8,2
Utmärkt

  • Perfekt läge
  • Gratis Wi-Fi i receptionen
  • Hotell med bar

Modern och bekväm oas nära Hersonissos centrum och stranden

City Green Hotel är det perfekta valet för den som söker komfort och avslappning i en livfull stadsmiljö. Slappna av vid poolen och njut av en bekväm vistelse mitt i hjärtat av Hersonissos.

Strand & pool

Koppla av vid poolen på en solstol och beställ uppfriskande drycker i hotellets bar, eller ta dig de cirka 100 meterna ner till den fantastiska sandstranden.

Mat & dryck

Njut av allt från internationella rätter till traditionella grekiska måltider och smaker under din vistelse på hotellet. På hotellbaren kan du njuta av en trevlig kväll med läckra cocktails och drinkar utan att behöva lämna hotellet!

Omgivningarna

City Green Hotel ligger i hjärtat av Hersonissos, vilket gör det till en idealisk bas för att utforska staden och dess omgivningar. Du har enkel tillgång till både stranden och stadens centrum, där du kan utforska lokala butiker, restauranger och sevärdheter. Detta är ett underbart cityhotell som erbjuder bekvämlighet och modern komfort under din semester.

Boendealternativ

Dubbelrum för eget bruk
för 1 person
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • minibar
  • tv (plattskärm, smart televisie)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Dubbelrum landsikt
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • minibar
  • tv (plattskärm, smart televisie)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • wake-up call
Dubbelrum poolutsikt
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • minibar
  • tv (plattskärm, smart televisie)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Dubbelrum standard D
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • minibar
  • tv (plattskärm, smart televisie)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • wake-up call

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 104
  • våningar: 3
  • byggnader: 2
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: restaurang, snackbar
  • barer: bar, lobbybar
  • gemensamt tv-område
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • bagageförvaring
  • städning i rum 5 gånger i veckan
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, snackbar
  • barer: bar, lobbybar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • utomhuspool (2)(sötvatten)
Sport och underhållning
  • biljard (mot betalning)
  • dart (mot betalning)

Måltider

Frukost
Halvpension
All inclusive
8.2
Utmärkt
Utifrån 36 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,2
Utmärkt Utifrån 36 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
3
Barnvänlighet
8
Städning
8,6
Prisvärt
7,7
Faciliteter
7,8
Boendet i allmänhet
7,8
Rum / lägenhet
8,9
Läge
8,5
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kreta

Upptäck Kreta

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 100 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 50 m
Avstånd till bargata ca 50 m
Avstånd till flygplats ca 35 km
Avstånd till busshållplats ca 50 m
Avstånd till uttagsautomat ca 50 m
Närmaste butiker ca 50 m
Närmaste kiosk ca 50 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Närmaste sjukhus ca 1 km
Lugnt läge
Observera

Detta hotell är endast tillgängligt för personer som är 16 år och äldre.

Detta hotell är mycket populärt bland ungdomar i slutet av maj, början av juni, juli månad och augusti månad.

Flygresan
Flygresan

Du flyger till Heraklion eller Chania. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Heraklion - ca 15 minuter

Ammoudara - ca 30 minuter

Agia Pelagia - ca 45 minuter

Fodele - ca 60 minuter

Kokkini Hani - ca 20 minuter

Gouves - ca 35 minuter

Gournes - ca 30 minuter

Analipsis - ca 45 minuter

Anissaras - ca 50 minuter

Hersonissos - ca 50 till 80 minuter

Koutouloufari - ca 50 till 80 minuter

Piskopiano - ca 50 till 80 minuter

Stalis - ca 60 till 90 minuter

Malia - ca 60 till 90 minuter

Sissi - ca 75 till 90 minuter

Agios Nikolaos - ca 120 minuter

Elounda - ca 120 minuter

Från Heraklion flygplats:

Bali 45-60 minuter, Panormos 60-90 minuter, Rethymnon 90-120 minuter, Georgioupoulis 120-180 minuter

Från Chania flygplats:

Chania stad - ca 30 minuter

Platanias - ca 45 minuter

Agia Marina- ca 40 minuter

Kato Stalos – ca 40 minuter

Georgioupolis - ca 75 minuter

Rethymno stad - ca 1h, 50 minuter

Rethymno kusten - ca 2 timmar

*Alla transfertider beror på antalet hotell som bussen stannar till vid. Detta varierar per transfer.

Den privata transfern

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.