7,9

  • Rolig vattenpark
  • Shuttleservice till stranden
  • Modernt wellnesscenter

Boende för hela familjen i lugna omgivningar

Costa Verde Hotel är ett boende som klättrar upp längs en grönskande kulle. Här kan du njuta av en avkopplande vistelse med hela familjen. Utforska det stora vattenlandet med flera vattenrutschbanor eller koppla av på spaet medan barnen leker glatt.

Strand & pool

Hotellet stoltserar med ett stort vattenland med otaliga vattenrutschbanor, perfekt för lekfulla stunder med barnen. För en lugnare dag finns ett vackert poolområde där du kan njuta av den italienska solen. Den fina sandstranden ligger endast någon kilometer bort från hotellet.

Mat & dryck

Här bjuds det på god mat i flera restauranger. Njut av middagen på en terrass med panoramautsikt över havet, i en förtrollande trädgård, på stranden eller inne i hotellet. Hotellets kockar serverar grillad fisk och kött, internationella favoriter och autentiska sicilianska rätter, inklusive pasta med sardiner, bakade "anelletti", "arancine" och den äkta palermitanska pizzan!

Omgivningarna

Upptäck den unika staden Cefalu med sina charmiga butiker och restauranger. Hotellet är idealiskt beläget för både avkoppling och äventyr, med närhet till både stadens puls och naturens lugn. Utforska Cefalus autentiska centrum med sina pittoreska gator och njut av en kulinarisk resa på restauranger och kaféer. Avsluta kvällen med en krämig italiensk glass, en perfekt final på en minnesvärd dag.

Information om rumstyper saknas.

 

Måltider

I halvpension ingår en kanna vatten och ett glas vin.
Helpension
Halvpension
All inclusive

* Frukost från kl. 07.00 till kl. 09.30

* Lunch från kl. 12.30 till kl. 14.00

* Middag från kl. 19.30 till kl. 21.00

* Pizzor och snacks från kl. 16.00 till kl. 17.00

* Frukt och glass från kl. 17.00 till kl. 18.00

7.9
Utifrån 18 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,9
Utifrån 18 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
7,4
Barnvänlighet
8,5
Städning
7,5
Prisvärt
8
Faciliteter
7,9
Boendet i allmänhet
8,4
Rum / lägenhet
7,3
Läge
8,4
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Sicilien

Upptäck Sicilien

Praktisk information

Observera
  • Mot en extra avgift (10 € per person) har du tillgång till vattenparken (öppen från 19 juni till 4 september)
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Sicilien.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 50 minuter till Sicilien. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Information om Italien

Huvudstaden:

Huvudstaden är Rom.

Språk:

Det officiella språket är italienska.

Tidskillnad:

Det är ingen skillnad från Sverige.

Valuta:

Den officiella valutan i Italien är euro.

Resedokument:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Resa med bil:

Det är viktigt att betala tull för att utnyttja deras vägar.

Mat och dryck:

Italien är känt för sin pizza och pasta. Vi rekommenderar inte att du dricker kranvatten.

Dricks:

Det är oftast 10 % som man ger i dricks på restauranger, barer och hotell.

Öppna tider:

Butiker i allmänhet brukar ha stängt mellan kl. 13.00 - 16:00. Det kallas siesta. Efter kl. 16:00 är butikerna öppna till kl. 19.00 .

Telefon:

En svensk mobiltelefon fungerar även i Italien. För att ringa till Italien från Sverige, slår du först landsnumret 0039 följt av telefonnumret utan första nollan. Från Italien till Sverige är landsnumret 0046.

Larmnummer:

Landets larmnummer är 112.

Elektricitet:

220 volt samma som i Sverige. På vissa boende kan eluttagen variera från Sverige.

Resedokument:

Du måste ha ett giltigt pass.

Skatt:

Det kan förekomma lokala skatter, så kallad turist skatt. Denna kostnad måste betalas på plats när du checkar ut från boendet.

Se mer om Italien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.