Moln

Flygförseningar och strejker

  1. Home
  2. Bra att veta
  3. Flygresan
  4. Flygförseningar och strejker

Information om flygförseningar och strejker

Inget flygbolag kan undvika förseningar. Förseningar kan uppstå beroende på en rad olika faktorer: trängsel i luftrummet, tekniska orsaker, väderförhållanden mm. Tänk på att ha minst 2,5 timmar tillgodo mellan anslutningen och flygresan på både ut- och hemresan. Airtours ansvarar inte för konsekvenser av missad utresa alternativt anslutning p.g.a. försenat flyg. Vi rekommenderar starkt att ni ser över ert försäkringsskydd. Airtours skräddarsydda försäkring i samarbete med AXA försäkringar ersätter redan efter två timmars flygförsening.

Läs mer om reseförsäkringar här.

Dessbättre är det sällsynt, men det händer att flygbolagens personal går ut i strejk. I de fall en strejksituation uppstår gör vi alltid vårt yttersta för att våra kunder trots allt ska kunna genomföra sin inplanerade resa. Av naturliga skäl blir arbetsbelastningen alltid större när det uppkommer en strejk. Vi kontaktar alltid våra kunder i turordning utifrån avresa och kontakten sker via sms eller e-post, samt att vi även informerar via vår hemsida och via sociala medier.