8,6
Utmärkt

  • Mysigt stadshotell
  • Kan bokas med havsutsikt
  • 3 dagars gratis cykeluthyrning

Familjärt boende i hjärtat av Kos

Hotell Triton ligger centralt och passar perfekt för dig som vill utforska ön och dess sevärdheter såsom Hippokrates träd och Agora. Längtar du istället efter att koppla av till havets brus och sand mellan tårna, ligger sandstranden bara 50 meter bort. På hotellet kan du äta gott på restaurangen Mistral.

Strand & pool

Hotellet har en liten pool där du kan njuta av ett svalkande dopp eller en skön pratstund med vännerna efter en dag på stranden. Sjunk ner på en av de bekväma kuddarna med något gott att dricka.

Sandstranden ligger 50 meter från hotellet och sluttar rätt brant ut mot havet. Här kan du ta en simtur i det klarblå vattnet, njuta av en spännande bok i en solstol eller gömma dig under ett parasoll under de hetaste timmarna på dagen. Restauranger och barer finns i närheten. Trafikerad väg måste korsas.

Varje morgon serveras frukost på hotellets restaurang Mistral. Här kan du även njuta av smakfulla maträtter både till lunch och middag. En kaffebar finns också på hotellet. Njut av värmen på terrassen eller sitt inomhus i den snyggt inredda restaurangen.

Omgivningarna

I Kos stad finns ett stort utbud av restauranger, barer och kaféer. Här äter du traditionellt grekiskt men även internationellt som mexikanskt och sushi. Nöjeslivet är mer sofistikerat än förr om åren och du dricker drinkar på trevliga loungebarer med skön musik. För de yngre finns bargatan, Nafklirou med många barer och klubbar.

Boendealternativ

Dubbelrum för eget bruk
för 1 person
  • yta cirka 14-18m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Dubbelrum havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 14-18m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 14-18m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Juniorsvit standard
för 1 till 4 personer
  • yta cirka 45m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • kaffekokare
  • kaffe- och tefaciliteter
  • tv 1 (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (2) (individuellt styrd: hela dagen)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 4 sovplatser (1 dubbelsäng; 1 bäddsoffa med 2 bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Svit superior havsutsikt
för 1 till 6 personer
  • yta cirka 80m²
  • antal bäddar: 6
  • balkong med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • ugn (liten)
  • kaffekokare
  • kaffe-/tekokare
  • tv 3 (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (2) (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor

Rumsinformation

Det finns ingen hiss till sviterna, dessa är endast tillgängliga via trappor.

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 47
  • våningar: 5
  • byggnader: 1
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (1)
  • gemensamt tv-område
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • turistskatt (betalas kontant eller med kreditkort)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • souvenirbutik (i närområdet)
  • diverse affärer (i närområdet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur tillåtna (endast små djur/hundar)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • luftkonditionering: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • handduksservice: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: cirka 7,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • utomhuspool (1, öppen från 08:00 - 20:00 och <3-time> - <4-time>, 15 m lång och 5 m bred)(sötvatten)
Avkoppling och wellness
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • playstation (kostnadsfritt)
  • biljard (mot betalning)

Måltider

Frukost
Halvpension
8.6
Utmärkt
Utifrån 59 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,6
Utmärkt Utifrån 59 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,3
Barnvänlighet
8,6
Städning
8,3
Prisvärt
8,2
Faciliteter
8,6
Boendet i allmänhet
8,5
Rum / lägenhet
9
Läge
9
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kos

Upptäck Kos

Praktisk information

I området
Vid stranden (kiselstenstrand)
Avstånd till stranden lambi beach är ca 800 m (sandstrand)
I centrum
Avstånd till bargata ca 550 m
Avstånd till flygplats ca 30 km
Avstånd till busshållplats ca 5 m
Avstånd till uttagsautomat ca 10 m
Närmaste butiker ca 5 m
Närmaste kiosk ca 5 m
Närmaste restaurang ca 5 m
På en trafikerad väg
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Kos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 15 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Kardamena - ca 20 minuter

Kefalos - ca 20 minuter

Mastichari - ca 20 minuter

Marmari - ca 30 minuter

Tigaki - ca 30 minuter (med en kombinerad buss cirka 60 minuter)

Kos stad,Lambi och Psalidi - ca 45 minuter (med en kombinerad buss ca 90 minuter)

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.