8,2

  • Strand och hav precis utanför dörren
  • Fantastisk utsikt
  • Perfekt för strandälskare

Omtyckt hotell med fantastisk utsikt

Välkommen till Blue Acqua, det småskaliga paradiset som ligger nära den underbara Almiros-stranden i Agios Nikolaos. För alla strandälskare är detta den ultimata platsen att vara på. Det kristallklara havet bjuder in till uppfriskande dopp för att svalka av sig efter soltimmar.

Strand & pool

För strandälskare är detta en perfekt plats med det kristallklara havsvattnet på vackra Almiros-stranden som lockar till uppfriskande dopp efter solbad. Om du föredrar att tillbringa dagen vid poolen har hotellet en terrass med solstolar där du kan koppla av medan du njuter av utsikten över omgivningarna.

Mat & dryck

På Blue Acqua kan du se fram emot en smakfull matupplevelse. Restaurangen erbjuder läckra rätter från det medelhavsinfluerade eller kretensiska köket, tillagade med färska och huvudsakligen lokala ingredienser. I poolbaren kan du finna alltid hitta en god dryck att svalka av dig med.

Omgivningarna

Hotellet ligger i närheten av den pittoreska staden Agios Nikolaos på Kretas nordöstra kust. Här finns möjligheter att utforska den lokala kulturen, promenera längs hamnen och besöka olika sevärdheter i området. Agios Nikolaos erbjuder också en livlig atmosfär med butiker, restauranger och nattliv för dem som vill uppleva mer än bara stranden.

Boendealternativ

Dubbelrum havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22-27m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Dubbelrum trädgårdsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22-27m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Familjerum havsutsikt
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 29-35m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 4 sovplatser (1 dubbelsäng; 2 enkla bäddsoffor)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Familjerum trädgårdsutsikt
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 29-35m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 4 sovplatser (1 dubbelsäng; 2 enkla bäddsoffor)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 45
  • våningar: 3
  • klassificering: komfort
  • reception
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • frukostrum
  • parkeringsplats
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 2 gånger per vecka
  • duschrum på hemresedagen
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: (betalas lokalt)
Pooler
  • utomhuspool(sötvatten, utemöbler)

Måltider

Frukost
Halvpension
8.2
Utifrån 37 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,2
Utifrån 37 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
7
Barnvänligt
8,2
Städning
8,2
Pris/kvalitet
7,5
Faciliteter
8,1
Semester
8,1
Boende
8,3
Läge
8,7
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kreta

Upptäck Kreta

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 40 m (sandstrand, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: ca 3 km
Avstånd till sjö ca 2 km
Avstånd till flygplats Heraklion airport är ca 51 km
Avstånd till hamnen ca 2 km
Avstånd till busshållplats ca 10 m
Avstånd till uttagsautomat ca 2 km
Närmaste butiker ca 2 km
Närmaste kiosk
Närmaste restaurang
Lugnt läge
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Kreta.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar till Chania och Heraklion. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider

Heraklion - ca 15 minuter

Ammoudara - ca 30 minuter

Agia Pelagia - ca 45 minuter

Fodele - ca 60 minuter

Kokkini Hani - ca 20 minuter

Gouves - ca 35 minuter

Gournes - ca 30 minuter

Analipsis - ca 45 minuter

Anissaras - ca 50 minuter

Hersonissos - ca 50-80 minuter

Koutouloufari - ca 50-80 minuter

Piskopiano - ca 50-80 minuter

Stalis - ca 60-90 minuter

Malia - ca 60-90 minuter

Sissi - ca 75-90 minuter

Agios Nikolaos - ca 120 minuter

Elounda - ca 120 minuter

Transfertiderna från Chania

Chania stad - ca 30 minuter

Platanias - ca 45 minuter

Agia Marina- ca 40 minuter

Kato Stalos – ca 40 minuter

Georgioupolis - ca 75 minuter

Rethymno stad - ca 1h, 50 minuter

Rethymno kusten - ca 2 timmar

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.