8,7

  • Nästan på stranden
  • Vacker trädgård och pool
  • Bar för välsmakande drycker

Modernt hotell i pittoreska Soller

FERGUS Style Soller Beach Hotel ligger praktiskt taget på stranden. Du behöver bara gå över strandpromenaden så har du fötterna i sanden. Dessutom ligger hotellet mitt bland butiker och uteserveringar - väldigt mysigt! Detta är verkligen en mycket mysig destination att tillbringa sin semester på.

Strand & pool

FERGUS Style Soller Beach Hotel erbjuder en vacker trädgård och ett mysigt poolområde där du kan koppla av och ta svalkande dopp i poolen. Kanske beställer du in något gott att dricka ifrån baren för att sedan återgå till din solstol och njuta av solens värmande strålar.

Mat & dryck

Börja dagen på bästa sätt – med en god frukost i hotellets restaurang. Hotellet har en restaurang och en bar, du behöver med andra ord inte ta dig långt för att få något gott att äta och dricka under din vistelse.

Omgivningarna

Soller har ett bra utbud av restauranger och butiker. En pittoresk stad som är mysig att promenera runt i. Vill du besöka Palma kan du ta det gamla tåget som utgår ifrån Soller.

Boendealternativ

Dubbelrum för eget bruk standard
för 1 person
  • yta cirka 19m²
  • 2 enkelsängar
  • balkong
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi
Dubbelrum havsutsikt standard
för 2 personer
  • yta cirka 19m²
  • 2 enkelsängar
  • balkong
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
Dubbelrum standard
för 2 personer
  • yta cirka 19m²
  • 2 enkelsängar
  • balkong
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi
Svit
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 37m²
  • antal bäddar: 4
  • terrass med utemöbler: stolar, bord
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • helrenoverat renoverades 2019
  • antal rum: 86
  • våningar: 4
  • byggnader: 3
  • klassificering: komfort
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • värdeskåp (på rummet)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • turistskatt
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • souvenirbutik (i närområdet)
  • diverse affärer (i närområdet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 16 år cirka 3,30 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: (betalas lokalt)
Pooler
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • bastu (mot betalning)
  • massage (mot betalning)

Måltider

Frukost
8.7
Utifrån 12 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,7
Utifrån 12 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
6
Barnvänlighet
9
Städning
7,9
Prisvärt
8,2
Faciliteter
8,6
Boendet i allmänhet
8
Rum / lägenhet
9,6
Läge
9,2
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Mallorca

Upptäck Mallorca

Praktisk information

I området
Separerad från stranden av boulevarden
Avstånd till stranden ca 10 m (sandstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
I centrum
Avstånd till flygplats ca 36 km
Avstånd till hamnen ca 150 m
Avstånd till busshållplats ca 100 m
Avstånd till uttagsautomat ca 100 m
Närmaste butiker ca 10 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 10 m
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Palma.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 40 minuter till Palma. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Alcudia, Porto Petro, Cala d'Or, Palma Nova och Ca'n Picafort: ca 60-150 minuter

Ca'n Pastilla: ca 20 minuter

Cala Ratjada : ca 120 minuter

Cala Viñas och Magaluf: ca 50 minuter

Calas de Mallorca, Porto Colom och Porto Cristo: ca 110 minuter

Costa d'en Blanes: ca 30 minuter

El Arenal: ca 40 minuter

Illetas: ca 25 minuter

Playa de Palma: ca 30 minuter

Santa Ponsa: ca 50 minuter

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.