8,5
Utmärkt

  • All Inclusive
  • Populärt familjehotell
  • Nära centrum

Trivsamt hotell med god standard

Hotel Mitsis Grand Breach har ett utmärkt läge, ett stenkast från klapperstenstranden och mitt i den glittrande stadskärnan i Rhodos stad. Den mysiga  gamla stan, med otaliga små gator, butiker och restauranger ligger inom gångavstånd. Detta hotell ingår i den imponerande Mitsis-kedjan och har många faciliteter att erbjuda för en underbar semester.

Strand & pool

Det finns inte mindre än två utomhuspooler (och 1 inomhuspool) där du kan svalka dig medan du njuter av solen med en god bok i handen. För barnen finns det en separat barnpool. Endast 50 meter ifrån hotellet finner ni den fina klapperstenstranden för salta havsbad.

Vill man aktivera sig lite på semestern kan man träna kanske en timme  i gymmet eller slå en boll på tennisbanan och varva sedan ner med en härlig massage i spa:et.

Mat & dryck

Förutom buffétrestaurangen Acandia finns det också flera à la carte-restauranger där du kan njuta av de mest fantastiska rätterna varje dag. Restaurangen "Ellinadiko" serverar de mest utsökta grekiska snacksen, mer kända som "meze". Den italienska restaurangen serverar fantastiska pizzor och utsökt pasta gjord enligt ett italienskt recept. Spara en plats för en överdådig dessert eller en fruktig cocktail medan du njuter av den roliga underhållningen.

Information om rumstyper saknas.

 

Måltider

All inclusive

* Måltider i bufféstil

* Tidig frukost 4.00 - 07.00

* Frukost 7.00 - 10.30

* Snabb frukost 10.00 - 10.30

* Lunch 12.30 - 14.30

* Middag 18.30 - 21.00

* Sen middag 21.30 - 4.00 p.m.

* Snacks 10.00 -1.00

* Glass/crepes 10.00 - 2.00 timmar

* Lokala (icke-)alkoholhaltiga drycker 10.00 - 2.00 timmar

* Middagar i à la carte-restauranger

 (italiensk, kinesisk, grekisk eller mexikansk; gratis middag en gång i veckan och bokning krävs)

* Herrbyxor är obligatoriska vid middagar

8.5
Utmärkt
Utifrån 388 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,5
Utmärkt Utifrån 388 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
6,9
Barnvänlighet
8,7
Städning
8,1
Prisvärt
8,2
Faciliteter
8,3
Boendet i allmänhet
7,6
Rum / lägenhet
9,2
Läge
9,1
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Rhodos

Upptäck Rhodos

Praktisk information

Observera
Hotellet har en åldersgräns på 21 år.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Rhodos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är enligt följande:

Ialyssos, Trianda och Ixia - ca 40 minuter

Rhodos stad - ca 40 - 60 minuter

Afandou - ca 90 minuter

Kalithea - ca 50 minuter

Faliraki - ca 75 minuter

Kiotari - ca 150 minuter

Lindos - ca 120 minuter

Kalathos - ca 105 minuter

Lahania - ca 180 minuter

Kolymbia - ca 90 minuter

Pefki - ca 135 minuter

Transfertiderna beror på antalet stopp och trafiken.

VÄNLIGEN NOTERA!

Det finns ingen reseguide tillgänglig (endast telefon) i:

Gennadi: Grand Resort

Lardos: Lindos Princess Beach

Lindos: Lindos Royal, Mitsis Lindos Memories, Hotel Lindos Blue, Hotel Lindos Mare, Hotel Lindos Village

Lathania: Hotel Atrium Prestie Thalasso Spa Resort & Villas

Kiotari: Mitsis Rodos Village, Princess Adriana Resort & Spa, Hotel Lindos Imperial Resort &Spa, mLabranda Kiotari Bay,l Hotel Mayia Exclusive Resort & Spa, Hotel Rodos Princess

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.