9,1

  • Nära stranden
  • I centrum
  • Rum med jacuzzi

Bekvämt boende i Faliraki

Haven Beach är ett litet mysigt hotell där du kan njuta och koppla av på din semester. Med sandstranden precis utanför dörren, affärer och tavernor runt hörnet, är Haven Beach en idealisk plats för en härlig semester på ön Rhodos.

Hotellet erbjuder enkelt inredda rum, och det är möjlighet att boka ett rum med privat pool och även rum med privat jacuzzi - för lite extra guldkant på din semester!

Strand och pool

Det gnistrande blå havet ligger precis nedanför hotellet för ett uppfriskande dopp. Föredrar du poolen bjuder poolområdet in till mysiga soldagar under ett svalkande parasoll. Med en god bok i ena handen och en frappé i den andra kan semesterkänslan infinna sig.

Vi rekommenderar Haven Beach för par och familjer som vill bo nära stranden.

Boendealternativ

Dubbelrum havsutsikt Privat pool
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • terrass
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • privat pool (10 m2)
  • badrum med: bad, dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum premium delvis havsutsikt
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum premium havsutsikt
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum premium privat jacuzzi
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • terrass
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • privat jacuzzi utomhus
  • badrum med: bad, dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum premium Privat pool
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • terrass
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • privat pool
  • badrum med: bad, dusch, handfat, toalett, hårfön
Fyrapersonersrum delvis havsutsikt terrass
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 45m²
  • 2 enkelsängar
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Svit 2 rum terrass
för 2 till 4 personer
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • terrass
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • strykbräda
  • strykjärn
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad, dusch, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 31
  • modernt utrustat
  • reception (öppen från 06:00 till 00:00)
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • frukostrum
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 1 gång per dag
  • tvättfaciliteter
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • barer: bar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • utomhuspool(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)

Måltider

Frukost
9.1
Utifrån 84 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9,1
Utifrån 84 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
7,6
Barnvänlighet
9,5
Städning
8,9
Prisvärt
8,6
Faciliteter
9
Boendet i allmänhet
9,4
Rum / lägenhet
9,1
Läge
9,5
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Rhodos

Upptäck Rhodos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 15 m (sandstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
I centrum
Avstånd till flygplats ca 12 km
Avstånd till busshållplats ca 150 m
Avstånd till uttagsautomat ca 100 m
Närmaste butiker ca 100 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 10 m
Närmaste apotek ca 400 m
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Rhodos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är enligt följande:

Ialyssos, Trianda och Ixia - ca 40 minuter

Rhodos stad - ca 40 - 60 minuter

Afandou - ca 90 minuter

Kalithea - ca 50 minuter

Faliraki - ca 75 minuter

Kiotari - ca 150 minuter

Lindos - ca 120 minuter

Kalathos - ca 105 minuter

Lahania - ca 180 minuter

Kolymbia - ca 90 minuter

Pefki - ca 135 minuter

Transfertiderna beror på antalet stopp och trafiken.

VÄNLIGEN NOTERA!

Det finns ingen reseguide tillgänglig (endast telefon) i:

Gennadi: Grand Resort

Lardos: Lindos Princess Beach

Lindos: Lindos Royal, Mitsis Lindos Memories, Hotel Lindos Blue, Hotel Lindos Mare, Hotel Lindos Village

Lathania: Hotel Atrium Prestie Thalasso Spa Resort & Villas

Kiotari: Mitsis Rodos Village, Princess Adriana Resort & Spa, Hotel Lindos Imperial Resort &Spa, mLabranda Kiotari Bay,l Hotel Mayia Exclusive Resort & Spa, Hotel Rodos Princess

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.