8,5

  • Mysigt lägenhetshotell
  • Trevligt hotellområde
  • Promenadavstånd till stranden

Lägenhetsboende med pool i Larnaca

Charmant hotellområde med pool i mitten och färgglada dörrar och fönsterluckor. Hotellet är av äldre modell men unikt och hemtrevligt. Här bor du nära McKenziestranden och områdets populära restauranger och barer. Hotellet har en trevlig bar där du kan dricka drinkar och mingla innan du går ut och njuter av stan.

Strand & pool

Det trevliga poolområdet ligger omgärdat av hotellets byggnader med färgglada balkonger. Många av lägenheterna har trappor som leder direkt ner till poolen. Här kan du enkelt spendera dagen på en solstol och bara koppla av. Blir du sugen på något att äta eller dricka finns hotellets bar nära som serverar både mat och gott att dricka. Barnsektion i poolen finns för de minsta barnen.

På behagligt promenadavstånd har du den vackra McKenziestranden. Underbar sandstrand med solstolar och parasoller för din bekvämlighet. Tröttnar du på att ligga stilla finns vattensporter att prova på eller så tar du en långpromenad längs strandkanten. Tycker du om att spana på flygplan så kan du promenera nästan hela vägen till flygplatsen. Många restauranger och barer ligger bakom stranden så här slår du dig ner där det passar bäst för stunden.

Mat & dryck

Lägenheterna har pentry om det är så att du tycker om att laga din egen mat eller njuta av en privat frukost på balkongen. Hotellets bar serverar både mat från à la carte-meny och olika svalkande drycker om du hellre vill sitta vid poolen och socialisera med andra hotellgäster.

Omgivningarna

Larnaca har restauranger för alla smaker, både med internationellt och cypriotiskt kök. Längs strandpromenaden finns ett myller av både restauranger, kaféer och barer. Även längs gatorna bakom stranden finns restauranger, fik och mataffärer.

Boendealternativ

Studiolägenhet standard
för 1 till 3 personer
  • antal bäddar: 3
  • balkong eller terrass
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (1 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • vattenkokare
  • brödrost
  • luftkonditionering (mot betalning)
  • vardagsrum: 3 sovplatser (olika typer av sängar)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett
  • fri användning av wi-fi
Tvårumslägenhet standard
för 2 till 4 personer
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (1 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • vattenkokare
  • brödrost
  • luftkonditionering (mot betalning)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (olika typer av sängar)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett
  • fri användning av wi-fi

 

På hotellet

Bra att veta
  • antal rum: 37
  • våningar: 4
  • reception
  • värdeskåp (vid receptionen)
  • frukostrum
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • städning i lägenhetshotell (lägenheter6 gånger i veckan)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år, på begäran (gratis) (skall anges vid bokning)
För barn
  • biljard
Valbara tillägg
  • värdeskåp i receptionen: (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: cirka 7,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(delvis separerad)
  • utomhuspool(sötvatten)
Sport och underhållning
  • biljard

Måltider

Inga måltider
Frukost
8.5
Utifrån 18 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,5
Utifrån 18 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
9,1
Städning
8,4
Semester
7,6
Boende
8,2
Läge
9,4
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Cypern

Upptäck Cypern

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 350 m
Avstånd till centrum: ca 2,7 km
Avstånd till sjö ca 250 m
Avstånd till flygplats ca 5,2 km
Närmaste restaurang ca 1,6 km
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Cypern.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 4 timmar. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider

Limassol: ca 45 minuter

Agia Napa: ca 50 minuter

Protaras: ca 60 minuter

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Cypern

Huvudstad:

Cyperns huvudstad kallas Nicosia men är också känd som Lefkosia. Stadens södra del tillhör den grekiska delen av ön, medan den norra delen av staden tillhör den turkiska delen.

Språk:

Cypern har grekiska och turkiska som officiella språk. Många kan även engelska på Cypern.

Tid:

När du reser från Sverige till Cypern, ska du ställa klockan en timme framåt.

Valuta:

I Cypern använder man euro. På semesterorter och storstäder finns bankomater, och på de flesta hotell och restauranger är det möjligt att betala med kreditkort.

Ström:

Strömförsörjningen i Cypern är 240 volt. Adaptrar finns i de flesta butiker och på många hotell.

Pass:

När du reser till Cypern, behöver du ett giltigt pass. Du ansvarar för giltigheten av passet.

Mobiltelefon:

Din svenska mobiltelefon fungerar i Cypern. Observera att det kan vara förknippad med höga kostnader att ringa samtal och använda telefonens Internet.

Nödsituation:

I behov av kontakt med polis, ambulans eller brandkår, ring 112.

Dricksvatten:

Vattnet i Cypern har en annan bakterieflora, och det rekommenderas att undvika att dricka kranvatten. Buteljerat vatten kan köpas i de flesta butiker och hotell.

Köra bil:

Om du hyr bil eller annat fordon på Cypern, tänk på att de tillämpar vänstertrafik.

Dricks:

Det är normalt att ge ungefär 5-10% dricks på barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna på Cypern är i allmänhet öppna från 09:00 till 18:00, under sommarmånaderna, vissa företag stänger på eftermiddagen några timmar och håller öppet till 19:00. Öppettiderna kan variera lokalt.

Se mer om Cypern

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.