8,5
Utmärkt

  • Nära stranden
  • Stämningsfullt och mysigt
  • Terrass med fantastisk havsutsikt

En härlig semester pärla

Aeolos ligger nära havet i ett lugnt område. Hotellet har en fin grön trädgård med exotiska gröna palmer som svajar till havsbrisen. Här kan man finna ro och ha en avkopplande välförtjänst semester.

Strand & pool

Här hör du bruset från Egeiska havet från det inbjudande poolområdet när du slappnar av på en solstol. Föredrar du havsbad når du hamnstranden på några minuter. När solen gått ner kan du börja kvällen med att ta en drink på hotellets utomhusterrass för att sedan promenera in till hamnområdet där tavernorna blandas med små butiker och caféer.

Den rundade poolen är hotellets centralpunkt och poolområdet bjuder på en imponerande utsikt över havet. Solstolarna gör det bekvämt för dig i solen så att semesterdagarna flyter i lugnt tempo. Hotellets minsta gäster har en egen barnpool bredvid den större poolen.

Till den närmaste stranden vid hamnvägen är det en promenad på ungefär 100 meter. Stranden har grovkornig sand uppblandad med stenar och det finns solstolar att hyra. Hamnen ligger nära så tycker du om att titta på båtar som kommer och går, är denna strand perfekt. Den mer kända stranden Stafilos ligger 4 kilometer bort. Det går både badbåtar och bussar från stan till olika stränder på ön.

Omgivningen

Hotellet ligger nära Skopelos stad och hamnen med både bebyggelse och grönområden intill. Det är endast ett stenkast till havet. Mellan hotellområdet och vattnet går en väg som tidvis kan ha genomfartstrafik. Från Skopelos stad går badbåtar och lokalbussar till andra delar av ön.

Boendealternativ

Dubbelrum
för 2 till 3 personer
  • 1 dubbelsäng
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv, kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Enkelrum
för 1 person
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv, kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 63
  • våningar: 3
  • autentiskt atmosfär
  • reception (öppen dygnet runt)
  • ingen hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • roomservice
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsgarage
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • tvättfaciliteter
  • städning i rum 3 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar, poolbar
För barn
  • spjälsäng
  • barnstol
  • lekplats
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(delvis separerad)
  • utomhuspool (öppen från söndag 12 maj 2019 till måndag 30 september 2019, mellan 09:00 - 21:00)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • gym

Måltider

Frukost
8.5
Utmärkt
Utifrån 15 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,5
Utmärkt Utifrån 15 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,7
Städning
8,1
Prisvärt
7,9
Faciliteter
8,3
Boendet i allmänhet
7,9
Rum / lägenhet
8,7
Läge
8,9
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Skopelos

Upptäck Skopelos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 150 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 400 m
Närmaste kiosk ca 300 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Observera

Poolbaren serverar enklare snacks

Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Skiathos.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar till Skiathos. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett, priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid. Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån. Från flygplatsen till hamnen i Skiathos stad tar det 5-10 minuter.

Transfertider:

Transfer ingår om du har bokat ditt boende med Airtours. Väntetid i hamnen kan uppstå innan båtresan både på ut- och hemresan, allt mellan en till fem timmar på utresan, kortare på hemresan. Om det inte uppstår några väntetider tar transfern ca 1 timme och 30 minuter till Skopelos. Om båtarna inte går, tex vid dåligt väder eller ej passande tidtabell kan en övernattning på Skiathos förekomma.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.