7,7
Utmärkt

  • Moderna lägenheter
  • Centralt läge
  • Nyligen renoverade

Modernt lägenhetshotell med pool

Petrosana är ett mysigt lägenhetshotell lite utanför livliga Agia Napa. Boendet är idealiskt för den som vill ha ett bra utgångspunkt till strand och centrum. Lägenheterna har en modern inredning och alla bekvämligheter som önskas för en fin vistelse. Här finns ett pentry med enklare köksutrustning samt balkong eller markterrass.

Strand & pool

Inom promenadavstånd når du den fina sandstranden för fina stranddagar med salta dopp. Lägenhetshotellet erbjuder ett fint poolområde för den som föredrar poolen, här kan du njuta på en solstol med din favorit pod mellan svalkande dopp.

Mat & dryck

Inga måltider är inkluderade. Det finns goda möjligheter att tillreda enklare måltider i din lägenhet.

Omgivningarna

I Agia Napa är utbudet av restauranger, barer och kaféer stort. Här finns mysiga fisketavernor i hamnen, trevliga restauranger i byn och en populär och livlig bargata. Vill du ta något snabbt och enkelt finns det otaliga snabbmatsrestauranger att välja mellan. Köket är internationellt och du äter både mexikanskt, cypriotiskt och italienskt.

Boendealternativ

Studiolägenhet
för 2 till 3 personer
  • antal bäddar: 2
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • vattenkokare
  • brödrost
  • köksfläkt
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (kostnadsfritt; individuellt styrd)
  • strykjärn (att låna)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; 1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar), mathörna
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Tvårumslägenhet
för 2 till 4 personer
  • antal bäddar: 2
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • vattenkokare
  • brödrost
  • tv 2 (plattskärm, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (kostnadsfritt; individuellt styrd)
  • strykjärn (att låna)
  • vardagsrum, mathörna, sitthörna
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; 1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
  • fri användning av wi-fi

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 48
  • våningar: 2
  • byggnader: 3
  • reception (öppen dygnet runt)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • parkeringsplats
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 2 gånger i veckan
  • duschrum på hemresedagen
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • livsmedelsaffär (i närområdet)
  • bageri (i närområdet)
  • souvenirbutik (i närområdet)
  • sportaffär (i närområdet)
  • skönhetssalong (i närområdet)
  • diverse affärer (i närområdet)
  • nattklubb (i centrum)
  • städning i lägenhetshotell (lägenheter7 gånger i veckan)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år, på begäran (gratis) (skall anges vid bokning)
Restauranger och barer
  • restauranger: snackbar
  • barer: bar, pool/snackbar
För barn
  • spjälsäng
  • barnstol
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(delvis separerad)
  • utomhuspool(solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • bastu (mot betalning)
  • gym (kostnadsfritt)
Sport och underhållning
  • volleyboll (kostnadsfritt)

Måltider

Inga måltider
Frukost
7.7
Utmärkt
Utifrån 3 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,7
Utmärkt Utifrån 3 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,3
Städning
8
Prisvärt
7,3
Faciliteter
7,7
Boendet i allmänhet
7
Rum / lägenhet
6,3
Läge
9,3
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Cypern

Upptäck Cypern

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 950 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 500 m
Avstånd till gamla stadskärnan ca 800 m
Avstånd till flygplats ca 60 km
Avstånd till busshållplats ca 300 m
Avstånd till uttagsautomat ca 100 m
Närmaste butiker ca 100 m
Närmaste kiosk ca 20 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Närmaste apotek ca 200 m
Närmaste läkare ca 1 km
Närmaste sjukhus ca 8 km
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Cypern.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 4 timmar. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider

Limassol: ca 45 minuter

Agia Napa: ca 50 minuter

Protaras: ca 60 minuter

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Cypern

Huvudstad:

Cyperns huvudstad kallas Nicosia men är också känd som Lefkosia. Stadens södra del tillhör den grekiska delen av ön, medan den norra delen av staden tillhör den turkiska delen.

Språk:

Cypern har grekiska och turkiska som officiella språk. Många kan även engelska på Cypern.

Tid:

När du reser från Sverige till Cypern, ska du ställa klockan en timme framåt.

Valuta:

I Cypern använder man euro. På semesterorter och storstäder finns bankomater, och på de flesta hotell och restauranger är det möjligt att betala med kreditkort.

Ström:

Strömförsörjningen i Cypern är 240 volt. Adaptrar finns i de flesta butiker och på många hotell.

Pass:

När du reser till Cypern, behöver du ett giltigt pass. Du ansvarar för giltigheten av passet.

Mobiltelefon:

Din svenska mobiltelefon fungerar i Cypern. Observera att det kan vara förknippad med höga kostnader att ringa samtal och använda telefonens Internet.

Nödsituation:

I behov av kontakt med polis, ambulans eller brandkår, ring 112.

Dricksvatten:

Vattnet i Cypern har en annan bakterieflora, och det rekommenderas att undvika att dricka kranvatten. Buteljerat vatten kan köpas i de flesta butiker och hotell.

Köra bil:

Om du hyr bil eller annat fordon på Cypern, tänk på att de tillämpar vänstertrafik.

Dricks:

Det är normalt att ge ungefär 5-10% dricks på barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna på Cypern är i allmänhet öppna från 09:00 till 18:00, under sommarmånaderna, vissa företag stänger på eftermiddagen några timmar och håller öppet till 19:00. Öppettiderna kan variera lokalt.

Se mer om Cypern

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.