7,8

  • I centrum
  • Lägenheter för 6 personer
  • 3 dagars gratis cykeluthyrning

Bra läge nära stad och strand

Hotell Pavlos passar perfekt för familjer såväl som för par. Här njuter du av lata och soliga dagar, antingen i havet eller i hotellets pool. Gångavstånd till Kos centrum gör att du lätt tar dig till det stora utbudet av restauranger och shopping.

Strand & pool

Föredrar du poolbad så finns här pool med tillhörande separat barnpool. Omgivet av skyddande grönska intill poolen finns en snackbar som serverar enklare rätter, glass och dryck.

Hotellet ligger ungefär 500 meter ifrån den långa Lambistranden. Här kan du njuta av lata dagar i solstolen eller svalka dig med ett dopp i det klarblå havet. För de allra varmaste timmarna finns parasoll att gömma sig under. Blir du törstig eller hungrig finns det gott om uteserveringar att välja mellan längs strandpromenaden. Stranden består av grovkornig sand och klappersten och sluttar rätt brant ut mot havet.

Mat & dryck

Här finns en bar som är perfekt att börja kvällen innan du går ut i Kos stad för att välja att äta på någon av områdets många restauranger.

Omgivningarna

Längs med stranden och huvudgatan finns restauranger och tavernor som serverar autentisk grekisk mat som souvlaki, tzatziki och ljuvlig fetaost.

Boendealternativ

Trerumslägenhet
för 2 till 6 personer
  • yta cirka 75m²
  • antal bäddar: 6
  • balkong
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (2) (individuellt styrd: hela dagen (mot betalning))
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 2 badrum
  • badrum 1: bad, handfat, toalett, hårfön
  • badrum 2: dusch, handfat, toalett, hårfön
Tvårumslägenhet
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 50m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv, kostnadsfritt)
  • luftkonditionering (2) (individuellt styrd: hela dagen (mot betalning))
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 32
  • våningar: 4
  • byggnader: 1
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (1)
  • lobby
  • gemensamt tv-område
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår sängkläder byts var 3 dag
  • handdukar ingår handdukar bytas var 3 dag
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • bageri (i närområdet)
  • souvenirbutik (i närområdet)
  • städning i rum 7 gånger per vecka
  • husdjur inte tillåtna
Restauranger och barer
  • barer: pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 1,50 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • luftkonditionering: cirka 8,00 euro per enhet per dag (betalas lokalt)
  • värdeskåp i receptionen: cirka 10,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 20,00 euro per styck per vecka/veckor (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
  • luftkonditionering: cirka 50,00 euro per enhet per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: cirka 60,00 euro per enhet per 10 dag (pl) (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: cirka 70,00 euro per enhet per 2 veckor (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool (1)(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (1)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)

Måltider

Inga måltider
7.8
Utifrån 32 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,8
Utifrån 32 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
10
Barnvänlighet
8
Städning
7,5
Prisvärt
7,4
Faciliteter
7,3
Boendet i allmänhet
7
Rum / lägenhet
8,8
Läge
8,8
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kos

Upptäck Kos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden lambi beach är ca 400 m (sandstrand, solstolar, parasoll)
I centrum
Avstånd till bargata ca 1 km
Avstånd till flygplats ca 28 km
Avstånd till busshållplats ca 200 m
Avstånd till uttagsautomat ca 200 m
Närmaste kiosk ca 10 m
Närmaste restaurang ca 10 m
Observera
Populärt bland ungdomar under högsäsongen.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Kos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 15 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Kardamena - ca 20 minuter

Kefalos - ca 20 minuter

Mastichari - ca 20 minuter

Marmari - ca 30 minuter

Tigaki - ca 30 minuter (med en kombinerad buss cirka 60 minuter)

Kos stad,Lambi och Psalidi - ca 45 minuter (med en kombinerad buss ca 90 minuter)

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.