8,0

  • Smaka på det sicilianska köket!
  • Recanati-stranden inom gångavstånd
  • Vissa rum med utsikt över Etna

Bekvämt boende med siciliansk charm

Välkommen till Hotel Alexander, en fridfull reträtt inredd med siciliansk atmosfär med alla bekvämligheter inom räckhåll. Här på gångavstånd från hotellet finner du den bedårande Recanati stranden, perfekt för lata dagar i solen. Samtidigt är stadens centrum med en mångfald av charmiga restauranger också lättillgängligt. Rummen erbjuder den perfekta platsen för att varva ner, och några av dem har balkonger med en magnifik utsikt över den majestätiska Etna.

Strand & pool

Njut av avkoppling vid hotellets pool, eller om du föredrar sand och hav, är den pittoreska Recanati stranden bara en kort promenad bort, vilket gör det till ett idealiskt val för sol- och strandälskare.

Mat & dryck

Restaurangen är en kulinarisk resa i sig. Här kan du dagligen avnjuta en mångsidig meny med läckerheter, inklusive de mest utsökta italienska rätterna. Låt kockarna ta dig med på en smakfull resa som kommer att förtrolla dina smaklökar.

Omgivningarna

När du bor på Hotel Alexander är avkoppling och äventyr nära till hands. Utforska de omgivande restaurangerna och upplev det bästa av sicilianska smaker. Ditt äventyr i Sicilien börjar här!

Boendealternativ

Dubbelrum standard klassiskt
för 2 till 4 personer
  • olika typer av sängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • uppvärmning (individuellt styrd)
  • strykjärn
  • badrum med: dusch, handfat, bidé, hårfön
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
Dubbelrum superior
för 2 till 3 personer
  • olika typer av sängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • uppvärmning (individuellt styrd)
  • strykjärn
  • badrum med: dusch, handfat, bidé, hårfön
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 29
  • våningar: 5
  • byggnader: 1
  • barnvänligt
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (1)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • frukostrum
  • rum anpassade för funktionsvarierade
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • turistskatt
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 2 gånger i veckan
  • bagageförvaring
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur tillåtna högst 1 husdjur per rum/lägenhet (endast små djur/hundar)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger
  • barer: poolbar
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 14 år cirka 1,50 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år, på begäran cirka 8,00 euro per natt (betalas lokalt)
  • plats på parkeringsplats: (betalas lokalt)
Pooler
  • utomhuspool (12 m lång och 5 m bred)(utemöbler: parasoll, solstolar)

Måltider

Frukost
8
Utifrån 12 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8
Utifrån 12 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
7
Barnvänligt
8,7
Städning
7,8
Pris/kvalitet
7,7
Faciliteter
7,8
Semester
8,1
Boende
7,3
Läge
8,9
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Sicilien

Upptäck Sicilien

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 250 m (kiselstenstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till centrum: ca 800 m
Avstånd till flygplats ca 60 km
Avstånd till busshållplats ca 100 m
Närmaste butiker ca 150 m
Närmaste kiosk ca 150 m
Närmaste restaurang ca 150 m
Närmaste läkare ca 3 km
Närmaste sjukhus ca 4 km
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Sicilien.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 50 minuter till Sicilien. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Information om Italien

Huvudstaden:

Huvudstaden är Rom.

Språk:

Det officiella språket är italienska.

Tidskillnad:

Det är ingen skillnad från Sverige.

Valuta:

Den officiella valutan i Italien är euro.

Resedokument:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Resa med bil:

Det är viktigt att betala tull för att utnyttja deras vägar.

Mat och dryck:

Italien är känt för sin pizza och pasta. Vi rekommenderar inte att du dricker kranvatten.

Dricks:

Det är oftast 10 % som man ger i dricks på restauranger, barer och hotell.

Öppna tider:

Butiker i allmänhet brukar ha stängt mellan kl. 13.00 - 16:00. Det kallas siesta. Efter kl. 16:00 är butikerna öppna till kl. 19.00 .

Telefon:

En svensk mobiltelefon fungerar även i Italien. För att ringa till Italien från Sverige, slår du först landsnumret 0039 följt av telefonnumret utan första nollan. Från Italien till Sverige är landsnumret 0046.

Larmnummer:

Landets larmnummer är 112.

Elektricitet:

220 volt samma som i Sverige. På vissa boende kan eluttagen variera från Sverige.

Resedokument:

Du måste ha ett giltigt pass.

Skatt:

Det kan förekomma lokala skatter, så kallad turist skatt. Denna kostnad måste betalas på plats när du checkar ut från boendet.

Se mer om Italien

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.