9,0
Utmärkt

  • Precis på stranden
  • I centrum
  • Rymliga lägenheter

Lägenheter att trivas i och havet inpå knuten

Familjer trivs här då barnen enkelt sysselsätter sig med lek och bad och det går att variera dagen med att både vara på stranden och vid poolen. Resenärer utan barn hittar också sin semesteroas här och uppskattar hotellets atmosfär och läge, som ger närhet till butiker och restauranger.

Strand & pool

Poolområdet består av två pooler och de minsta barnen har sin egen pool att plaska i. De kan också leka på lekplatsen som finns. Runt poolerna finns solstolar och parasoller där du avslappnat låter dagarna flyta förbi. Poolbaren finns till hands för svalkande drycker.

Hotellets ena byggnad ligger precis vid stranden och den andra cirka 150 meter därifrån. Stranden är lång, sanden grovkornig och vattnet är klart och inbjuder både vuxna och barn till salta dopp. I hotellets snackbar vid stranden kan du beställa enklare rätter så du orkar bada hela dagen.

Mat & dryck

I huvudrestaurangen bredvid poolen serveras frukostbuffé och för den som vill även middagsbuffé. Baren serverar drycker bredvid poolen och vid stranden finns hotellets taverna som serverar enklare måltider dagtid. Vissa dagar är det kvällsunderhållning med dans och musik.

Omgivningarna

I alla badorter på Kassandra finns ett stort utbud av restauranger, tavernor och caféer. Mataffär finns utanför de större orterna. Kallithea är känt för sitt nöjesliv med många barer och nattklubbar.

Boendealternativ

Studiolägenhet
för 2 till 3 personer
  • balkong eller terrass
  • kök
  • kyl (liten) (frysfack)
  • vattenkokare
  • tv
  • telefon
  • luftkonditionering
  • fläkt
  • badrum med: handfat, toalett, hårfön
Tvårumslägenhet
för 2 till 5 personer max. 4 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • balkong eller terrass
  • kök
  • kyl (liten) (frysfack)
  • vattenkokare
  • tv
  • telefon
  • luftkonditionering
  • fläkt
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • byggnader: 2
  • barnvänligt
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss annex
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • gemensamt tv-område
  • wi-fi på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • duschrum på hemresedagen
  • städning i rum 6 gånger i veckan
  • husdjur tillåtna (endast små djur/hundar)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år, på begäran (gratis) (skall anges vid bokning)
  • barnstol på rummet: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar, poolbar
För barn
  • spjälsäng (vid tillgänglighet)
  • barnstol (vid tillgänglighet)
  • lekplats
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per enhet per dag (betalas lokalt)
Pooler
  • utomhuspool (2)

Måltider

Frukost
Halvpension
9
Utmärkt
Utifrån 45 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9
Utmärkt Utifrån 45 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
10
Barnvänlighet
9
Städning
9,2
Prisvärt
8,6
Faciliteter
8,9
Boendet i allmänhet
8,8
Rum / lägenhet
9,4
Läge
9
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Halkidiki

Upptäck Halkidiki

Praktisk information

I området
Vid stranden (kiselstenstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till flygplats ca 100 km
Avstånd till busshållplats ca 200 m
Avstånd till uttagsautomat ca 200 m
Närmaste butiker ca 200 m
Närmaste kiosk ca 50 m
Närmaste restaurang ca 200 m
Närmaste apotek ca 200 m
Närmaste läkare ca 200 m
Närmaste sjukhus ca 20 km
Observera
Transferbussen kan inte köra fram till hotellet. Från hållplatsen på huvudgatan är det ca 400 meter via en något sluttande väg till Hotel Naias.
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Thessaloniki. Denna flygning tar ca 3 timmar och 25 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är som följer:

Nea Moudania - cirka 45 minuter

Nea Potidea - cirka 50 minuter

Kriopigi - cirka 95 minuter

Sani Beach - cirka 80 minuter

Kalithea - cirka 90 minuter

Metamorfosi - cirka 80 minuter

Hanioti - ca 105 minuter, minst 2 timmar under högsäsong på grund av tung trafik på vägen

Gerakini - ca 70 minuter

Pefkohori - cirka 105 minuter, under högsäsong mer än 2 timmar på grund av tung trafik på vägen

Neos Marmaras - ca 115 minuter

Afitos - ca 90 minuter

Polichrono - ca 100 minuter

Ouranoupoli - ca 105 minuter

Viktig information om du bokar transfer: Halkidiki är ett vidsträckt område, vilket innebär att du kan behöva vänta på gäster som anländer med ett annat flyg. En transferbuss avgår från Thessaloniki till korsningspunkten ovanför Kassandra-halvön. Här delar sig transferbussen, en buss fortsätter till platserna på Kassandra och den andra bussen kör till platserna på Sithonia och Athos.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.