8,8
Utmärkt

  • Perfekt för avkoppling
  • Populär bland familjer
  • Grill för mysiga sommarkvällar

Litet lägenhetshotell som passar barnfamiljer

Fontana Barone är ett litet och omtyckt hotell med hemtrevlig atmosfär. Här finns sju hus där det är två lägenheter i varje byggnad. Den gemensamma poolen är uppskattad bland både stora och små. Du bor i ett lugnt område med lagom avstånd till stranden och havet.

Strand & pool

Mitt på hotellområdet finns en stor åttaformad pool samt en barnpool. Poolen är omgiven av solstolar och parasoller för välbehövlig vila och skugga. Intill poolen finns en enklare bar som säljer drycker.

Till närmaste strand är det ca 800 meter. Vissa delar av stranden består av sand och andra delar av sten. På stranden finns solstolar och parasoller till uthyrning samt även snackbar som säljer enklare rätter och dryck.

Mat & dryck

Här lagar du dina favoriträtter själv i lägenheten. För ett större utbud av restauranger, barer och affärer rekommenderas att du tar dig de ca fem kilometrarna till Cefalù.

Omgivningarna

I Cefalù stad finns ett stort utbud av restauranger, trattorior, caféer och barer, maten är tillagad av färska råvaror och vinerna är förträffliga. Ett utomhusdiskotek ligger vid Le Calette, där du kan dansa under stjärnorna under högsäsongen. Mataffärer finns i stan, en av de större ligger ovanför strandpromenaden. Minimarkets hittar du lite överallt tillsammans med små speceriaffärer. Marknaden är på lördagar på baksidan av klippan ovanför hamnen.

Boendealternativ

Trerumslägenhet
för 1 till 6 personer
  • antal bäddar: 4
  • terrass
  • kök
  • kokplatta (4 gasbrännare)
  • ugn (liten)
  • vattenkokare
  • strykjärn
  • tvättmaskin (på begäran)
  • kyl (liten)
  • tv (hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • vardagsrum: bottenvåning, mathörna
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng), första våningen
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar), första våningen
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3,5 stjärnor
  • antal rum: 14
  • våningar: 2
  • byggnader: 7
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen från 08:30 till 13:00 och från 15:00 till 19:00)
  • ingen hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • parkeringsplats
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • turistskatt
  • sängkläder ingår bytas 1 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 1 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • tvättfaciliteter: tvättmaskin, torktumlare
  • städning i rum: städas inte under vistelsen
  • husdjur inte tillåtna
  • plats på parkeringsplats: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • barer: bar
För barn
  • spjälsäng
  • barnstol
  • lekplats
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 10 år cirka 2,00 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • luftkonditionering: (betalas lokalt)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 50,00 euro per vecka/veckor (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
  • barnstol på rummet: cirka 30,00 euro per vecka/veckor (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
Pooler
  • utomhuspool(utemöbler: parasoll, solstolar)
Sport och underhållning
  • spelrum
  • biljard (mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)

Måltider

Inga måltider
8.8
Utmärkt
Utifrån 6 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,8
Utmärkt Utifrån 6 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9,3
Barnvänlighet
9,2
Städning
8,2
Prisvärt
8,2
Faciliteter
8,8
Boendet i allmänhet
9
Rum / lägenhet
8
Läge
9,2
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Sicilien

Upptäck Sicilien

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 800 m (kiselstenstrand)
Avstånd till centrum: corso ruggero är ca 5 km
Avstånd till flygplats ca 94 km
Avstånd till tågstation ca 4,5 km
Avstånd till busshållplats ca 10 m
Närmaste butiker ca 3,5 km
Närmaste kiosk ca 3,5 km
Närmaste restaurang ca 500 m
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Sicilien.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 50 minuter till Sicilien. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Information om Italien

Huvudstaden:

Huvudstaden är Rom.

Språk:

Det officiella språket är italienska.

Tidskillnad:

Det är ingen skillnad från Sverige.

Valuta:

Den officiella valutan i Italien är euro.

Resedokument:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Resa med bil:

Det är viktigt att betala tull för att utnyttja deras vägar.

Mat och dryck:

Italien är känt för sin pizza och pasta. Vi rekommenderar inte att du dricker kranvatten.

Dricks:

Det är oftast 10 % som man ger i dricks på restauranger, barer och hotell.

Öppna tider:

Butiker i allmänhet brukar ha stängt mellan kl. 13.00 - 16:00. Det kallas siesta. Efter kl. 16:00 är butikerna öppna till kl. 19.00 .

Telefon:

En svensk mobiltelefon fungerar även i Italien. För att ringa till Italien från Sverige, slår du först landsnumret 0039 följt av telefonnumret utan första nollan. Från Italien till Sverige är landsnumret 0046.

Larmnummer:

Landets larmnummer är 112.

Elektricitet:

220 volt samma som i Sverige. På vissa boende kan eluttagen variera från Sverige.

Resedokument:

Du måste ha ett giltigt pass.

Skatt:

Det kan förekomma lokala skatter, så kallad turist skatt. Denna kostnad måste betalas på plats när du checkar ut från boendet.

Se mer om Italien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.