8,5
Utmärkt

  • Grekisk gästfrihet när den är som bäst
  • Stenkast ifrån stranden
  • Trevlig bar och stor terrass med utsikt över havet

Vacker utsikt och nära strand

För dig som söker lugnet! Med underbar utsikt över Amopibukten och hotellets ljusa och luftiga rum, kommer du också att uppleva ett värdfolk som gör allt för att du ska känna dig som hemma, så du kan njuta fullt ut av din semester. Du har promenadavstånd på ca 100 meter till tavernor och mindre mataffärer.

Strand

I Amopi kan du prova dig fram bland sandstrand och mindre badvikar för att hitta din egen favorit. Närmaste sandstrand är belägen ca 100 meter från hotellet. Den är en barnvänlig och långgrund strand med klarblått vatten och solstolar och parasoll. Du kan utforskade små badvikarna som finns i närheten, trappor och små stigar leder ner till dessa vikar. Här kan du hitta lugnet och ett sagolikt blått vatten perfekt för snorkling. Det finns flera tavernor i närområdet.

På hotellets restaurang, Aphrodite, serveras frukost, lunch och middag med traditionell grekiskt touch. I baren, som är öppen mellan 12.00-23.00, kan du beställa goda drycker, snacks och sallader. Det finns även Beach service tillgängligt med möjlighet att få mat och dryck till stranden, mot avgift.

Omgivningarna

Här i Amopi finns ett begränsat utbud av restauranger, men de som finns är bra. Minimarket finns där du kan få tag på det mesta.

Boendealternativ

Dubbelrum klassiskt
för 2 personer
  • yta cirka 18-20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • kyl (liten)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Dubbelrum renoverat
för 2 personer
  • yta cirka 18-20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar
  • kyl (liten)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Dubbelrum standard för eget bruk
för 1 person
  • yta cirka 18m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • kyl (liten)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Familjerum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 30m²
  • antal bäddar: 3
  • balkong med utemöbler: stolar
  • kyl (liten)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 3 sovplatser (1 enkelsäng; 1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 57
  • våningar: 2
  • klassificering: komfort
  • autentiskt atmosfär
  • reception (öppen dygnet runt)
  • värdeskåp (vid receptionen)
  • frukostrum
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 3 gånger per vecka
  • bagageförvaring
  • städning i rum 6 gånger per vecka
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang
  • barer: bar
För barn
  • spjälsäng (vid tillgänglighet)
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per person per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)

Måltider

Frukost
8.5
Utmärkt
Utifrån 203 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,5
Utmärkt Utifrån 203 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,3
Barnvänlighet
8,7
Städning
8,5
Prisvärt
8
Faciliteter
8,4
Boendet i allmänhet
7,9
Rum / lägenhet
9,1
Läge
9,1
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Karpathos

Upptäck Karpathos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 100 m (handduksservice)
Avstånd till gamla stadskärnan ca 7 km: karpathos stad är ca 7 km
Avstånd till flygplats ca 11 km
Avstånd till hamnen ca 7 km
Närmaste kiosk ca 25 m
Närmaste restaurang ca 25 m
Lugnt läge
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Karpathos. Denna flygning tar ca 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna från Karpathos är följande:

Amopi - ca 30 minuter

Arkasa - ca 20 minuter

Pigadia och Karpathos stad - ca 30 till 60 minuter

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen, i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.