7,4
Utmärkt

  • Lugnt läge
  • Nära till stranden
  • Rymliga lägenheter med balkong

Bra standard nära havet

Afendra lägenhetshotell ligger centralt i Nidri och passar dig som vill bo i lägenhet nära allt som denna turistort har att erbjuda. Fräscht och funktionellt boende med familjär stämning. Lockar poolbad kan du använda poolen på grannhotellet Palmyra. Här köper du dig en kaffe eller något kallt att dricka från poolbaren medan du njuter av sol och bad.

Strand & pool

Om du bor på Afendra har du möjlighet att använda poolen på grannhotellet Palmyra. Här tar du sköna dopp i poolen och njuter av något gott från baren.

Från hotellet ner till havet är det bara ca 100 meter. Här på klapperstensstranden finns solstolar och parasoller att hyra. Om du som alternativ till havet vill bada i pool kan du som gäst på Afendra, mot en mindre avgift, använda poolen på hotell Palmyra som ligger 50 meter från hotellet.

Här lagar du dina måltider själv i lägenheten om du inte vill gå ut och äta på en av Nidris tavernor.

Omgivningarna

I den gemytliga hamnen ligger många restauranger, barer och kaféer. Längs den trafikerade huvudvägen finns restauranger, pubar och mataffärer. De flesta restauranger serverar internationell mat, vissa med brittisk touch men även genuint grekisk mat.

Boendealternativ

Studiolägenhet högst tre personer superior
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 35m²
  • antal bäddar: 3
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten) (frysfack)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • brödrost
  • tv (plattskärm, regionala kanaler)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen (mot betalning))
  • vardagsrum: 3 sovplatser (fällsäng för 1 person; 2 enkelsängar)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Studiolägenhet högst två personer klassiskt
för 1 till 2 personer
  • yta cirka 28m²
  • antal bäddar: 2
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten) (frysfack)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • brödrost
  • tv (plattskärm, regionala kanaler)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen (mot betalning))
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 nycklar
  • antal rum: 11
  • våningar: 3
  • byggnader: 1
  • ingen hiss
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • turistskatt (betalas kontant)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 2 gånger i veckan
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • bageri (i centrum)
  • souvenirbutik (i centrum)
  • växelkontor (i centrum)
  • diverse affärer (i centrum)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur tillåtna (endast små djur/hundar, inte i allmänna utrymmen eller vid poolen)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • barnstol på rummet: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • husdjur, exkl. mat: (gratis) (skall anges vid bokning)
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: cirka 0,50 euro per enhet per natt betalas kontant (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 15,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: cirka 7,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • utomhuspool (1, vid hotel palmyra, ca 50 m bort)(sötvatten, utemöbler (mot betalning): parasoll, solstolar)

Måltider

Inga måltider
7.4
Utmärkt
Utifrån 11 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,4
Utmärkt Utifrån 11 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,4
Städning
7,8
Prisvärt
6,5
Faciliteter
7,4
Boendet i allmänhet
7,8
Rum / lägenhet
8,6
Läge
6
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Lefkas

Upptäck Lefkas

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 150 m (strandstol)
Avstånd till centrum: ca 290 m
Avstånd till flygplats ca 36 km
Avstånd till hamnen ca 600 m
Avstånd till busshållplats ca 60 m: till Nikiana, Lygia, Lefkada town
Avstånd till uttagsautomat ca 150 m
Närmaste butiker ca 150 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Närmaste apotek ca 500 m
Lugnt läge
Observera
Gäster på Studios Afendra har tillgång till poolen på intilliggande Apartments Palmyra. Se bilder.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Preveza på Lefkas. Flygresan tar ca 3 timmar och 30 minuter.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Lygia - ca 45 minuter

Nikiana - ca 55 minuter

Agios Ioannis - ca 50 minuter

Agios Nikitas - ca 75 minuter

Perigiali - ca 65 minuter

Nidri - ca 70-90 minuter

Geni - ca 90 minuter

Vassiliki - ca 120 minuter

Lefkas stad -  ca 40-60 minuter

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.