9,4
Utmärkt

  • Nytt hotell
  • Moderna och unikt inredda rum
  • Dröm dig bort på solterrassen

Omtyckt hotell med bra läge i Cala D'Or

Eques Petit Resort är den senaste pärlan i Cala D'Or, perfekt beläget på vackra Mallorca. Här kan du njuta av en oförglömlig semester med alla bekvämligheter inom räckhåll.

Strand & pool

Slappna av vid den eleganta poolen, ta ett uppfriskande dopp och njut av solen på solterrassen. Poolbaren serverar svalkande drycker medan du tar in atmosfären. Och för strandälskare är den fina Cala Petita-stranden bara en kort promenad bort.

Mat & dryck

Hotellets moderna restaurang erbjuder en läcker frukost på morgonen. Och när du vill utforska kulinariska äventyr, finns det en rad restauranger runt hörnet att välja mellan. Det är en matälskares dröm!

Omgivningarna

Centrumdelen av Cala D'or har en bilfri zon där finns det ett brett utbud av butiker, restauranger, barer och caféer. Upplev den fantastiska huvudstaden Palma de Mallorca med sina pittoreska gator, terrasser och shoppingmöjligheter. Missa inte att besöka den storslagna katedralen och njuta av panoramautsikten från Bellver Castle. Hotellet ligger i närheten av allt, och du har tillgång till lokala faciliteter för en bekväm vistelse.

Boendealternativ

Dubbelrum extra superior (EQUES Room Full Rate)
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 26m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kaffemaskin med kapslar
  • vattenkokare
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, smart televisie, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • uppvärmning (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, dubbel vask, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • turndown service
  • wake-up call
  • kuddmeny
Dubbelrum premium (EQUES PREMIUM Room)
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 12 år)
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kaffemaskin med kapslar
  • vattenkokare
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, smart televisie, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • uppvärmning (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, dubbel vask, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • turndown service
  • wake-up call
  • kuddmeny
  • välkomstgåva
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
Dubbelrum standard (HIPICO Room)
för 2 personer
  • yta cirka 16m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kaffemaskin med kapslar
  • vattenkokare
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, smart televisie, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • uppvärmning (individuellt styrd)
  • strykjärn
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • turndown service
  • wake-up call
  • kuddmeny
  • välkomstgåva
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
Dubbelrum superior (EQUES Room)
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 26m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kaffemaskin med kapslar
  • vattenkokare
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, smart televisie, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • uppvärmning (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, dubbel vask, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • turndown service
  • wake-up call
  • kuddmeny
  • välkomstgåva
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
Svit standard (EQUES Suite)
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 12 år)
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kaffemaskin med kapslar
  • vattenkokare
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, smart televisie, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • uppvärmning (individuellt styrd)
  • strykjärn
  • vardagsrum: 2 sovplatser
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum med: dusch, dubbel vask, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • turndown service
  • wake-up call
  • kuddmeny
  • välkomstgåva
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 45
  • våningar: 2
  • byggnader: 4
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (1)
  • värdeskåp (på rummet)
  • restauranger: á la carte-restaurang, bufférestaurang
  • barer: bar, pool/snackbar
  • roomservice (mot betalning)
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsplats (vid tillgänglighet)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • turistskatt
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 1 gång per dag
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • souvenirbutik (i närområdet)
  • diverse affärer (i närområdet)
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • värdeskåp på rummet:
Restauranger och barer
  • restauranger: á la carte-restaurang, bufférestaurang
  • barer: bar, pool/snackbar
För barn
  • spjälsäng
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 16 år cirka 3,30 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • barnpool(delvis separerad, sötvatten)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )

Måltider

Frukost
Halvpension
9.4
Utmärkt
Utifrån 47 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9,4
Utmärkt Utifrån 47 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,9
Barnvänlighet
9,6
Städning
9,1
Prisvärt
9,1
Faciliteter
9,5
Boendet i allmänhet
9,5
Rum / lägenhet
9,5
Läge
9,6
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Mallorca

Upptäck Mallorca

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 650 m (sandstrand)
Avstånd till flygplats ca 57 km
Avstånd till busshållplats ca 200 m
Avstånd till uttagsautomat ca 200 m
Närmaste butiker ca 200 m
Närmaste kiosk ca 200 m
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Palma de Mallorca. Denna flygning tar ca 3 timmar och 40 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Alcudia - ca 60-150 minuter

Ca'n Pastilla - ca 10-20 minuter

Ca'n Picafort - ca 60-150 minuter

Cala Bona - ca 65-120 minuter

Cala D'Or - ca 100 minuter

Cala Mandía - ca 60-110 minuter

Cala Mesquida - ca 75-120 minuter

Cala Millor - ca 60-120 minuter

Cala Ratjada - ca 75-120 minuter

Cala Viñas - ca 30-50 minuter

Calas de Mallorca - ca 60-110 minuter

Canyamel - ca 70-120 minuter

Colonia St Jordi - ca 45-60 minuter

Costa d'en Blanes - ca 20-30 minuter

El Arenal - ca 20-55 minuter

Illetas - ca 25 minuter

Magaluf - ca 30-45 minuter

Palma Nova - ca 25-45 minuter

Playa de Muro - ca 60-95 minuter

Playa de Palma - ca 15-40 minuter

Pollença - ca 60 minuter

Portals Nous - ca 20-30 minuter

Porto Colom - ca 60-110 minuter

Porto Cristo - ca 60-110 minuter

Porto Petro - ca 60-90 minuter

Puig d'en Ros - ca 20-60 minuter

Sa Coma - ca 60-120 minuter

Santa Ponsa - ca 35-60 minuter

Bussen kan behöva passera flera platser. Då skiljer sig dessa tider mycket åt. Bytestiderna kan då bli långa. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafikförseningar. Transferbussen passerar inte alltid platserna i en bestämd ordning.

För små grupper (färre än 10 personer) är det möjligt att du kommer att föras till ditt boende med skyttelbuss. Vi försöker sträva efter en maximal väntetid på 90 minuter.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.