9,8
Utmärkt

  • Njut av den privata poolen
  • Laga mat själv eller beställ något i baren
  • Boka frukost på plats

Utmärkt boende i mysiga Amopi

Anassa Luxury Villas är ett utmärkt boende för en välförtjänt semester, på Karpathos. På detta boende har du allt du behöver under din tid på den vackra ön Karpathos. För ett uppfriskande dopp har du din egen pool med terrass framför dörren, vilken lyx! Villorna har en modern inredning med många vita toner och lätta accenter.

Den omtyckta ägaren Suzanne, som också förvaltar Villa Reina, gör allt hon kan för att du ska känna dig som hemma. Det betyder att du kommer att njuta av bra service under hela din semester. Suzanne kan även mycket om området och kan ge dig massor med råd och tips då ön har mycket att erbjuda. Hon berättar gärna om de idylliska öde stränderna och byarna där livet fortfarande reflekterar livet från förr. Du kan även ta fina promenader förbi fenomenala klippformationer och grönskande natur.

Mat & dryck

Boendet har ett gediget kök, njut av en god måltid tillsammans med utsikt över poolen. Det går naturligtvis även bra att beställa ett gott mellanmål eller en drink i baren som är öppen hela dagen.

Om du vill utforska ön så rekommenderas ett besöka till öns huvudstad, Pigadia. Strosa längst boulevarden och de små fiskebåtarna i den mysiga hamnen.

Anassa Luxury Villas är en del av Apartments Anassa Suites och du kan även använda de fina faciliteterna där.

Boendealternativ

Tvåumsvilla privat pool havsutsikt
för 2 till 6 personer max. 4 vuxna och 2 barn t.o.m. 12 år
  • antal bäddar: 6
  • balkong med utemöbler
  • terrass med utemöbler
  • kök
  • kyl (liten)
  • kokplatta
  • mikrovågsugn
  • kaffemaskin med kapslar
  • vattenkokare
  • brödrost
  • tvättmaskin
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (2) (kostnadsfritt; individuellt styrd)
  • strykbräda
  • strykjärn
  • privat pool (sötvatten) (solstolar, parasoll)
  • vardagsrum: 4 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar; 2 enkla bäddsoffor), mathörna, sitthörna
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 2 badrum
  • badrum 1, bottenvåning: dusch, toalett, hårfön, sminkspegel
  • badrum 2, första våningen: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 4
  • modernt utrustat
  • värdeskåp (på rummet)
  • parkeringsplats (vid tillgänglighet)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • kökshanddukar ingår
  • bagageförvaring
  • städning i rum 3 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • barer: pool/snackbar
För barn
  • spjälsäng (vid tillgänglighet)
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 1,50 euro per enhet per natt betalas kontant (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )

Måltider

Inga måltider
9.8
Utmärkt
Utifrån 55 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9,8
Utmärkt Utifrån 55 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9,3
Barnvänlighet
9,9
Städning
9,4
Prisvärt
9,8
Faciliteter
9,9
Boendet i allmänhet
9,9
Rum / lägenhet
9,1
Läge
9,9
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Karpathos

Upptäck Karpathos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 750 m (solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till centrum: ca 750 m, pigadi town är ca 6 km
Avstånd till flygplats ca 8 km
Avstånd till busshållplats ca 950 m
Avstånd till uttagsautomat ca 300 m
Närmaste butiker ca 5 km
Närmaste kiosk ca 250 m
Närmaste restaurang ca 250 m
Lugnt läge
Observera
• Inom 750 meter finns en klapperstensstrand,  det finns även en sandstrand i närheten.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Karpathos. Denna flygning tar ca 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna från Karpathos är följande:

Amopi - ca 30 minuter

Arkasa - ca 20 minuter

Pigadia och Karpathos stad - ca 30 till 60 minuter

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen, i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.