7,9
Utmärkt

  • Precis vid havet
  • I populära Fig Tree Bay
  • Koppla av på stranden eller vid poolen

Avkopplande boende vid populära Fig Tree Bay

Njut av fantastisk strandnära avkoppling och utforska de vackra omgivningarna i Protaras på Evalena Beach Hotel. En perfekt destination för en solig och avkopplande semester vid Medelhavet.

Strand & pool

På Evalena Beach Hotel kan du njuta av det bästa av två världar: en fantastisk strand precis utanför dörren och ett härligt poolområde. Här kan du välja mellan att slappna av på sandstranden eller koppla av vid poolen under en parasoll.

Mat & dryck

Hotellets restaurang erbjuder en fantastisk kulinarisk upplevelse där du kan smaka på läckra rätter med en härlig havsutsikt. Njut av både lokala och internationella smaker medan du ser solen gå ner över horisonten.

Omgivningarna

Utforska de underbara omgivningarna i Protaras med dess många vikar och stränder. Ta en promenad längs den berömda Fig Tree Bay eller ge dig ut på en äventyrlig utflykt till det natursköna Cape Greco. Det finns alltid något att upptäcka i detta vackra område.

Boendealternativ

Dubbelrum delvis havsutsikt klassiskt
för 1 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 22m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (kostnadsfritt; kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett
Dubbelrum havsutsikt klassiskt
för 1 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 22m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (kostnadsfritt; kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett
Dubbelrum havsutsikt superior
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 34m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (kostnadsfritt; kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett
Dubbelrum landsida klassiskt
för 1 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 22m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (kostnadsfritt; kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett
Dubbelrum landsida superior
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 34m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (kostnadsfritt; kan justeras: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 179
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss huvudbyggnad
  • städning i rum
  • husdjur inte tillåtna
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, bufférestaurang
  • barer: bar, strandbar
Pooler
  • barnpool
  • utomhuspool(utemöbler (kostnadsfritt): stolar, parasoll, solstolar, bord)

Måltider

All Inclusive-programmet gäller från kl. 14.00 på ankomstdagen till kl. 12.00 på avresedagen.
Helpension
Frukost
Halvpension
All inclusive

* Frukost 07:00 - 10:00

* Lunch kl. 13:00 - 14:30

* Middag kl 19:00 - 21:30 (olika teman varje dag)

* Lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker 10:00 - 22:00

7.9
Utmärkt
Utifrån 8 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,9
Utmärkt Utifrån 8 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
3
Barnvänlighet
8,3
Städning
7,1
Prisvärt
7,9
Faciliteter
7,5
Boendet i allmänhet
8
Rum / lägenhet
7,8
Läge
8,4
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Cypern

Upptäck Cypern

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand)
Observera
Restaurangen har följande klädkod: flip-flops och ärmlösa skjortor/toppar är inte tillåtna under middagen. Under lunchen är badkläder inte tillåtna.
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Cypern.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 4 timmar. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider

Limassol: ca 45 minuter

Agia Napa: ca 50 minuter

Protaras: ca 60 minuter

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Cypern

Huvudstad:

Cyperns huvudstad kallas Nicosia men är också känd som Lefkosia. Stadens södra del tillhör den grekiska delen av ön, medan den norra delen av staden tillhör den turkiska delen.

Språk:

Cypern har grekiska och turkiska som officiella språk. Många kan även engelska på Cypern.

Tid:

När du reser från Sverige till Cypern, ska du ställa klockan en timme framåt.

Valuta:

I Cypern använder man euro. På semesterorter och storstäder finns bankomater, och på de flesta hotell och restauranger är det möjligt att betala med kreditkort.

Ström:

Strömförsörjningen i Cypern är 240 volt. Adaptrar finns i de flesta butiker och på många hotell.

Pass:

När du reser till Cypern, behöver du ett giltigt pass. Du ansvarar för giltigheten av passet.

Mobiltelefon:

Din svenska mobiltelefon fungerar i Cypern. Observera att det kan vara förknippad med höga kostnader att ringa samtal och använda telefonens Internet.

Nödsituation:

I behov av kontakt med polis, ambulans eller brandkår, ring 112.

Dricksvatten:

Vattnet i Cypern har en annan bakterieflora, och det rekommenderas att undvika att dricka kranvatten. Buteljerat vatten kan köpas i de flesta butiker och hotell.

Köra bil:

Om du hyr bil eller annat fordon på Cypern, tänk på att de tillämpar vänstertrafik.

Dricks:

Det är normalt att ge ungefär 5-10% dricks på barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna på Cypern är i allmänhet öppna från 09:00 till 18:00, under sommarmånaderna, vissa företag stänger på eftermiddagen några timmar och håller öppet till 19:00. Öppettiderna kan variera lokalt.

Se mer om Cypern

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.