9,4

  • Fantastisk utsikt
  • Nära det kristallklara havet
  • I charmiga Afitos

Förstklassigt hotell med magisk utsikt

På en kulle nära den charmiga staden Afitos ligger det harmoniska hotellet Blue Bay. Eftersom detta hotell ligger 60 meter över havet är utsikten över Egeiska havet fantastisk. Via en lång trappa kan du nå den steniga stranden, där du kan ta ett dopp i det klarblå vattnet som Halkidiki är känd för.

Byggnaderna på tre våningar består delvis av natursten och här på terrasserna kan man njuta av de tropiska palmer.

Strand & pool

Hotellet erbjuder ett trevligt poolområde med solstolar och loungebäddar. Här kan du slå dig ner med en god bok och koppla av. Stranden når du inom ett stenkast, här kan du njuta av skön havsbris och svalkande havsdopp.

Mat & dryck

Restaurang Veranda ligger vid kanten av klippan, så att du här kan njuta av en härlig frukost med magisk utsikt. Under middagen kan du inte bara njuta av de godaste rätterna från buffén, utan också av den fantastiska utsikten med glittrande månsken i havet. Har du något att fira eller vill du ha ett unikt middag för två? Då är privatmiddag en romantisk val.

Boendealternativ

Dubbelrum delvis havsutsikt
för 2 personer
  • yta cirka 24m²
  • balkong
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv, kostnadsfritt)
  • luftkonditionering (kan justeras)
  • badrum med: bad eller dusch, toalett
Dubbelrum superior havsutsikt
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng (separata bäddar)
  • balkong med utemöbler
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: bad, dubbel vask, hårfön, badrock, badtofflor
Juniorsvit havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 36m²
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt): solstolar, bord
  • tv (plattskärm, satellittv, kostnadsfritt)
  • luftkonditionering (kan justeras)
  • kaffe-/tekokare
  • vardagsrum, sitthörna, soffa
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Svit poolsida
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 41m²
  • balkong
  • tv (plattskärm, satellittv, kostnadsfritt)
  • cd/dvd-spelare
  • luftkonditionering (kan justeras)
  • kaffe-/tekokare
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 69
  • våningar: 2
  • autentiskt atmosfär
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • ingen hiss
  • värdeskåp (vid receptionen)
  • lobby
  • roomservice
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsplats
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (1), á la carte-restaurang (mot betalning, med luftkonditionering), bufférestaurang (män och kvinnor måste bära lämpliga/täckande kläder vid middagen )
  • barer: bar 1
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice (mot betalning)
  • utomhuspool (2, 2, inklusive 1 endast för vuxna)(sötvatten, solstolar, parasoll)
Avkoppling och wellness
  • hamam (inträdesavgift)
  • jacuzzi (mot betalning)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)

Måltider

Frukost
Halvpension
9.4
Utifrån 38 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9,4
Utifrån 38 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
7,6
Barnvänligt
9,6
Städning
8,7
Pris/kvalitet
8,8
Faciliteter
9,3
Semester
9,3
Boende
9,3
Läge
9,6
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Halkidiki

Upptäck Halkidiki

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 60 m (kiselstenstrand, via 150 trappor, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: ca 700 m
Avstånd till flygplats ca 78 km
Avstånd till busshållplats ca 1000 m
Avstånd till uttagsautomat ca 650 m
Närmaste butiker ca 600 m
Närmaste kiosk ca 600 m
Närmaste restaurang ca 600 m
Närmaste apotek ca 1000 m
Närmaste läkare ca 4000 m
Närmaste sjukhus ca 45 km
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Halkidiki.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 20 minuter till Halkidiki. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Nea Moudania - cirka 45 minuter

Nea Potidea - cirka 50 minuter

Kriopigi - cirka 95 minuter

Sani Beach - cirka 80 minuter

Kalithea - cirka 90 minuter

Metamorfosi - cirka 80 minuter

Hanioti - cirka 105 minuter

Nikiti - cirka 95 minuter

Gerakini - cirka 70 minuter

Pefkohori - cirka 105 minuter

Neos Marmaras - cirka 115 minuter

Afitos - cirka 90 minuter

Polichrono - cirka 100 minuter

Siviri - cirka 100 minuter

Ouranoupoli - cirka 105 minuter

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.