7,7
Utmärkt

  • Idealiskt läge, nära stranden
  • Attraktivt lägenhetshotell
  • Mysig restaurang

Rymliga lägenheter i omtyckta Ixia

Sunny Days är ett fint och rymligt lägenhetshotell, den perfekta basen under din semester. Här kan du koppla av och njuta av solen eller utforska centrumet i Ixia. Denna populära badort har många små butiker, internationella restauranger och grekiska tavernor. Den lokala bussen stannar precis utanför hotellet, vilket gör att du enkelt kan besöka charmiga Rhodos stad, som ligger en kort bussresa från ditt boende.

Strand & pool

Klapperstens stranden, är inte heller långt borta. Här finns mycket att uppleva för dig som vill prova olika vattensporter. Sunny Days har även ett trevligt poolområde med en poolbar där du kan njuta av solen i bekväma solstolar.

Mat & dryck

I restaurang Casual kan du beställa uppfriskande drinkar och välsmakande snacks under dagen. På kvällen erbjuder restaurangen goda och vällagade rätter.

Omgivningarna

Längs huvudvägen som leder genom Ixia finns många restauranger, barer och kaféer. Här serveras internationell mat men även genuint grekiskt.

Boendealternativ

Studiolägenhet för eget bruk
för 1 person
Studiolägenhet superior
för 2 personer
  • yta cirka 24m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv
  • luftkonditionering
  • strykbräda
  • strykjärn
  • vardagsrum: 2 sovplatser
  • badrum med: bad och dusch, hårfön
Svit superior
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 42m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv
  • luftkonditionering
  • strykbräda
  • strykjärn
  • vardagsrum
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser
  • badrum med: bad och dusch, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 58
  • våningar: 2
  • byggnader: 3
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (1) huvudbyggnad, annex
  • värdeskåp (på rummet; vid receptionen)
  • lobby
  • frukostrum
  • restauranger: restaurang, snackbar
  • barer: poolbar
  • gemensamt tv-område
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen, på rummet, i receptionen
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • duschrum på hemresedagen (mot betalning (ca 5,00 euro per person per dag))
  • bagageförvaring
  • tvättfaciliteter: tvättservice: mot betalning
  • städning i rum 6 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (gratis) från 01-06-2024 till 30-09-2024
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, snackbar
  • barer: poolbar
För barn
  • spjälsäng
  • barnstol
  • lekplats
  • barnklubb
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool(sötvatten, utemöbler: parasoll, solstolar)
Avkoppling och wellness
  • jacuzzi
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • biljard (mot betalning)
  • cykeluthyrning

Måltider

Kan även bokas med frukost.
Frukost
Halvpension
7.7
Utmärkt
Utifrån 101 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,7
Utmärkt Utifrån 101 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,6
Barnvänlighet
7,6
Städning
7,5
Prisvärt
7,5
Faciliteter
7,6
Boendet i allmänhet
7,7
Rum / lägenhet
7,7
Läge
8,2
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Rhodos

Upptäck Rhodos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 200 m (kiselstenstrand)
I centrum
Avstånd till flygplats ca 8 km
Avstånd till busshållplats ca 50 m
Närmaste kiosk ca 50 m
Närmaste restaurang ca 10 m
Lugnt läge
Observera
  • I tvårumslägenheterna finns det en säng för 2 personer + bädd för 2 personer eller 2 enkelsängar. Detta kan variera
  • Det är inte tillåtet att ta med egen mat och dryck till poolområdet.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Rhodos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är enligt följande:

Ialyssos, Trianda och Ixia - ca 40 minuter

Rhodos stad - ca 40 - 60 minuter

Afandou - ca 90 minuter

Kalithea - ca 50 minuter

Faliraki - ca 75 minuter

Kiotari - ca 150 minuter

Lindos - ca 120 minuter

Kalathos - ca 105 minuter

Lahania - ca 180 minuter

Kolymbia - ca 90 minuter

Pefki - ca 135 minuter

Transfertiderna beror på antalet stopp och trafiken.

VÄNLIGEN NOTERA!

Det finns ingen reseguide tillgänglig (endast telefon) i:

Gennadi: Grand Resort

Lardos: Lindos Princess Beach

Lindos: Lindos Royal, Mitsis Lindos Memories, Hotel Lindos Blue, Hotel Lindos Mare, Hotel Lindos Village

Lathania: Hotel Atrium Prestie Thalasso Spa Resort & Villas

Kiotari: Mitsis Rodos Village, Princess Adriana Resort & Spa, Hotel Lindos Imperial Resort &Spa, mLabranda Kiotari Bay,l Hotel Mayia Exclusive Resort & Spa, Hotel Rodos Princess

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.