7,7 10

Apartments Sunny Days

Rymliga lägenheter i populära Ixia

Apartments Sunny Days är ett fint och rymligt lägenhetsboende, den perfekta basen under din semester. Här kan du koppla av och njuta av solen eller utforska centrum i Ixia. Denna populära badort har många små butiker, internationella restauranger och grekiska tavernor. Den lokala bussen stannar precis utanför hotellet, vilket gör att du enkelt kan besöka den charmiga staden Rhodos, som ligger en kort bussresa från lägenheterna.

Klapperstens stranden, är inte heller långt borta. Här finns mycket att uppleva för för dig som vill prova olika vattensporter. Apartments Sunny Days har även ett trevligt poolområde med en poolbar där du kan njuta av solen i bekväma solstolar. I restaurang Casual kan du beställa uppfriskande drinkar och välsmakande snacks under dagen. På kvällen erbjuder restaurangen goda rätter.

Efter en härlig dag kan du avsluta kvällen med en trevlig drink på din egen balkong och njuta av lugnet. Alla lägenheter har pentry och balkong, varav de största lägenheterna har plats för upp till fyra personer. Apartments Sunny Days rekommenderas till alla som vill bo centralt under sin semester!

Boendealternativ

Studiolägenhet för eget bruk
för 1 person
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (gratis) från 01-06-2024 till 30-09-2024
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • turistskatt: cirka 3,00 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Studiolägenhet superior
för 2 personer
  • yta cirka 24m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv
  • luftkonditionering
  • strykbräda
  • strykjärn
  • vardagsrum: 2 sovplatser
  • badrum med: bad och dusch, hårfön
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (gratis) från 01-06-2024 till 30-09-2024
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • turistskatt: cirka 3,00 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Svit superior
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 42m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv
  • luftkonditionering
  • strykbräda
  • strykjärn
  • vardagsrum
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser
  • badrum med: bad och dusch, hårfön
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (gratis) från 01-06-2024 till 30-09-2024
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • turistskatt: cirka 3,00 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 58
  • våningar: 2
  • byggnader: 3
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (1) huvudbyggnad, annex
  • värdeskåp (på rummet; vid receptionen)
  • lobby
  • frukostrum
  • gemensamt tv-område
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen, på rummet, i receptionen
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • duschrum på hemresedagen (mot betalning (ca 5,00 euro per person per dag))
  • bagageförvaring
  • tvättfaciliteter
  • städning i rum 6 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (gratis) från 01-06-2024 till 30-09-2024
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)

 

Måltider

Kan även bokas med frukost.
Frukost
Halvpension
7.7
Utmärkt
Utifrån 77 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,7
Utmärkt Utifrån 77 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,3
Barnvänligt
7,6
Städning
7,6
Pris/kvalitet
7,5
Faciliteter
7,5
Semester
7,7
Boende
7,6
Läge
8
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Rhodos

Upptäck Rhodos

Praktisk information

I området
avstånd till stranden ca 200 m (kiselstenstrand)
i centrum
avstånd till flygplats ca 8 km
avstånd till busshållplats ca 50 m
närmaste kiosk ca 50 m
närmaste restaurang ca 10 m
lugnt läge
Observera
  • I tvårumslägenheterna finns det en säng för 2 personer + bädd för 2 personer eller 2 enkelsängar. Detta kan variera
  • Det är inte tillåtet att ta med egen mat och dryck till poolområdet.
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Rhodos.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 30 minuter till Rhodos. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider

Afandou: ca 75 minuter

Faliraki: ca 75 minuter

Ialyssos och Ixia: ca 40 minuter

Kalathos: ca 105 minuter

Kalithea: ca 50 minuter

Kiotari: ca 150 minuter

Kolymbia: ca 80 minuter

Lahania: ca 180 minuter

Lindos: ca 120 minuter

Rhodos stad: ca 40 - 90 minuter

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.