7,8
Utmärkt

  • En plats för avkoppling
  • Stor grön trädgård
  • Nyrenoverade deluxrum

Charmigt boende i grönskande omgivningar

Fiori är en mysig liten oas som ligger i lugna och gröna omgivningar cirka 2 km från den livliga turistorten Gouvia. Det familjeägda hotellet erbjuder 29 trevligt inredda rum med balkonger. Passa på att boka deluxe rummen som precis har genomgått en renovering!

Strand & pool

Fiori omges av en vacker och lummig trädgård med en liten pool där du kan ta ett svalkande dopp. Runt poolen finns det gott om plats att njuta av solen i en solstol. Om du känner för lite skugga kan du hitta en plats under ett träd eller en palm.

Klapperstenstranden ligger ca 2 km ifrån ditt boende och här finns det solstolar med parasoll att hyra för dagen.

Mat & dryck

Din vistelse på Fiori inkluderar frukost, det finns möjlighet att boka till halvpension i din bokning om du önskar att ha dina måltider planerade under din semester. När du blir törstig under dagen kan du beställa svalkande drycker från poolbaren och på kvällen öppnar den mysiga inomhuspuben där du kan njuta av en drink i sällskap med andra gäster.

Omgivningarna

I Gouvia finns många restauranger med internationellt kök som asiatiskt, italienskt, mexikanskt eller det traditionellt grekiska. Faller lusten på kan du fortsätta kvällen efter middagen på någon av de många musikbarerna som finns. I marinan finns flera restauranger och kaféer med lite lyxigare atmosfär. Kontokali är mindre men även här finns restauranger, bl a en kinesisk, en indisk och grekiskt såklart.

Boendealternativ

Dubbelrum deluxe
för 2 personer
  • renoverade rum renoverades 2023
  • yta cirka 12m²
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 12m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Familjerum deluxe 1 rum (Situated Top Floor Garden View)
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 15m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 4 sovplatser (2 dubbelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Familjerum standard 1 rum
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 15m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 4 sovplatser (1 våningssäng med 2 enkelsängar; 1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)

Rumsinformation

Två olika dubbelrum deluxe finns tillgängliga. Se bilderna på rumstypen för mer information.

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 2 stjärnor
  • antal rum: 29
  • våningar: 3
  • byggnader: 1
  • klassificering: enkel
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (1)
  • lobby
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang
  • barer: lobbybar, poolbar
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis)
  • handduksservice: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang
  • barer: lobbybar, poolbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 1,50 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • utomhuspool (1, öppen från 08:00 - 20:00, 9 m lång och 18 m bred)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)

Måltider

Det är möjligt att boka halvpension. Den består av en komplett måltid med sallad, förrätt, huvudrätt och dessert. Köket väljer ut rätterna dagligen, med undantag för huvudrätten, där du kan välja mellan 2 eller 3 alternativ, vanligtvis kött, fisk eller pasta. Du kan välja att äta din måltid i utomhusrestaurangen vid poolen eller inomhus, där frukosten också serveras. Måltiderna serveras från kl. 14.00 till 21.00. Du kan byta middag mot lunch.
Frukost
Halvpension
7.8
Utmärkt
Utifrån 32 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,8
Utmärkt Utifrån 32 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
6,3
Barnvänlighet
7,7
Städning
8,2
Prisvärt
7,4
Faciliteter
8
Boendet i allmänhet
7,5
Rum / lägenhet
7,8
Läge
8,3
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Korfu

Upptäck Korfu

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 2 km (kiselstenstrand)
Avstånd till centrum: ca 2 km
Avstånd till flygplats ca 10 km
Avstånd till busshållplats ca 150 m: till Corfu town, Ipsos, Dassia
Närmaste butiker ca 1 km
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Korfu. Denna flygning tar ca 3 timmar och 20 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är enligt följande:

Kanoni - ca 15 minuter

Perama - ca 25 minuter

Kontokali - ca 25 minuter

Kommeno - ca 30 minuter

Gouvia - ca 35 minuter

Agios Ioannis - cia 35 minuter

Benitses - ca 40 minuter

Danillia - ca 40 minuter

Dassia - ca 40 minuter

Agios Gordios - ca 40 minuter

Pirgi-Ipsos - ca 45 minuter

Moraitika - ca 45 minuter

Agios Markos - ca 50 minuter

Barbati - ca 50 minuter

Kato Korakiana - ca 50 minuter

Nissaki - ca 55 minuter

Pelekas - ca 55 minuter

Glyfada - ca 60 minuter

Liapades - ca 60 minuter

Ermones - ca 60 minuter

Paleokastritsa - ca 60 minuter

Agios Petros - ca 90 minuter

Agios Georgios - ca 90 - 130 minuter

(Obs: Till Porto Demo Boutique och Saint George Palace ca 2 timmar)

Agios Spyridon - ca 110 minuter

Roda - ca 110 - 130 minuter

Sidari - ca 110 - 130 minuter

Acharavi - ca 120 - 140 minuter

Observera att bussen kan behöva passera alla platser, i vilket fall dessa tider varierar kraftigt. Transfertiderna kan då öka. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafikförseningar. Transferbussen passerar inte alltid platserna i en bestämd ordning.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseguide med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare/lokala representant att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende. Transfertiderna är enligt följande:

Kanoni - ca 10 minuter

Kontokali - ca 15 minuter

Perama - ca 20 minuter

Gouvia - ca 20 minuter

Benitses - ca 25 minuter

Danillia - ca 20 minuter

Kommeno - ca 25 minuter

Agios Ioannis - ca 25 minuter

Agios Markos - ca 25 minuter

Dassia - ca 25 minuter

Ermones - ca 25 minuter

Pelekas - ca 25 minuter

Agios Gordios - ca 30 minuter

Ipsos - ca 30 minuter

Glyfada - ca 30 minuter

Liapades - ca 30 minuter

Kato Korakiana - ca 30 minuter

Barbati - ca 35 minuter

Moraitika - ca 35 minuter

Paleokastritsa - ca 35 minuter

Nissaki - ca 40 minuter

Pirgi-Ipsos - ca 45 minuter

Agios Georgios - ca 45 - 55 minuter

(Obs: Till Porto Demo Boutique och Saint George Palace ca 2 timmar)

Agios Spyridon - ca 55 minuter

Acharavi - ca 50 - 70 minuter

Roda - ca 50 - 80 minuter

Sidari - ca 50 - 80 minuter

Agios Petros - ca 90 minuter

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Vill du boka för säsongen 2025?

Fyll i din e-postadress så får du ett meddelande när detta boende är möjligt att boka inför den kommande sommarsäsongen.

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.