9,3

  • Rymliga lägenheter med balkong
  • Lugnt men mycket centralt läge
  • Härligt poolområde

Uppskattat boende med utmärkt läge

Royal Nidris lägenheter är mycket populära bland många gäster och det finns naturligtvis en anledning till det. Det lyxiga utseendet och det perfekta läget är bara några exempel på detta. De moderna rummen är bekvämt inredda och är trevliga samt rymliga.

Strand & pool

Stranden når du inom en kort promenad ifrån ditt boende. Här väntar en fin dag på stranden med sköna bad och värmande sol. Njut av en god lunch på stranden, kanske beställer du in en grekisk sallad, saganaki och ett glas retsina till lunch.

Poolen och poolområdet är en centralpunkt på Royal Nidri. Här finns solstolar med parasoll, så du kan lätt koppla av vid poolen med en bok eller din favorit pod. Poolbaren serveras enklare rätter och läskande drycker under dagen. Du kan även avsluta din dag vid poolbaren med ett glas ouzo eller något gott lokalt vin.

Mat & dryck

Enklare måltider och snacks samt dryck serveras vid poolbaren.

Omgivningarna

I den gemytliga hamnen ligger många restauranger, barer och kaféer. Längs den trafikerade huvudvägen finns restauranger, pubar och mataffärer. De flesta restauranger serverar internationell mat, vissa med brittisk touch men även genuint grekisk mat.

Boendealternativ

Studiolägenhet deluxe
för 1 till 3 personer
  • yta cirka 35-40m²
  • antal bäddar: 3
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • ugn (liten)
  • mikrovågsugn
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 3 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; 1 dubbelsäng)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Studiolägenhet standard
för 1 till 3 personer
  • yta cirka 35-40m²
  • antal bäddar: 3
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • ugn (liten)
  • mikrovågsugn
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 3 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; 1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Tvårumslägenhet deluxe
för 1 till 4 personer
  • yta cirka 45-50m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • ugn (liten)
  • mikrovågsugn
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; utdragssäng för 1 person)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Tvårumslägenhet standard
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 45-50m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • ugn (liten)
  • mikrovågsugn
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; utdragssäng för 1 person)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 24
  • våningar: 3
  • byggnader: 2
  • reception (öppen från 08:00 till 00:00)
  • hiss (1) huvudbyggnad
  • lobby
  • roomservice
  • gemensamt tv-område
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • barnstol på rummet: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
Restauranger och barer
  • barer: pool/snackbar
För barn
  • bordtennis (kostnadsfritt)
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per enhet per natt betalas kontant (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per dag (betalas lokalt)
  • handduksservice: cirka 3,00 euro per styck (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool (1)(sötvatten)
  • utomhuspool (1, öppen från 09:00 - 20:00 och <3-time> - <4-time>, 8 m lång och 12 m bred)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)
Avkoppling och wellness
  • jacuzzi utomhus (kostnadsfritt) inte uppvärmd
Sport och underhållning
  • bordtennis (kostnadsfritt)

Måltider

Inga måltider
Frukost
9.3
Utifrån 43 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9,3
Utifrån 43 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
8,9
Barnvänligt
9,6
Städning
8,8
Pris/kvalitet
9,1
Faciliteter
9,3
Semester
9,3
Boende
9,4
Läge
9,4
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Lefkas

Upptäck Lefkas

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 100 m (sandstrand, utemöbler (mot betalning): parasoll, solstolar)
Avstånd till centrum: ca 250 m
Avstånd till flygplats Preveza är ca 35 km
Avstånd till busshållplats ca 150 m
Avstånd till uttagsautomat ca 100 m
Närmaste butiker ca 100 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Lefkas/Preveza.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 30 minuter till Preveza. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider

Lygia - ca 45 minuter

Nikiana - cirka 55 minuter

Agios Ioannis - cirka 50 minuter

Agios Nikitas - cirka 75 minuter

Perigiali - cirka 65 minuter

Nidri - cirka 70-90 minuter

Geni - cirka 90 minuter

Vassiliki - cirka 120 minuter

Meganissi - 70-90 minuter

Lefkas stad - 40-60 minuter

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.