk balkong
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Svit begränsad havsutsikt (Seaside view)
för 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 11 år
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 bäddsoffa med 2 bäddar)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 27
  • våningar: 2
  • byggnader: 1
  • klassificering: komfort
  • autentiskt atmosfär
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • frukostrum
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår
  • handdukar ingår
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • bageri (i närområdet)
  • souvenirbutik (i närområdet)
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur tillåtna
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang, pizzeria, take away är möjligt (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen , män och kvinnor måste bära lämpliga/täckande kläder vid middagen )
  • barer: lobbybar
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: cirka 1,50 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • husdjur, exkl. mat: cirka 15,00 euro per enhet per natt (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
Pooler
  • utomhuspool (1)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )

Måltider

Frukost
8.5
Utifrån 4 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,5
Utifrån 4 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
8,5
Städning
8,5
Semester
8
Boende
10
Läge
6,8
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Dalmatien

Upptäck Dalmatien

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 200 m (kiselstenstrand, solstolar (mot betalning) )
I centrum
Avstånd till gamla stadskärnan ca 50 m
Avstånd till bargata ca 50 m
Avstånd till flygplats Airport Split(SPU) är ca 60,0 km
Avstånd till busshållplats ca 50 m
Avstånd till uttagsautomat ca 100 m
Närmaste butiker ca 10 m
Närmaste kiosk ca 10 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Närmaste läkare ca 300 m
Närmaste sjukhus ca 10 km
Lugnt läge
På en huvudgata
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Split.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar till Split. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Seget Donji  ca 15 minuter

Trogir - ca 25 minuter

Split - ca 35 minuter

Vodice - ca en timme och femton minuter

Biograd - ca en timme och 20 minuter

Makarska - ca en och en halv timme

Bol - ca 2 timmar

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Kroatien

Huvudstad:

Kroatiens huvudstad heter Zagreb.

Språk:

Det officiella språket är kroatiska. På de flesta platser talas också tyska. I turistområdena talar många även engelska.

Tidsskillnad:

Det finns ingen tidsskillnaden mellan Sverige och Kroatien

Valuta:

Den officiella valutan är euro. I turiststäder (vid havet) finns det vanligtvis flera bankomater. Vill du betala med kreditkort? Dessa accepteras också på många ställen.

El:

Spänningen är 220 volt, som i Sverige. Uttagen är också detsamma.

Pass:

Svenskar måste ha ett giltigt pass när du anländer till Kroatien.

Telefon:

I Kroatien kan du ringa med din svenska leverantören om internationella samtal ingår i ditt abonemang. En avgift tillkommer oftast för samtal till Sverige, samt samtal inom Kroatien. Vill du ansluta till internet via telefon rekommenderar vi att du använder trådlöst nätverk, eftersom det är ofta är dyrt att använda dataroaming.

Nödsituation:

Numret för räddningstjänsten i Kroatien (polis, ambulans och brandkår) är 112.

Dricks:

Det är vanligt att man i Kroatien ger ca 10-15% dricks om du är nöjd med servicen.

Öppettider:

Butiker i Kroatien är öppen måndag till fredag ​​från 08:00 till 20:00. På lördag och söndag öppnar butikerna 14:00. Stormarknader är öppen måndag till lördag från 06:00 till 19:30.

Se mer om Kroatien

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.