7,9

  • Pool med barnpool för timmar av vattenlek
  • Nära bra affärer och restauranger
  • Den vackra stranden är inom gångavstånd

Trivsamt hotell för hela familjen med ett härligt poolområde

Globales Mimosa Hotel är det perfekta valet om du vill ha nära till stranden och det lokala centrumet under din semestervistelse. Rummen har en ljus och modern inredning och har allt du behöver under din vistelse.

Strand & pool

Den fina sandstranden i Palma Nova når du inom en kort promenad. Här kan du hyra en solstol med parasoll och njuta av en fin dag på stranden. Stannar du på hotellet kan du njuta av det fina poolområdet. Välj din solstol för dagen, koppla av med en bok, ta några simtag i  poolen för att sedan ta en liten paus vid poolbaren med något läskande att dricka. Självklart finns det även en separat barnpool för de små semesterfirarna där de kan plaska och leka. Hotellet har även en miniklubb där de kan leka och träffa nya vänner.

Mat & dryck

Hotellet har en restaurang och en poolbar.

Omgivningarna

Här finns ett mycket stort utbud av restauranger, barer och nattklubbar. I Magaluf är det lite mer kommersiellt och många snabbmatställen medan i Palma Nova är det inte riktigt samma tempo utan här hittar du mysiga restauranger med riktigt bra mat.

Boendealternativ

Dubbelrum för eget bruk
för 1 person
  • 2 enkelsängar
  • terrass
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • 2 enkelsängar
  • 1 enkel fällsäng
  • terrass
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • helrenoverat renoverades 2018
  • antal rum: 287
  • våningar: 9
  • byggnader: 1
  • klassificering: komfort
  • modernt utrustat
  • barnvänligt
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (), på rummet (), i receptionen ()
  • turistskatt
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • livsmedelsaffär (i närområdet)
  • souvenirbutik (i närområdet)
  • sportaffär (i närområdet)
  • diverse affärer (i närområdet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: poolbar
För barn
  • biljard (mot betalning)
  • cykelförvaring
  • underhållning, underhållning för barn, underhållning för vuxna
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 16 år cirka 3,30 euro per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • gym
Sport och underhållning
  • biljard (mot betalning)
  • cykelförvaring
  • underhållning, underhållning för barn, underhållning för vuxna

Måltider

All inclusive

Alla måltider serveras som buffé

* Frukost från 08:00 till 10:00

* Lunch från 13:00 till 15:00

* Middag från 18:30 till 21:00

* Kaffe, tårta, kex

* Snacks

* Lokala (icke-) alkoholhaltiga drycker från 10:00 till 00:00

7.9
Utifrån 83 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,9
Utifrån 83 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
6,6
Barnvänlighet
8,3
Städning
8,1
Prisvärt
7,6
Faciliteter
7,8
Boendet i allmänhet
7,8
Rum / lägenhet
7,8
Läge
8,1
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Mallorca

Upptäck Mallorca

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 650 m (sandstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till flygplats ca 26 km
Avstånd till busshållplats ca 300 m
Avstånd till uttagsautomat ca 300 m
Närmaste butiker ca 100 m
Närmaste kiosk ca 150 m
Närmaste restaurang ca 150 m
Närmaste apotek ca 300 m
Lugnt läge
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Palma.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 40 minuter till Palma. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Alcudia, Porto Petro, Cala d'Or, Palma Nova och Ca'n Picafort: ca 60-150 minuter

Ca'n Pastilla: ca 20 minuter

Cala Ratjada : ca 120 minuter

Cala Viñas och Magaluf: ca 50 minuter

Calas de Mallorca, Porto Colom och Porto Cristo: ca 110 minuter

Costa d'en Blanes: ca 30 minuter

El Arenal: ca 40 minuter

Illetas: ca 25 minuter

Playa de Palma: ca 30 minuter

Santa Ponsa: ca 50 minuter

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.