9,1
Utmärkt

  • Lugn och grön miljö
  • Nära centrum
  • Ljusa och moderna rum

Avkopplande hotell i Nidri

George är ett hotell med avstressad stämning och där boendet omges av lummig grönska. Här bor du nära både Nidri och stranden.

Strand & pool

Hotellets pool är centralt placerad och här finns solstolar samt parasoller och de är såklart kostnadsfria. I poolen finns även en barnsektion. Härligt grönområde i anslutning till poolen.

Från hotellet ner till stranden i Nidri är det ca 200 meter. I Nidri och Perigiali finns både sand- och stenstränder att välja på. På vissa delar av strandavsnitten finns också utbyggd strandservice. För att besöka de allra finaste stränderna på Lefkas rekommenderar vi en utflykt till den södra och västra delen av ön.

Mat & dryck

George har en restaurang och på menyn erbjuds bl.a. traditionella grekiska rätter och olika grekiska viner. Det är här som du äter din frukost och även middagen om du bokat halvpension.

Omgivningarna

I den gemytliga hamnen ligger många restauranger, barer och kaféer. Längs den trafikerade huvudvägen finns restauranger, pubar och mataffärer. De flesta restauranger serverar internationell mat, vissa med brittisk touch men även genuint grekisk mat.

Boendealternativ

Dubbelrum för eget bruk
för 1 person
  • yta cirka 18m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum premium (Fully Renovated rooms)
för 2 personer
  • renoverade rum renoverades 2019
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 42
  • våningar: 3
  • byggnader: 3
  • klassificering: komfort
  • reception
  • ingen hiss
  • lobby
  • frukostrum
  • restauranger: snackbar
  • barer: poolbar
  • gemensamt tv-område
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 1 gånger per dag
  • bagageförvaring
  • diverse affärer (i centrum)
  • städning i rum 1 gånger per dag
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • plats på parkeringsplats: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: snackbar
  • barer: poolbar
För barn
  • lekplats
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per enhet per natt betalas kontant (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 20,00 euro per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: cirka 8,00 euro per dag (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool(delvis separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (1)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): stolar, parasoll)

Måltider

Handduksservice:

premiumrum: gratis

andra rumstyper: € 2 per handduk

Frukost
Halvpension
9.1
Utmärkt
Utifrån 83 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9,1
Utmärkt Utifrån 83 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,8
Barnvänlighet
9,4
Städning
8,8
Prisvärt
8,9
Faciliteter
9,1
Boendet i allmänhet
8,8
Rum / lägenhet
9,2
Läge
9,4
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Lefkas

Upptäck Lefkas

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 200 m (kiselstenstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till centrum: ca 150 m
Avstånd till flygplats ca 36 km
Avstånd till busshållplats ca 200 m
Avstånd till uttagsautomat ca 250 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 200 m
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Preveza på Lefkas. Flygresan tar ca 3 timmar och 30 minuter.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Lygia - ca 45 minuter

Nikiana - ca 55 minuter

Agios Ioannis - ca 50 minuter

Agios Nikitas - ca 75 minuter

Perigiali - ca 65 minuter

Nidri - ca 70-90 minuter

Geni - ca 90 minuter

Vassiliki - ca 120 minuter

Lefkas stad -  ca 40-60 minuter

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.