8,6
Utmärkt

  • Lyxhotell på den gyllene sandstranden
  • Inte mindre än tre pooler
  • 7 á la carte restauranger

Idyllisk familjesemester på förstklassigt hotell

Mitsis Faliraki Hotel ligger i centrala Faliraki, precis vid den gyllene sandstranden och är en del av den välkända Mitsis-kedjan. De modernt inredda rummen erbjuder en underbar utsikt över trädgården eller det vackra landskapet. Känner du inte för stranden någon dag finns det ett bra utbud på detta lyxhotell som kommer att hålla dig sysselsatt, för de små hotellgästerna finns b la en miniklubb där de kan träffa nya vänner

Strand & pool

Från hotellet har du fötterna i den varma sanden på nolltid. Solstolarna står redo runt de tre poolerna, här kan du koppla av med ett glas retsina under ditt parasoll mellan badandet i poolen. 

Att koppla av är förstås ofta centralt under en semester och det är fullt möjligt i den varma solen, men den ultimata avkopplingen finns i SPA-avdelningen. Här kan du bli bortskämd under en terapeutisk massage eller en skön ansiktsbehandling.

Mat & dryck

Det finns flera restauranger på hotellet, vilket gör att maten som serveras ger dig variation under din vistelse, njut av det  utsökta all inclusive-programmet. En omfattande buffé serveras dagligen i huvudrestaurangen, men goda saker tillagas också på plats med öppet kök. Det finns dessutom en mexikansk restaurang och du kan äta lunch i den grekiska restaurangen. Prova till exempel de grekiska meze – smårätter.

Omgivningarna

I centrum av Faliraki finns restauranger för alla smaker. Här hittar du snackbarer vid stranden, restauranger som serverar grekiskt, mexikanskt och italienskt. Här finns McDonald's, musikbarer och kaféer. De flesta restaurangerna ligger längs huvudgatan och gatan som leder ner mot stranden, men även ovanför motorvägen.

Boendealternativ

Dubbelrum för eget bruk landsikt
för 1 person
  • yta cirka 20m²
  • 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin (fylls på dagligen)
  • vattenkokare
  • minibar (fylld (3 gånger per vecka): vatten, läsk, öl, fri användning av drycker)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykbräda (att låna)
  • strykjärn (att låna)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • turndown service
  • wake-up call
  • kuddmeny
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum landsida 1 vuxen med barn
för 2 personer max. 1 vuxen och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 20m²
  • 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin (fylls på dagligen)
  • vattenkokare
  • minibar (fylld (3 gånger per vecka): vatten, läsk, öl, fri användning av drycker)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykbräda (att låna)
  • strykjärn (att låna)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
  • turndown service
  • wake-up call
  • kuddmeny
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum privat pool (Land Side)
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 20m²
  • 2 enkelsängar
  • 1 enkel bäddsoffa
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin (fylls på dagligen)
  • vattenkokare
  • minibar (fylld (3 gånger per vecka): vatten, läsk, öl, fri användning av drycker)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykbräda (att låna)
  • strykjärn (att låna)
  • privat pool (3 m lång och 4 m bred) (sötvatten)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • turndown service
  • wake-up call
  • kuddmeny
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum superior landsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 20m²
  • 2 enkelsängar
  • 1 enkel bäddsoffa
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin (fylls på dagligen)
  • vattenkokare
  • minibar (fylld (3 gånger per vecka): vatten, läsk, öl, fri användning av drycker)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykbräda (att låna)
  • strykjärn (att låna)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • turndown service
  • wake-up call
  • kuddmeny
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Fyrapersonersrum trädgårdsutsikt
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 12 år)
  • yta cirka 25m²
  • 1 våningssäng med 2 bäddar
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin (fylls på dagligen)
  • minibar (fylld (3 gånger per vecka): vatten, läsk, öl, fri användning av drycker)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (1) (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykbräda (att låna)
  • strykjärn (att låna)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • turndown service
  • wake-up call
  • kuddmeny
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • antal rum: 348
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (4)
  • lobby
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang, orientalisk restaurang (bokning krävs), asiatisk restaurang (bokning krävs), grekisk restaurang (bokning krävs), italiensk restaurang (bokning krävs), sushirestaurang (bokning krävs), mexikansk restaurang (bokning krävs) (män och kvinnor måste bära lämpliga/täckande kläder vid middagen )
  • barer: bar, poolbar, strandbar
  • gemensamt tv-område
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • läkarservice
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 4 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa (kostnadsfritt)
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • växelkontor (på boendet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • plats på parkeringsplats: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • handduksservice: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang, orientalisk restaurang (bokning krävs), asiatisk restaurang (bokning krävs), grekisk restaurang (bokning krävs), italiensk restaurang (bokning krävs), sushirestaurang (bokning krävs), mexikansk restaurang (bokning krävs) (män och kvinnor måste bära lämpliga/täckande kläder vid middagen )
  • barer: bar, poolbar, strandbar
För barn
  • lekplats
  • miniklubb, 4 t.o.m. 7 år, öppen från 10:00 till 17:00, från april till november, 7 gånger per vecka (kostnadsfritt)
  • barndisco
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 10,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool (2)(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (3, öppen från 09:00 - 19:00, 150 m2)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)
  • vattenrutschbanor (kostnadsfritt)
Avkoppling och wellness
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
  • skönhetsbehandlingar (mot betalning)
Sport och underhållning
  • spelrum
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (1) (kostnadsfritt) (utomhus, under dagen)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • vattenskidor (mot betalning)
  • vattensporter: motorsport: mot betalning, inga motorfordon: mot betalning
  • cykeluthyrning (mot betalning)
  • underhållning, från april till november, underhållning för barn, 3 gånger per vecka under dagen kostnadsfritt, underhållning för vuxna 7 gånger per vecka under dagen och kvällen kostnadsfritt

Måltider

Ultra all-inclusive

Alla måltider serveras som buffé

*Tidig frukost 04.00 - 06.30 (kontinental)

*Frukost 06.30 - 10.30

*Lunch 12.30 - 14.30

*Creperies och glass 10.00 - 02.00

*Varierande snacks på olika platser 10.00 - 00.00

*Middag 18.30 - 21.00 timmar

*Middag i à la carte-restaurangerna (grekisk, italiensk, asiatisk, mexikansk och Pita Burger; bokningar krävs)

* Sen buffé 21.30 - 04.00

* Lokala (icke-)alkoholhaltiga drycker 10.00 - 01.00

* Lunchpaket (1 dag i förväg före kl. 20.00 krävs reservation)

 

För att du ska kunna njuta fullt ut av à la carte-restaurangerna rekommenderar vi starkt att du bokar bord före din ankomst. Bokning är möjlig från cirka 24-72 timmar efter

bokningen av din resa. Ju tidigare du bokar, desto större är sannolikheten att du garanteras en plats.

Hur gör man för att boka? Vi hjälper dig gärna på vägen:

Gå till webbplatsen: www.mitsis.com

Klicka på "Concierge" (uppe till höger)

Välj alternativet "Bordsbokning".

Välj ditt hotell från listan

Välj en eller flera restauranger

Ange för- och efternamn på huvudbokaren och Airtours bokningsnummer

Välj datum och tid för lunch eller middag

8.6
Utmärkt
Utifrån 172 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,6
Utmärkt Utifrån 172 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,6
Barnvänlighet
8,6
Städning
8
Prisvärt
8,5
Faciliteter
8,6
Boendet i allmänhet
7,9
Rum / lägenhet
9,1
Läge
9,1
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Rhodos

Upptäck Rhodos

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
I centrum
Avstånd till flygplats ca 17 km
Avstånd till busshållplats ca 50 m: till Rhodos town
Avstånd till uttagsautomat (på boendet)
Närmaste butiker ca 50 m
Närmaste kiosk ca 10 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Närmaste apotek ca 150 m
Närmaste sjukhus ca 14 km
Observera
Män måste bära långbyxor i restaurangen.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Rhodos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är enligt följande:

Ialyssos, Trianda och Ixia - ca 40 minuter

Rhodos stad - ca 40 - 60 minuter

Afandou - ca 90 minuter

Kalithea - ca 50 minuter

Faliraki - ca 75 minuter

Kiotari - ca 150 minuter

Lindos - ca 120 minuter

Kalathos - ca 105 minuter

Lahania - ca 180 minuter

Kolymbia - ca 90 minuter

Pefki - ca 135 minuter

Transfertiderna beror på antalet stopp och trafiken.

VÄNLIGEN NOTERA!

Det finns ingen reseguide tillgänglig (endast telefon) i:

Gennadi: Grand Resort

Lardos: Lindos Princess Beach

Lindos: Lindos Royal, Mitsis Lindos Memories, Hotel Lindos Blue, Hotel Lindos Mare, Hotel Lindos Village

Lathania: Hotel Atrium Prestie Thalasso Spa Resort & Villas

Kiotari: Mitsis Rodos Village, Princess Adriana Resort & Spa, Hotel Lindos Imperial Resort &Spa, mLabranda Kiotari Bay,l Hotel Mayia Exclusive Resort & Spa, Hotel Rodos Princess

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.