7,7

  • Perfekt för familjer
  • Stora rum
  • Kan bokas med privat pool

Välskött hotell bland vajande palmer

När du ser det underbara hotellet Solimar Aquamarine omgivet av olivträd och palmer infinner sig en härlig känsla av lugn, och du hamnar omedelbart i semesterläge. Havet glittrar i solskenet bara en kort promenad bort med sin strand intill. De rymliga hotellrummen i Solimar Aquamarine erbjuder bekvämt boende och en känsla av hemtrevnad.

Strand & pool

Hotellet är omsorgsfullt utformat och omges av en vacker, välhållen trädgård. Den inbjudande poolen ligger mitt i detta gröna paradis. Solstolar och parasoller finns runt poolen, perfekt för att njuta av solen. I den mysiga baren serveras uppfriskande drycker, och personalen är alltid redo för en trevlig pratstund. För de små finns en separat barnpool med lekutrustning i vattnet. Hotellets miniklubb ligger också i detta område.

Mat & dryck

I restaurangen serveras internationella rätter i form av en lockande buffé. En gång i veckan kan du också boka ett bord på à-la-carterestaurangen. Efter en härlig måltid kan du avsluta kvällen med en drink på verandan i Menditteraneo Bar, en mysig plats för trevliga stunder.

Omgivningarna

Detta välskötta hotell erbjuder rymliga rum, traditionell grekisk mat och till och med rum med privat pool. Det är det perfekta valet för familjer och par som söker kvalitetstid tillsammans. Till Gerani är det cirka 1 kilometer och till Platanias cirka 4 kilometer.

Boendealternativ

Dubbelrum superior Privat pool
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 30m²
  • 1 enkel utdragssäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: parasoll, solstolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • privat pool (sötvatten)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Dubbelrum superior standard
för 2 personer
  • yta cirka 30m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Juniorsvit privat pool
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 50m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler: parasoll, solstolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • privat pool (sötvatten)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Juniorsvit standard klassiskt
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 46m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor), sitthörna
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Svit superior Privat pool
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 60m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler: parasoll, solstolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • privat pool (sötvatten)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor), sitthörna
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1, källarplan

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • antal rum: 104
  • våningar: 2
  • byggnader: 5
  • klassificering: komfort
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • gemensamt tv-område
  • läkarservice
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen, på rummet, i receptionen
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 6 gånger i veckan
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • tvättfaciliteter
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • barnstol i restaurangen: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (bokning krävs) (män måste bära långbyxor i restaurangen )
  • barer: bar, pool/snackbar
För barn
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (utomhus)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • volleyboll (kostnadsfritt)
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 10,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool(delvis separerad, sötvatten)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
  • vattenlekplats
Avkoppling och wellness
  • gym
  • massage
  • skönhetsbehandlingar
Sport och underhållning
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (utomhus)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • volleyboll (kostnadsfritt)

Måltider

All inclusive

Alla måltider serveras som buffé i restaurangen Andromeda

  • Tidig frukost från 07:00 - 07:30 (Kontinental)
  • Frukost från 07:30 till 10:30
  • Lunch från 12:30 till 15:00
  • Snacks och glass från 11:00 till 18:00 
  • Olika sorters frukt från 16:00 till 17:00
  • Middag från 18:30 till 21:30
  • Lokala alkoholfria drycker från 10:30 till 00:00
  • Lokala alkoholhaltiga drycker från 12:00 till 00:00

 

Om du bokar med Ultra All Inclusive ingår hela det vanliga All Inclusive-programmet plus några extra förmåner:

  • *VIP-frukost 07.30 - 11.00 (serveras i à la carte-restaurangen. Vänligen boka 1 dag i förväg i receptionen) Urval av alkoholfria drycker

På rummet:

  • *1 flaska vin vid ankomst
  • *Frukost med rumsservice 07.30 - 11.00
  • *Påfylld minibar
  • *Kaffe och te att förbereda själv
  • *Uppgradering till höghastighetsinternetanslutning

Middag:

  • *Valfri meny i à la carte-restaurangen (2x per vecka och bokning krävs)

Drycker:

  • Poolbar 10.30 - 18.00 och takterrassbar 18.00 - 00.00
  • *urval av importerade alkoholhaltiga drycker, cocktalis och longdrinks
  • *urval av alkoholfria drycker
  • *urval av mousserande vin serverat i glas
Ultra all-inclusive

Alla måltider serveras som buffé i restaurangen Andromeda

  • Tidig frukost från 07:00 - 07:30 (Kontinental)
  • Frukost från 07:30 till 10:30
  • Lunch från 12:30 till 15:00
  • Snacks och glass från 11:00 till 18:00 
  • Olika sorters frukt från 16:00 till 17:00
  • Middag från 18:30 till 21:30
  • Lokala alkoholfria drycker från 10:30 till 00:00
  • Lokala alkoholhaltiga drycker från 12:00 till 00:00

 

Om du bokar med Ultra All Inclusive ingår hela det vanliga All Inclusive-programmet plus några extra förmåner:

  • *VIP-frukost 07.30 - 11.00 (serveras i à la carte-restaurangen. Vänligen boka 1 dag i förväg i receptionen) Urval av alkoholfria drycker

På rummet:

  • *1 flaska vin vid ankomst
  • *Frukost med rumsservice 07.30 - 11.00
  • *Påfylld minibar
  • *Kaffe och te att förbereda själv
  • *Uppgradering till höghastighetsinternetanslutning

Middag:

  • *Valfri meny i à la carte-restaurangen (2x per vecka och bokning krävs)

Drycker:

  • Poolbar 10.30 - 18.00 och takterrassbar 18.00 - 00.00
  • *urval av importerade alkoholhaltiga drycker, cocktalis och longdrinks
  • *urval av alkoholfria drycker
  • *urval av mousserande vin serverat i glas
7.7
Utifrån 254 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,7
Utifrån 254 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
7,8
Barnvänligt
8,1
Städning
7,1
Pris/kvalitet
7,5
Faciliteter
7,6
Semester
8,4
Boende
6,9
Läge
8,2
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kreta

Upptäck Kreta

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 150 m (kiselstenstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till centrum: gerani är ca 750 m, platanias är ca 3000 m
Avstånd till gamla stadskärnan chania town är ca 16 km
Avstånd till flygplats ca 27 km
Avstånd till busshållplats ca 100 m
Avstånd till uttagsautomat ca 20 m
Närmaste butiker ca 300 m
Närmaste kiosk ca 300 m
Närmaste restaurang ca 300 m
Närmaste apotek ca 1 km
Lugnt läge
Observera
  • Om du bokar transfer; tyvärr kan transferbussen inte stanna direkt framför dörren. Bussen stannar vid parkeringen på huvudvägen ca 50 meter från hotellet.
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Kreta.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar till Chania och Heraklion. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider

Heraklion - ca 15 minuter

Ammoudara - ca 30 minuter

Agia Pelagia - ca 45 minuter

Fodele - ca 60 minuter

Kokkini Hani - ca 20 minuter

Gouves - ca 35 minuter

Gournes - ca 30 minuter

Analipsis - ca 45 minuter

Anissaras - ca 50 minuter

Hersonissos - ca 50-80 minuter

Koutouloufari - ca 50-80 minuter

Piskopiano - ca 50-80 minuter

Stalis - ca 60-90 minuter

Malia - ca 60-90 minuter

Sissi - ca 75-90 minuter

Agios Nikolaos - ca 120 minuter

Elounda - ca 120 minuter

Transfertiderna från Chania

Chania stad - ca 30 minuter

Platanias - ca 45 minuter

Agia Marina- ca 40 minuter

Kato Stalos – ca 40 minuter

Georgioupolis - ca 75 minuter

Rethymno stad - ca 1h, 50 minuter

Rethymno kusten - ca 2 timmar

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.